Nuclear Security Summit: NL op zijn kop & op slot

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 31/10/2013 | 10:43 uur

Harald



Ik wilde jullie deze gave foto, jullie niet onthouden ; 4 Cougars zijn "ready for take off" na een tank-beurt op Valkenburg

Nog een paar foto's, zie link :
http://airheadsfly.com/2014/03/21/dutch-ex-navy-base-airhead-for-nuclear-summit/

Fuse71

#120
Het is heel simpel...
Er zijn mensen die precies weten hoe we het moeten regelen maar die staan niet altijd aan het roer. Er worden dan anderen opgezet en oude adviezen en draaiboeken worden terzijde gegooid.
Men begint dus steeds helemaal opnieuw en met dit soort grote operaties gebeuren er dan minder charmante dingen.
In grote lijnen klopte het prima maar er blijven dan toch details liggen die voor (teveel) mensen enorm vervelend zijn.

Men kijkt naar de grote lijnen en dan was het goed gegaan.
de volgende keer staan er andere mensen aan het roer en dan gaan die opnieuw het wiel uitvinden.
Bij defensie is dat NIET anders !
Iedere uitzending wordt geregeld door een andere club en bepaalde fouten worden opnieuw gemaakt of bepaalde zaken worden vergeten.
Wij zijn anno 2014 NIET in staat om centraal de gegevens van mensen te beheren of gewoon op te vragen.
Je vult dus 15x je details in op een A4'tje (die allemaal in peoplesoft staan) voordat je op uitzending gaat bij ieder bureau waar je komt ... Ja, vanwege de privacy,  een mooi goedkoop antwoord en pure onzin.
En dat is een klein voorbeeld.

Vwb de medaille .. Ach waarom ook niet, bij een Koninklijke happening krijg je die ook voor 5 uur in de houding staan. Ik denk dat de NSS wat dat betreft VEEL meer heeft gevraagd van een hoop militairen, maar zoals we reeds gewend zijn zou dat te logisch zijn en dus ondenkbaar.  Kijk eens naar de inzetten met oa de Watersnood ramp in 95, de varkenspest, etc etc.  Ook geen waardering.

We zullen het moeten doen met een goedkoop schrijve van de CDS die zo trots is.
Zoals ik al veel eerder zei in een ander topic, de waardering voor ons is er altijd, zolang het maar niets kost. Als de knip getrokken moet worden dan wordt het allemaal moeilijk opeens.

A.J.

Citaat van: Thomasen op 27/03/2014 | 23:05 uur
Ja, herkenbaar. Maar bij defensie ben je dat ook wel een beetje gewend toch?

Absoluut, ik was ook niet verbaasd.

Zander

Citaat van: Thomasen op 27/03/2014 | 23:05 uur
Ja, herkenbaar. Maar bij defensie ben je dat ook wel een beetje gewend toch?

Ja, maar je hebt slecht geregeld bij defensie en slecht geregeld bij de politie.
Na 9 jaar defensie mag ik best wel klagen over mijn huidige werkgever.

Mijn mening is dat de politie NIET instaat is om dit soort grootschalig optreden te organiseren.
Geen verstand van logistiek!!!!!!
People are sheep

Lex

Als we de berichten uit de media mogen geloven, is er het eea misgegaan bij de politie. Aan de ene zijde vele uren maken, geen maaltijden en geen onderdak, en aan de andere zijde gigantische uitstattingen in een hotel.
Wat is de werkelijkheid?
Wat de onderzoeken ook op zullen leveren, het zal een les moeten zijn voor de toekomst.

dudge

Citaat van: A.J. op 27/03/2014 | 23:01 uur
Niet alleen de politie, ik kreeg woensdag eind van de middag te horen dat ik me daar donderdagochtend diende te melden...

Ja, herkenbaar. Maar bij defensie ben je dat ook wel een beetje gewend toch?

A.J.

Citaat van: Thomasen op 27/03/2014 | 22:54 uur
Ja, dat politie verhaal is behoorlijk ad-hoc gegaan.

Niet alleen de politie, ik kreeg woensdag eind van de middag te horen dat ik me daar donderdagochtend diende te melden...

dudge

Citaat van: Zander op 27/03/2014 | 22:47 uur
geloof mij ik was erbij

Ja, dat politie verhaal is behoorlijk ad-hoc gegaan.

Laurens

Citaat van: Lex op 27/03/2014 | 21:15 uur
En misschien dat er een medaille komt?  :angel:

Jarenlang boeven vangen en voor die 2 weken waarin we ons optreden tegen schendingen van het Strafrecht zoveel mogelijk moeten beperken, om vooral de risico's voor staatsveiligheid te onderscheppen, krijg je dan een medaille  :crazy:
Lovende woorden zijn mooi om te horen/lezen, maar ik kan mijn mensen nog steeds niet vertellen voor welke vergoeding ze nu precies in aanmerking komen.....

Zander

People are sheep

dudge


A.J.


Lex

Citaat van: Zander op 27/03/2014 | 21:46 uur
Niet voor de politie denk ik. Van de helft van het ingezette personeel is niets geregistreerd.
Dat zou erg slordig zijn.

Zander

Citaat van: Lex op 27/03/2014 | 21:15 uur
En misschien dat er een medaille komt?  :angel:

Niet voor de politie denk ik. Van de helft van het ingezette personeel is niets geregistreerd.
People are sheep

Lex