AN-132 en de AN-178.

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 15/05/2015 | 16:20 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Antonov bouwt nieuwe An-132 met Saoedi-Arabië

Door:onze redactie - 13 mei 2015

KIEV - Het Oekraïense Antonov gaat samen met de Saoedi's vliegtuigen bouwen. De onderneming heeft met Taqnia Aeronautics Company een overeenkomst getekend voor de bouw van de Antonov-132. De al bestaande Antonov An-32 wordt gebruikt als basis voor de ontwikkeling van het nieuwe transporttoestel, dat onder meer een groter vliegbereik krijgt.

Ook wordt er een compleet nieuwe cockpit ontwikkeld. Die zal worden voorzien van Amerikaanse navigatiesystemen die de piloten in staat stellen om moeilijkere taken uit te voeren dan in het oorspronkelijke toestel mogelijk was. De An-32 vloog voor het eerst in 1976, en is weer afgeleid van de An-26 uit de jaren zestig.

Met de overeenkomst willen beide partijen jonge, ambitieuze inwoners van Saoedi-Arabië de kans geven om een opleiding op het gebied van luchtvaartindustrie te volgen. Het is voor de eerste keer dat het Arabische land wordt betrokken bij de ontwikkeling van een toestel. Saoedi-Arabië krijgt de steun van Oekraïense deskundigen bij het opzetten van een nationale vliegtuigbouw.

De in Oekraïne te bouwen An-132 zijn bedoeld voor zowel het leger als eventuele civiele vrachtoperators

http://www.luchtvaartnieuws.nl/nieuws/categorie/18/technologie/antonov-bouwt-nieuwe-an-132-met-saoedi-arabie

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Antonov presenteert nieuwe transportvliegtuigen in Latijns-Amerika

Nieuwsartikel geplaatst op 15-05-2015 - door Tine van Knijff- van Hijum

PERU - Antonov heeft gisteren op SITDEF 2015 in Lima (Peru), één van de grootste tentoonstellingen in Latijns-Amerika, zijn twee nieuwe transportvliegtuigen gepresenteerd: de AN-132 en de AN-178.

Anotnov toestellen zijn algemeen bekend in Latijns-Amerika. In 1966 werden acht AN-24 passagiersvliegtuigen geleverd aan Cuba. Daarna volgden de leveringen van meer dan 240 AN-24 en AN-28 passagiersvliegtuigen, AN-26 en AN-32 transportvliegtuigen en AN-2 lichtmultifunctionele tweedekkers aan klanten uit Latijns-Amerika. Antonov kreeg een goede reputatie in het gebied; betrouwbaar vliegen onder moeilijke klimatologische omstandigheden. Antonov biedt bovendien aftersales ondersteuning van deze vliegtuigen, in nauwe samenwerking met de luchtvaartadministraties en luchtvaartbedrijven. Daarnaast worden ondernemers geadviseerd over verschillende werkzaamheden aangaande de modernisering en re-uitrusting van hun Antonov-vliegtuigen.

Rekening houdend met de eigenaardigheden van de Latijns-Amerikaanse markt, bracht Antonov nieuwe transportvliegtuigen onder de aandacht van de vliegtuigoperators. Eén van deze vliegtuigen is de AN-132 licht multifunctionele turbopropvervoer, bedoeld voor het vervoer van verschillende ladingen met een gewicht tot 9,2 t, op korte en middellange afstandsvluchten.

AN-132
 
Bovendien is de AN-132 in staat om vanuit de lucht levering van goederen uit te voeren op parachuteplatforms en het afwerpen van parachutisten. Het vliegtuig kan ook personeel vervoeren en onder noodsituaties gebruikt worden om zieke en gewonde personen te vervoeren. De AN-132 erft de beste eigenschappen van zijn voorganger: het kan opereren in een warm klimaat en in bergachtige terreinen als gevolg van hoge stuwkracht-gewichtsverhouding.

De AN-132 heeft een 'glazen' cockpit voor twee bemanningsleden en boordsystemen en apparatuur die aan alle moderne normen voldoen. Ingebouwde laden/lossen apparatuur en auxiliary power units bieden autonome werking, zodat ook geland kan worden op onvoorbereide vliegvelden.

AN-178

De AN-178 transportjet met laadvermogen tot 18 t is in staat om effectief te werken in de omstandigheden van de regio. Dit vliegtuig ondergaat momenteel een testprogramma. Het is gemaakt volgens de eisen van de luchtvaart, op basis van de ruime ervaring van Antonov met het beroemde AN-12 transportvliegtuig, de AN-178 gaat dit toestel vervangen.

Het toestel wordt ook uitgerust met systemen en apparatuur van andere levernaciers, zodat het zich maximaal kan aanpassen aan de eisen van specifieke klanten.

AN-148 en AN-158

Op de tentoonstelling presenteerde Antonov ook familie van de voorgenoemde vliegtuigen: de AN-148 en AN-158 regionale jets. Zij bewezen hun effectiviteit tijdens het uitvoeren van verschillende taken, zoals het vervoeren van passagiers, zieke en gewonde mensen tijdens natuurrampen en het vervoer van VIP's.

Het AN-158 passagiersvliegtuig heeft succesvol tests doorstaan ​​in de hooglanden van Latijns-Amerika. De tests werden uitgevoerd in de luchthavens van Latakunga in Ecuador (2800 m boven de zeespiegel) en La Pas in Bolivia (4000 m boven de zeespiegel). Op dit moment zijn vijf dergelijke luchtvaartuigen actief bij Cubana de Aviacion, een Cubaanse luchtvaartmaatschappij.

Oekraïne en Latijns-Amerika

Antonov heeft deelgenomen aan SITDEF 2015 om onderhandelingen te kunnen opstarten met de vertegenwoordigers van commerciële luchtvaartbedrijven, ministeries van Defensie van Latijns-Amerika, en de managers van luchtvaartondernemingen. Deze bijeenkomsten kunnen een startpunt van nieuwe gezamenlijke luchtvaartprojecten tussen Oekraïne en Latijns-Amerika worden, gelooft Antonov.

http://www.transport-online.nl/site/59174/antonov-presenteert-nieuwe-transportvliegtuigen-in-latijns-amerika/