Vragen met betrekking tot veiligheidsonderzoek solicitatie.

Gestart door LionelG, 09/06/2016 | 18:23 uur

N. Kerkhof

Na mijn keuring kwam ook het veiligheidsonderzoek. Dat liep gewoon goed maar daar krijg je dus niets over te horen. Daarna moest alles vanuit Amsterdam (werving/selectie) op een stapeltje naar het 30e natresbat...

Dat heeft bij geduurd van november tot april. Toen kreeg ik mn aanstelling en wist ik waar ik aan toe was...

Amsterdam wist mij nooit iets te vertellen behalve dat de computer het niet deed, de juiste persoon er niet was, we hebben het druk, en dat ik als ik niets hoorde over 2 weken terug mocht bellen... Zolang je sollicitatie daar zit kan het lang duren.

Ondertussen weet ik dat ik de Amo in augustus mag doen en dat dat de laatste van dit jaar is. Dan heb je gelijk een idee dat het nog wel even kan duren voor je ook een keer opgeroepen wordt.

Van je veiligheidsonderzoek krijg je dus geen bericht en zolang dat loopt weet Amsterdam je ook niets te vertellen. En als dat dan afgerond is duurt het ook weer even voor Amsterdam weer in actie komt... Wachten wachten wachten. Veel sterkte!




LionelG

Citaat van: Lex op 09/06/2016 | 21:48 uur
Conform de vigerende regels hoor je na 8 weken iets te horen.
Uit je schrijven blijkt dat je regelmatig zelf actie hebt ondernomen betreffende de voortgang, maar dat je aan het lijntje wordt gehouden.
Nu is het de vraag waar je heen gebeld/gemaild hebt. Is dat het bevoegd gezag of een aan jou opgegeven contact persoon?
Wat wel duidelijk is, dat er schijnbaar geen gevolg wordt gegeven aan de termijnen en dat is geen goede zaak.
Uit de summiere info hier gegeven, adviseer ik je om contact op te nemen met DWS te A'dam en daar je probleem voor te leggen, waarbij je moet aangeven wanneer je gekeurd bent, de datum van je goedkeuren en het feit dat de termijn van 8 weken is overschreden.
Dankje voor je reactie

Lex

Citaat van: LionelG op 09/06/2016 | 18:23 uur
Dag mensen,
ik heb in september 2015 gesolliciteerd bij de Natres en alle keuringen gehaald. mijn veiligheidsonderzoek is aangevraagd in december 2015 en tot op heden heb ik niks te horen gekregen.
Ik heb in Belgiƫ gewoond in mijn minderjarige jaren voor nog geen drie jaar. Elke keer dat ik mail of bel wordt mij verteld nog even te wachten maar ik wacht dus al meer dan een half jaar.
nou is mijn vraag, is dit gewoon? hoelang duurde het veiligheidsonderzoek bij jullie?
krijg een beetje het gevoel dat als het er na een half jaar nog niet eens, het best wel eens nooit meer kan komen en ik dus op niks wacht.
Conform de vigerende regels hoor je na 8 weken iets te horen.
Uit je schrijven blijkt dat je regelmatig zelf actie hebt ondernomen betreffende de voortgang, maar dat je aan het lijntje wordt gehouden.
Nu is het de vraag waar je heen gebeld/gemaild hebt. Is dat het bevoegd gezag of een aan jou opgegeven contact persoon?
Wat wel duidelijk is, dat er schijnbaar geen gevolg wordt gegeven aan de termijnen en dat is geen goede zaak.
Uit de summiere info hier gegeven, adviseer ik je om contact op te nemen met DWS te A'dam en daar je probleem voor te leggen, waarbij je moet aangeven wanneer je gekeurd bent, de datum van je goedkeuren en het feit dat de termijn van 8 weken is overschreden.

LionelG