Rijksbegroting & Politieke toekomst

Gestart door Lex, 13/05/2011 | 15:47 uur

pz

Voor wie is geïnteresseerd, Jaarverslag AIVD over 2023. Interactieve site themaverhalen.

1. Nationale dreigingen
2. Internationale dreigingen
3. Organisatie en kerncijfers

https://www.aivd.nl/onderwerpen/jaarverslagen/jaarverslag-2023

Huzaar1

Citaat van: bergd op 07/07/2024 | 19:48 uurConstructief staat niet in zijn woordenboek
hij is een stuk minder intelligent dan ik dacht. Ik snap niet dat Rutte er zo bevriend mee is geraakt en hem gementord heeft voor al die jaren.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

bergd

Citaat van: Huzaar1 op 07/07/2024 | 18:23 uurWordt helemaal niks.
Constructief staat niet in zijn woordenboek

Huzaar1

Citaat van: Poleme op 07/07/2024 | 16:12 uurWilders is een Indo. Mijn ex-vrouw is Indo. Zij en haar Indo en Indische familieleden konden soms verdomd kwaadaardig en krengerig zijn.  Dit gedrag ook bij vele andere Indo's en Indische mensen gezien.
En dat kon enorm botsen met mijn deels Zuid-Franse en Spaanse temperament.
De opmerking dat de premier slappe hap is.  Is wel onprofessioneel.  Maar Wilders staat wel altijd voor zijn mensen.

Bedenk dat Agema al lange tijd in de Tweede Kamer zit.  Dus die hoofddoek her-tweet was een bewust signaal van haar leider en Agema zelf om aan premier Schoof en de Kamer te laten zien wie de echte baas is.

Jij en ik kennen de indo trekjes blijkbaar goed. Indo's zijn rancuneus en verhard. Ik zie inderdaad dezelfde hardheid terug.

Dit gaat niet lang goed, tevens vind ik wilders nu minder intelligent dan ik hrm eerder had toebedicht.

Zijn taal en houding in de kamer zijn on acceptabel en het ingredient om van deze cocktail een hoop modder te maken.

Wordt helemaal niks.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Poleme

Citaat van: Huzaar1 op 06/07/2024 | 00:36 uurBen beetje geschrokken van de giftige houding van Wilders naar een door hem zelf gekozen minister president en de totale blijk van incompententie van Agema.
Wilders is een Indo. Mijn ex-vrouw is Indo. Zij en haar Indo en Indische familieleden konden soms verdomd kwaadaardig en krengerig zijn.  Dit gedrag ook bij vele andere Indo's en Indische mensen gezien.
En dat kon enorm botsen met mijn deels Zuid-Franse en Spaanse temperament.
De opmerking dat de premier slappe hap is.  Is wel onprofessioneel.  Maar Wilders staat wel altijd voor zijn mensen.

Bedenk dat Agema al lange tijd in de Tweede Kamer zit.  Dus die hoofddoek her-tweet was een bewust signaal van haar leider en Agema zelf om aan premier Schoof en de Kamer te laten zien wie de echte baas is.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Poleme

Citaat van: Huzaar1 op 06/07/2024 | 12:12 uurOmdat veel mensen zijn geboren in totale luxe en het ze niet aan hun verstand kan dat ze hun gedrag moeten aanpassen voor iets wat 2000 kilometer verderop gebeurt.
Oekraïense militairen begin dit jaar: Wij zijn volwassenen.  Jullie West-Europeanen zijn 'kinderen'.
De koelkasten van de grote meerderheid is (overvloedig) gevuld. Het licht en de verwarming doen het altijd.
Jullie hebben de vrijheid EN je veiligheid. 

Mijn oudste buitenechtelijke dochter moest in de zomer van 2019 Hong Kong uit vluchten.  Woont nu in Miami, komt regelmatig in Europa, Zuid-Amerika en het Midden-Oosten.  En zegt dat wij in Europa een unieke combinatie van goed verdeelde grote welvaart, grote vrijheden en rust hebben.  Die in de meeste delen van de wereld er niet is.

Verschillende seinen bij ons staan echter op oranje.  Pas als deze net als in 1672, 1795 en 1940 op rood komen te staan, zullen bij velen de oogkleppen afvallen.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Poleme

