Opvolger Walrusklasse

Gestart door Elzenga, 27/07/2011 | 21:26 uur

Flyguy

Ja joh, lekker realistisch ook.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Strata op 22/05/2015 | 12:01 uur

Verkopen? Laat lekker varen naast een nieuwe serie van 4-6 ... teminste iets om echt trots op te zijn.  ;D

;D zo'n beetje het laatste offensieve wapen van de Nederlandse krijgsmacht.... gezien de enorme wereldwijde groei van het aantal onderzeeboten en gebruikers kan je hier niet genoeg van hebben.

StrataNL

Citaat van: Zander op 22/05/2015 | 11:13 uur
Alleen maar meer reden om ze te vervangen.........
Onzin natuurlijk het zijn kwalitatief goede boten.
Ik vraag me af of er al overname kandidaten op het oog zijn.

Onderzeeboten hebben nou eenmaal veel onderhoud nodig. Maar vergeleken met het gros van onze bondgenoten hebben de Walrussen gemiddeld de meeste vaardagen per jaar.

Verkopen? Laat lekker varen naast een nieuwe serie van 4-6 ... teminste iets om echt trots op te zijn.  ;D
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Zander

Alleen maar meer reden om ze te vervangen.........
Onzin natuurlijk het zijn kwalitatief goede boten.
Ik vraag me af of er al overname kandidaten op het oog zijn.
People are sheep

Harald

Citaat van: Strata op 22/05/2015 | 10:26 uur
Volgens marineschepen.nl is er op de Walrus de bouten van een afsluiter voor de hogedruklucht gesprongen. Dit systeem is o.a. erg belangrijk voor het ballast systeem. Als dat dus fout gaat als je onder water zit bestaat de kans dat je niet meer naar boven kunt. Zolang de oorzaak niet gevonden is en dit op alle boten is gecontroleerd is het dus verstandig om ze boven water te houden.

Precies, jammer van de oefening in de West
maar safety first.

StrataNL

Citaat van: Harald op 22/05/2015 | 09:10 uur
Is er iets meer bekend over waarom de NL onderzeeboten niet mogen duiken ?

http://antilliaansdagblad.com/index.php/nieuws-menu/11139-boven-water-loeren#.VVy4ph928vQ.twitter


Volgens marineschepen.nl is er op de Walrus de bouten van een afsluiter voor de hogedruklucht gesprongen. Dit systeem is o.a. erg belangrijk voor het ballast systeem. Als dat dus fout gaat als je onder water zit bestaat de kans dat je niet meer naar boven kunt. Zolang de oorzaak niet gevonden is en dit op alle boten is gecontroleerd is het dus verstandig om ze boven water te houden.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald


Zeewier

Een mooi stuk in The Diplomat geschreven door kapitein Wang Jyh-Perng en schout-bij-nacht Tan Chih-lung. Taiwan is van plan de Zwaardvis-klasse te reverse engineeren. Dit is doorgaans een duur en arbeidsintensief werk waarbij niet zelden de originele standaarden niet behaald worden. Pikant is dat de VS van plan is ze er bij te assisteren. Nog pikanter is dat de Nederlandse blauwdrukken eigenlijk onontbeerlijk zijn om enigszins de boten op tijd op te leveren. Het voorgestelde tijdpad lijkt mij onhaalbaar.

Taiwan's Submarine Saga
The Indigenous Defense Submarines program has had a long and convoluted history.


Canada dan. Weinig blijdschap daar. Nederland kan daar ook nog wel van advies dienen.
Michael Byers: Why are submarines not included in Canada's National Shipbuilding Procurement Strategy?

The Navy will be worried about the fact that major military procurements in Canada currently take 15-20 years to complete. All this raises important questions: Does the government have any plan for replacing the Victoria-class submarines? Will the new submarines be built in Canada? How much will they cost? And why are submarines not included in the much-vaunted National Shipbuilding Procurement Strategy, which is supposed to continue until 2041?

Why are submarines not included in Canada's National Shipbuilding Procurement Strategy?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 11/05/2015 | 21:38 uur
Ik maak me veel meer zorgen over het tonnage.
Dat jullie zo luchtig doen hierover vind ik vreemd.


Wij hebben als enige land in praktisch heel Europa ( op Frankrijk en GB na ) dat onze onderzeeërs veel langer van huis zijn dan die van onze buurlanden. Dit met andere opdrachten vereist een groter ontwerp dan de ambities van Zweden en Noorwegen ( vrees ik ) gaan.

Maak je over het tonnage maar niet zenuwachtig, die zal volgens NL wensen en eisen zijn of dat nu een vergrote A26 is (laten we het A27 noemen) of een Walrus NG maakt dan niet zo heel veel uit.

De Noren kruipen vwb tonnage meer richting de Nederlands wensen en eisen, dit omdat zij zich ook willen focussen op het Noordpool gebied en dat vereist een blue water sub.

Huzaar1

Ik maak me veel meer zorgen over het tonnage.
Dat jullie zo luchtig doen hierover vind ik vreemd.


Wij hebben als enige land in praktisch heel Europa ( op Frankrijk en GB na ) dat onze onderzeeërs veel langer van huis zijn dan die van onze buurlanden. Dit met andere opdrachten vereist een groter ontwerp dan de ambities van Zweden en Noorwegen ( vrees ik ) gaan.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 11/05/2015 | 20:27 uur
nu moeten we die verdomde onderzeeboten wel aanschaffen!!!... ;D ;) ere-zaak voor heel feministisch politiek Den Haag!!

Tevens een prima opmaat richting OZB visie... en de bekendmaking van een internationaal technisch onderzoek welke door de kamer gemandateerd moet worden of de A brief.

Enforcer

Citaat van: Thomasen op 11/05/2015 | 20:33 uur
En alsie te duur wordt, is dat natuurlijk agv alle vrouwenvoorzieningen...

Toys for the girls, Angelien.....  :angel:

dudge

Citaat van: Elzenga op 11/05/2015 | 20:27 uur
nu moeten we die verdomde onderzeeboten wel aanschaffen!!!... ;D ;) ere-zaak voor heel feministisch politiek Den Haag!!

En alsie te duur wordt, is dat natuurlijk agv alle vrouwenvoorzieningen...

Elzenga

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 11/05/2015 | 20:26 uur
Toch een prima nieuwsbericht over vrouwen op de toekomstige OZB,  vrijwel elk actualiteitsmedium heeft het vandaag opgepikt als item.  ;D
nu moeten we die verdomde onderzeeboten wel aanschaffen!!!... ;D ;) ere-zaak voor heel feministisch politiek Den Haag!!

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Toch een prima nieuwsbericht over vrouwen op de toekomstige OZB,  vrijwel elk actualiteitsmedium heeft het vandaag opgepikt als item.  ;D