Goalkeeper: AOW leeftijd bereikt?

Gestart door Ace1, 04/11/2011 | 20:11 uur

Lex

Citaat van: Strata op 04/12/2012 | 19:16 uur
Ik weet niet waar Lex deze info vandaan heeft maar ik kan er verder niks concreets over vinden.
Klopt. Dit is naar voren gekomen uit gesprekken met personeel betrokken bij het onderhoud. Wanneer ze naar NL komen etc. is nog niet bekend.

Harald

Citaat van: Strata op 04/12/2012 | 19:16 uur
Een onwaarschijnlijke optie is de toekomstige M-fregatten. Mochten er hier 4 van komen en ze krijgen een Goalkeeper. Deze 3 + de tweede van de Evertsen. Maar dat duurt nog minimaal 10 jaar dus het zou raar zijn als ze nu al vastgesteld hebben welke wapensystemen daarop komen?

Maar dat was wel mijn eerste gedachte, misschien is het nog wel ver weg en ze zijn zeker met de vervanger aan het "schetsen". En ook over wat voor wapensystemen erop komen.
Ik denk dat het Nederlandse paradepaardje op CIWS gebied zeker in de toekomst steeds geupgrade wordt en binnen de Nederlandse Marine blijft als CIWS.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#66
Citaat van: Thomasen op 04/12/2012 | 19:24 uur
Als het klopt is LCF's dus het meest waarschijnlijke. Overigens kan het ook nog zo zijn dat deze gebruikt worden om eventuele gaten op te vullen in de tijden dat de upgrades plaatsvinden. Weet niet hoe lang dat duurt, maar toch. En dan uiteindelijk, hopelijk, op de LCF's erbij.

De LCF's lijken mij ook de beste en de meest wenselijke optie al sluit ik de aanschaf van 3 occasion systemen t.b.v. goedkope spareparts ook niet helemaal uit.

dudge

Citaat van: Strata op 04/12/2012 | 19:16 uur
Ik weet niet waar Lex deze info vandaan heeft maar ik kan er verder niks concreets over vinden. Misschien dat de deal (mocht deze er zijn) nog niet getekend is. Is er uberhaupt een bron?

Enige optie tot nu lijkt de LCF's. Want de GK's voor de Karel Doorman zijn er al. En andere schepen met provisions voor GK zijn er niet.
Een onwaarschijnlijke optie is de toekomstige M-fregatten. Mochten er hier 4 van komen en ze krijgen een Goalkeeper. Deze 3 + de tweede van de Evertsen. Maar dat duurt nog minimaal 10 jaar dus het zou raar zijn als ze nu al vastgesteld hebben welke wapensystemen daarop komen?

Als het klopt is LCF's dus het meest waarschijnlijke. Overigens kan het ook nog zo zijn dat deze gebruikt worden om eventuele gaten op te vullen in de tijden dat de upgrades plaatsvinden. Weet niet hoe lang dat duurt, maar toch. En dan uiteindelijk, hopelijk, op de LCF's erbij.

StrataNL

Citaat van: Poleme op 04/12/2012 | 18:54 uur
Voor welke schepen zullen deze bedoeld zijn?

Ik weet niet waar Lex deze info vandaan heeft maar ik kan er verder niks concreets over vinden. Misschien dat de deal (mocht deze er zijn) nog niet getekend is. Is er uberhaupt een bron?

Enige optie tot nu lijkt de LCF's. Want de GK's voor de Karel Doorman zijn er al. En andere schepen met provisions voor GK zijn er niet.
Een onwaarschijnlijke optie is de toekomstige M-fregatten. Mochten er hier 4 van komen en ze krijgen een Goalkeeper. Deze 3 + de tweede van de Evertsen. Maar dat duurt nog minimaal 10 jaar dus het zou raar zijn als ze nu al vastgesteld hebben welke wapensystemen daarop komen?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Elzenga

Citaat van: Poleme op 04/12/2012 | 18:54 uurVoor welke schepen zullen deze bedoeld zijn?
Ik dacht...die vraag kun jij wel beantwoorden ;)

Poleme

Citaat van: Lex op 04/12/2012 | 16:13 uur
Het schijnt dat NL een drietal GK's gekocht heeft.
Voor welke schepen zullen deze bedoeld zijn?
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Elzenga

Citaat van: Strata op 04/12/2012 | 16:41 uur3..... leuk getal, we missen er nog 3 voor de LCF's...maar dan zou het getal van 16 upgrades niet kloppen??
Lijkt me erg verstandig om de drie LCFs een tweede GK te geven. Maar dat zal vast niet gebeuren vrees ik. 

StrataNL

#60
Citaat van: Lex op 04/12/2012 | 16:13 uur
Het schijnt dat NL een drietal GK's gekocht heeft.

3..... leuk getal, we missen er nog 3 voor de LCF's...maar dan zou het getal van 16 upgrades niet kloppen??
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald

Citaat van: Lex op 04/12/2012 | 16:13 uur
Citaat van: Harald op 29/11/2012 | 13:51 uur
Moeten we nog een bod doen op de Goalkeepers van de UK, welke in de verkoop zijn ??
Het schijnt dat NL een drietal GK's gekocht heeft.

Goed nieuws !!

Lex

Citaat van: Harald op 29/11/2012 | 13:51 uur
Moeten we nog een bod doen op de Goalkeepers van de UK, welke in de verkoop zijn ??
Het schijnt dat NL een drietal GK's gekocht heeft.

StrataNL

Citaat van: Ace1 op 29/11/2012 | 17:19 uur

En 1 op de Zuiderkruis 2 op de Belgische M Fregatten  en misschien ook de 2 die op de Portugese M Fregatten staan?

Bij die 16 gaat het alleen om de Nederlandse, de Belgische zijn een optie. Portugal Chili e.d. doen niet mee.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ace1

Citaat van: Lex op 29/11/2012 | 17:29 uur
Citaat van: Ace1 op 29/11/2012 | 17:19 uur
En 1 op de Zuiderkruis 2 op de Belgische M Fregatten  en misschien ook de 2 die op de Portugese M Fregatten staan?
Dat klopt, maar ook 2 aan Chili.

De 2 die aan Chili werden verkocht waren geloof ik Prototypes en werden juist verkocht om een standaard te hebben met het onderhoud van de overige Goalkeepes

Lex

Citaat van: Ace1 op 29/11/2012 | 17:19 uur
En 1 op de Zuiderkruis 2 op de Belgische M Fregatten  en misschien ook de 2 die op de Portugese M Fregatten staan?
Dat klopt, maar ook 2 aan Chili.

Ace1

Citaat van: Kapitein Rob op 29/11/2012 | 14:44 uur
Citaat van: NHD op 29/11/2012 | 12:44 uur
Defensie sloot gisteren een contract met Thales om alle zestien Goalkeepers op Nederlandse oorlogsschepen te modificeren.

Zestien op Nederlandse oorlogsschepen?

5 op de LCF's (EVTN heeft er 2)
4 op de LPD's
1 op de ADAM
2 op de MFF's

Ik kom maar op 12..... Dat er nog 4 extra zijn, zal best. Maar die staan bij mijn weten niet op een schip.

En 1 op de Zuiderkruis 2 op de Belgische M Fregatten  en misschien ook de 2 die op de Portugese M Fregatten staan?