Citaat van: Robster op 07/07/2024 | 10:24 uurTja, zo kan je het zien, maar ik vind roeptoeteren wat je doet. Er zijn altijd wel boze mensen en de iedeale samenleving bestaat niet.
Extreem rechts speelt in op sentimenten zoals angst en wakkert die aan. Uiteindelijk om zelf een lekker leventje te hebben (zie Orban). Mensen trappen daar in met open ogen, waarbij antwoord van midden partijen helaas zwak is. En dan krijg je de carnavaleske vertoning zoals van de afgelopen dagen.
Hoe dan wel, ik heb niet het recept, maar het begint wat mij betreft met meer begrip voor elkaar. Dat hebben we hard nodig in deze sterk veranderende wereld, waarbij Europa juist moet samenwerken om niet ten onder te gaan in de machtpolitiek die steeds meer van toepassing is.
1. De afgelopen 50 jaar hebben we te maken met te grote en ongereguleerde immigratie.
Immigratie landen zoals de USA, Canada en Australië stellen niet voor niets zeer strenge eisen aan aspirant immigranten.   En die eisen blijven van kracht zolang zij over een tijdelijke verblijfsvergunning beschikken.  Dat houdt ongenode gasten buiten die de samenleving TE veel kunnen gaan kosten.  Bij ons: ruim 60 % van de totale gevangenis bevolking is van buitenlandse afkomst.  De werkloosheid onder immigranten en hun nazaten is ruwweg 3,5 keer hoger dan bij Nederlanders. Etcetera.

2.  Sinds begin van de jaren 80 trekt de overheid zich fundamenteel terug uit de samenleving, want bezuinigen / meer efficiëntie.  Denk aan gemeentes en (buurt) scholen die samengesmolten worden tot mini provincies en massale scholengemeenschappen.  Het verdwijnen van de vertrouwde wijkagent en plaatselijke politie post.  Een ander voorbeeld zijn het opheffen van openbaar vervoer op het platteland.
Er gaapt een kloof tussen de Haagsche 'kaasstolp" en de mensen in het land.

3. Tegelijkertijd groeit de bureaucratie wel als kool.  Met steeds meer en vooral meer complexe regelgeving.  Zodat de overheid door de meerderheid van de mensen als hindermacht wordt ervaren.
Citaat van Frits Bolkestein in 2003: "De EU wetgeving is als het springtij op zee. Het dringt net als het opkomende water door in alle spleten en gaten van de zeewering.  Dat gaat op een gegeven moment een tegenreactie opleveren die niet fraai zal zijn."

4. Vroeger trouwde de chirurg nog met die leuk uitziende verpleegster.  Dat is niet meer.  Er is een grote kloof tussen hoog-, en laag opgeleiden ontstaan.

5. Sinds begin van de jaren 90 is de globalisering duidelijk voelbaar in onze economie en samenleving.
De middenklasse kalft af, doordat werk naar het buitenland verdwijnt of buitenlanders nemen de banen van Nederlanders over.  Door de doorgeslagen flexibilisering is arbeid een wegwerp artikel geworden.
Een toenemend deel van de middenklasse heeft geen vaste baan meer.  Een hypotheek aanvragen wordt dan moeilijk of onmogelijk.

6. Een onderdak is een primaire levensbehoefte.  Maar de NL woningmarkt is ernstig verstoord. Dus velen hebben kunnen moeilijk of helemaal niet aan een betaalbaar huis komen.

Deze giftige cocktail veroorzaakt al meer dan 2 decennia een ondergrondse veenbrand in de NL samenleving.
Slaat deze brand bovengronds uit dan hebben we een Rampjaar (1672) 2.0.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Robster

Citaat van: Lynxian op 06/07/2024 | 12:14 uurOmdat mensen 30 jaar geleden al genoeg hadden van de demografische ontwikkelingen en ze al die tijd loze beloftes hebben gehoord terwijl ze zijn uitgemaakt voor racisten. Het was een kwestie van tijd voordat het Europa rechts zou worden. En dan maar hopen dat de "radicaal rechtse" politici wel daad bij woord (kunnen) voegen.

Tja, zo kan je het zien, maar ik vind roeptoeteren wat je doet. Er zijn altijd wel boze mensen en de iedeale samenleving bestaat niet.
Extreem rechts speelt in op sentimenten zoals angst en wakkert die aan. Uiteindelijk om zelf een lekker leventje te hebben (zie Orban). Mensen trappen daar in met open ogen, waarbij antwoord van midden partijen helaas zwak is. En dan krijg je de carnavaleske vertoning zoals van de afgelopen dagen.
Hoe dan wel, ik heb niet het recept, maar het begint wat mij betreft met meer begrip voor elkaar. Dat hebben we hard nodig in deze sterk veranderende wereld, waarbij Europa juist moet samenwerken om niet ten onder te gaan in de machtpolitiek die steeds meer van toepassing is.




bergd

Citaat van: Lynxian op 06/07/2024 | 12:19 uurVeel mensen zijn inderdaad niet bezig met iets wat 2000 km verder gebeurt. Mensen willen en stabiele, herkenbare en betrouwbare omgeving. Het zijn gewoontedieren. Pak dat af en ze gaan rare dingen doen. Het links liberale beleid van de afgelopen decennia voelt daarom voor heel veel mensen als bizar en ze snappen er nog minder van dat ze voor rotte vis worden uitgemaakt als ze zeggen dat ze hun omgeving hetzelfde en vertrouwd willen houden.
Het links-liberale beleid (eigen broek ophouden)is toegepast op Nederland behalve op asiel daar werd een sociaal-liberaal beleid gevoerd(overheidvangnet)

En volgens mij is het nooit goed onderscheid te maken, daar krijg je problemen mee.


