Two C-17 squadrons to be inactivated over next two years

Gestart door Ace1, 05/01/2015 | 19:32 uur

Een of twee tweedehandse C-17's overnemen van de USAF is een goede zaak?

Ja
14 (66.7%)
Nee
7 (33.3%)
Geen Mening
0 (0%)

Totaal aantal stemmen: 20

Poll gesloten: 04/02/2015 | 21:04 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Kaaskop2 op 07/01/2015 | 20:33 uur
Of zien in dat defensie andere prioriteiten heeft.

Dat kan natuurlijk altijd.

Kaaskop2

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/01/2015 | 20:05 uur
De nee stemmers vinden vast alles te duur of niet Europees genoeg... als het nu het sur plus uit de Duitse A400M bestelling betrof dan was het vast wel goed...

Of zien in dat defensie andere prioriteiten heeft.

Elzenga


Elzenga

Citaat van: slaydo op 07/01/2015 | 11:34 uur
MUST BE Europaïsch...!!!! cannot have uncle sam influence... bad man...

Zucht...Elzenga, je moet erkennen dat dit een erg goedkope optie kan zijn. Het zou raar zijn als je dat niet inziet. Europees of niet, het is een goedkopere optie gezien het prijskaartje van een A400M en een nieuwe off the shelf C17.. Dit zijn jonge occasions. Prima spul denk en zeker het overwegen waard.
grappig...ik heb hier al eerder gepleit voor aanschaf van meer C-17s... voor in de NATO pool (wat mij betreft liever op termijn in een EU pool). Maar goed, vooroordelen zijn hardnekkig, dat mag duidelijk zijn. 

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Thomasen op 07/01/2015 | 15:40 uur
Alleen is er dus niks dat erop duid dat ze in de verkoop gaan.

Hier heb je een punt, maar een vraag in die richting is natuurlijk zo gesteld.... en dan zijn er natuurlijk ook nog eens 8 kisten met een witte staart nieuw in de doos.

Als geen van beide ideeën realiseerbaar zijn, dan valt het doek (voorlopig) voor de C-17 mogelijkheden voor zowel een Nederlandse als collectieve Europese/NAVO aankoop.

dudge

Citaat van: slaydo op 07/01/2015 | 11:34 uur
MUST BE Europaïsch...!!!! cannot have uncle sam influence... bad man...

Zucht...Elzenga, je moet erkennen dat dit een erg goedkope optie kan zijn. Het zou raar zijn als je dat niet inziet. Europees of niet, het is een goedkopere optie gezien het prijskaartje van een A400M en een nieuwe off the shelf C17.. Dit zijn jonge occasions. Prima spul denk en zeker het overwegen waard.


Alleen is er dus niks dat erop duid dat ze in de verkoop gaan.

slaydo

Citaat van: Elzenga op 06/01/2015 | 21:13 uur
nee...maar ben tegen aankoop C-17 door Nederland. Gaat het om het vergroten van de NAVO (of een EU) pool dan ben ik voor. Maar zo staat het niet in de vraagstelling.

MUST BE Europaïsch...!!!! cannot have uncle sam influence... bad man...

Zucht...Elzenga, je moet erkennen dat dit een erg goedkope optie kan zijn. Het zou raar zijn als je dat niet inziet. Europees of niet, het is een goedkopere optie gezien het prijskaartje van een A400M en een nieuwe off the shelf C17.. Dit zijn jonge occasions. Prima spul denk en zeker het overwegen waard.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#13
Citaat van: Elzenga op 06/01/2015 | 21:13 uur
nee...maar ben tegen aankoop C-17 door Nederland. Gaat het om het vergroten van de NAVO (of een EU) pool dan ben ik voor. Maar zo staat het niet in de vraagstelling.

De sur plus uren verhuren aan de lidstaten, levert het als een van de weinige defensie onderdelen zowaar geld open en je vergroot de EU/NAVO pool.... meerder vliegen in één klap.

Elzenga

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/01/2015 | 20:05 uur
De nee stemmers vinden vast alles te duur of niet Europees genoeg... als het nu het sur plus uit de Duitse A400M bestelling betrof dan was het vast wel goed...
nee...maar ben tegen aankoop C-17 door Nederland. Gaat het om het vergroten van de NAVO (of een EU) pool dan ben ik voor. Maar zo staat het niet in de vraagstelling.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Enforcer op 06/01/2015 | 20:07 uur
Het ziet er uit als een budget truc met een verschuiving van Air Force naar Air National Guard.

The 16 C-17 Globemaster III aircraft from the 10th and 17th Airlift Squadrons will be assigned to backup inventory. Military members who are part of the squadron will be assigned to other duty stations over time, according to a JBLM news release.

Read more here: http://www.thenewstribune.com/2014/12/20/3551793_jblm-cuts-c-17-squadron-to-close.html?rh=1#storylink=cpy

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 06/01/2015 | 20:05 uur
De nee stemmers vinden vast alles te duur of niet Europees genoeg... als het nu het sur plus uit de Duitse A400M bestelling betrof dan was het vast wel goed...

+1

Enforcer

Het ziet er uit als een budget truc met een verschuiving van Air Force naar Air National Guard.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: andré herc op 06/01/2015 | 19:44 uur
Kijk ik ben gewoon voor twee nieuwe C-17's maar als het niet anders kan gewoon tweede hans mede betaald door OSW en BZ en kom nu weer niet met het verhaaltje dat Nederland te klein is voor deze geweldenaar de NL Krijgsmacht wordt wereldwijd ingezet en we hebben ook nog eilanden in Caribische gebied!

De nee stemmers vinden vast alles te duur of niet Europees genoeg... als het nu het sur plus uit de Duitse A400M bestelling betrof dan was het vast wel goed...

andré herc

Kijk ik ben gewoon voor twee nieuwe C-17's maar als het niet anders kan gewoon tweede hans mede betaald door OSW en BZ en kom nu weer niet met het verhaaltje dat Nederland te klein is voor deze geweldenaar de NL Krijgsmacht wordt wereldwijd ingezet en we hebben ook nog eilanden in Caribische gebied!
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

Ace1

Citaat van: Thomasen op 05/01/2015 | 19:54 uur
Reken er maar niet op. Afgelopen decennium heeft de VS zelf ook het belang gezien van strategisch transport. Zal zelfs met afbouw een surge cap blijven bestaan, zoals ook in dit artikel genoemd.


Ik heb het artikel ook goed gelezen, maar je weet nooit in de toekomst de Klu heeft ook al twee gebruikte C-130's van de VS overgenomen, als men poen nodig heeft is er van alles mogelijk.