Huzaar1

Citaat van: Lynxian op 06/07/2024 | 12:19 uurVeel mensen zijn inderdaad niet bezig met iets wat 2000 km verder gebeurt. Mensen willen en stabiele, herkenbare en betrouwbare omgeving. Het zijn gewoontedieren. Pak dat af en ze gaan rare dingen doen. Het links liberale beleid van de afgelopen decennia voelt daarom voor heel veel mensen als bizar en ze snappen er nog minder van dat ze voor rotte vis worden uitgemaakt als ze zeggen dat ze hun omgeving hetzelfde en vertrouwd willen houden.

Die veilige en luxieuze omgeving is gecreëerd door een generatie die dat ervan heeft gemaakt; nationalisme, voedselschaarste, annexatie oorlogen, fascisme, crisisse, gigantische inflaties, werkeloosheid, communisme..

Generaties geboren na Wo2 kennen die wereld niet. Dus behandelen we het ook niet als iets breekbaars. We vervuilen hem, vervallen terug in nationalisme, en behandelen alles alsof het niet op kan.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lynxian

Citaat van: Huzaar1 op 06/07/2024 | 12:12 uurOmdat veel mensen zijn geboren in totale luxe en het ze niet aan hun verstand kan dat ze hun gedrag moeten aanpassen voor iets wat 2000 kilometer verderop gebeurt.
Veel mensen zijn inderdaad niet bezig met iets wat 2000 km verder gebeurt. Mensen willen en stabiele, herkenbare en betrouwbare omgeving. Het zijn gewoontedieren. Pak dat af en ze gaan rare dingen doen. Het links liberale beleid van de afgelopen decennia voelt daarom voor heel veel mensen als bizar en ze snappen er nog minder van dat ze voor rotte vis worden uitgemaakt als ze zeggen dat ze hun omgeving hetzelfde en vertrouwd willen houden.

Lynxian

Citaat van: Robster op 06/07/2024 | 09:41 uurhttps://www.nrc.nl/nieuws/2024/07/05/pvv-sluit-zich-in-Europa-aan-bij-patriots-for-europe-a4858920

Waarom lopen mensen achter dit soort types (Farage, Wilders, le Pen, etc). Ze ontregelen, beloven van alles wat vaak niet realiseerbaar is, maar wat is het echte doel. Hebben we dat in beeld?

Ik hoop dat we hierna niet allemaal over elkaar heen vallen, maar denk er eens over na.
Omdat mensen 30 jaar geleden al genoeg hadden van de demografische ontwikkelingen en ze al die tijd loze beloftes hebben gehoord terwijl ze zijn uitgemaakt voor racisten. Het was een kwestie van tijd voordat het Europa rechts zou worden. En dan maar hopen dat de "radicaal rechtse" politici wel daad bij woord (kunnen) voegen.

Huzaar1

Citaat van: Robster op 06/07/2024 | 09:41 uurhttps://www.nrc.nl/nieuws/2024/07/05/pvv-sluit-zich-in-Europa-aan-bij-patriots-for-europe-a4858920

Waarom lopen mensen achter dit soort types (Farage, Wilders, le Pen, etc). Ze ontregelen, beloven van alles wat vaak niet realiseerbaar is, maar wat is het echte doel. Hebben we dat in beeld?

Ik hoop dat we hierna niet allemaal over elkaar heen vallen, maar denk er eens over na.

Omdat veel mensen zijn geboren in totale luxe en het ze niet aan hun verstand kan dat ze hun gedrag moeten aanpassen voor iets wat 2000 kilometer verderop gebeurt.

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Robster

https://www.nrc.nl/nieuws/2024/07/05/pvv-sluit-zich-in-Europa-aan-bij-patriots-for-europe-a4858920

Waarom lopen mensen achter dit soort types (Farage, Wilders, le Pen, etc). Ze ontregelen, beloven van alles wat vaak niet realiseerbaar is, maar wat is het echte doel. Hebben we dat in beeld?

Ik hoop dat we hierna niet allemaal over elkaar heen vallen, maar denk er eens over na.

Master Mack

Het blijft kiezen uit kwade. Nieuwe verkiezingen wordt ook een drama want de oppositie is ook 1 drama dus een goede keuze is er niet. Laten we het maar een kans geven en dat zou de oppositie dan ook moeten doen omdat ze ook wel weten dat verkiezingen nu geen alternatief zijn.