Ultra-Heavy Amphibious Connector

Gestart door Elzenga, 09/07/2014 | 20:14 uur

dudge

Citaat van: Ros op 01/08/2014 | 14:02 uur
De snelheid is van minder belang. Tegen die tijd dat je dit soort materiaal wil inzetten moet je al de controle hebben over de landingsplaatsen en een aantal kilometers het land in. Gedacht aan de logistieke voorzieningen noodzakelijk voor dit type materiaal en de lading die aan land word gezet ?

Snelheid blijft altijd van belang. Als jij in 1 dag kunt ontschepen in plaats van 3, geeft dat een enorme winst!

Poleme

Citaat van: Ros op 02/08/2014 | 22:30 uur
Dan doe er maar 18-22 stuks......... :cute-smile:
Ja, dat gaat je aan jaarlijkse exploitatie kosten bij 18 UHAC's in totaal USD 23.759.515 tot USD 29.039.408 bij 22 stuks kosten.

En waar laat je die UHAC's kwijt aan boord van onze LPD's en JSS, als ze uberhaupt al op deze schepen passen.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Ros

Citaat van: Poleme op 02/08/2014 | 21:57 uur
De UHAC is in staat om 150 % meer tonnage per uur aan land te brengen dan een LCAC luchtkussen voertuig.
De vervoer kosten per ton liggen bij de UHAC bijna 4 x lager dan bij het LCAC.
Het LCAC is ontworpen om te opereren bij 80 graden Fahrenheit = 26,7 graden Celsius.  Daarboven nemen de prestaties van het LCAC af.  Succes in de tropen en het hete Midden-Oosten.
Het LCAC vervoert normaal 60 ton, maar kan een overload aan van 75 ton.  De golven mogen dan echter niet hoger worden dan 1,2 meter / seastate 3, want dan moet het LCAC aanzienlijk gas terugnemen.

Dan doe er maar 18-22 stuks......... :cute-smile:

Poleme

Citaat van: Ros op 01/08/2014 | 12:25 uur
De toegevoegde waarde van dit apparaat zie ik echt niet ? Uiterst traag en alleen geschikt voor vlakke landingsplaatsen. En hoe krijg je dit  formaat drijvende doorzonwoningen in het inzetgebied/landingsplaatsen ?. Speciale schepen bouwen ?

Wij willen er in ieder geval 12-14 stuks hebben. Altijd handig, je weet maar nooit  :devil:
De UHAC is in staat om 150 % meer tonnage per uur aan land te brengen dan een LCAC luchtkussen voertuig.
De vervoer kosten per ton liggen bij de UHAC bijna 4 x lager dan bij het LCAC.
Het LCAC is ontworpen om te opereren bij 80 graden Fahrenheit = 26,7 graden Celsius.  Daarboven nemen de prestaties van het LCAC af.  Succes in de tropen en het hete Midden-Oosten.
Het LCAC vervoert normaal 60 ton, maar kan een overload aan van 75 ton.  De golven mogen dan echter niet hoger worden dan 1,2 meter / seastate 3, want dan moet het LCAC aanzienlijk gas terugnemen.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Ros

#12
Ik weet niet welke krachtbron(nen) er in dit nieuwe apparaat worden gebruikt. Moet behoorlijk zwaar zijn gelet op het eigen gewicht en de lading die er in moet. Passen deze wel in bestaande schepen ?

Ik las net elders dat deze UHAC de helft van de snelheid van de LCAC  haalt (max. 20 knopen).

http://www.businessinsider.com/marines-new-uhac-is-unbelievable-2014-7

Elzenga

Citaat van: Ros op 01/08/2014 | 14:02 uur
De snelheid is van minder belang. Tegen die tijd dat je dit soort materiaal wil inzetten moet je al de controle hebben over de landingsplaatsen en een aantal kilometers het land in. Gedacht aan de logistieke voorzieningen noodzakelijk voor dit type materiaal en de lading die aan land word gezet ?
Doel lijkt vooral overbrengen zwaar materiaal. Zal met dit vaartuig waarschijnlijk stuk goedkoper zijn als met de LCAC..met hun gasturbines.

Ros

De snelheid is van minder belang. Tegen die tijd dat je dit soort materiaal wil inzetten moet je al de controle hebben over de landingsplaatsen en een aantal kilometers het land in. Gedacht aan de logistieke voorzieningen noodzakelijk voor dit type materiaal en de lading die aan land word gezet ?

Elzenga

Citaat van: Ros op 01/08/2014 | 12:25 uur
De toegevoegde waarde van dit apparaat zie ik echt niet ? Uiterst traag en alleen geschikt voor vlakke landingsplaatsen. En hoe krijg je dit  formaat drijvende doorzonwoningen in het inzetgebied/landingsplaatsen ?. Speciale schepen bouwen ?

Wij willen er in ieder geval 12-14 stuks hebben. Altijd handig, je weet maar nooit  :devil:
De uiteindelijke grote versie gaat twee keer zo snel als bestaande Amerikaanse LCU's..snel genoeg voor de Amerikaanse amfibische operaties..en kan een zware lading aan land brengen. Zijn gewicht is lager dan van de LCU (helft) en LCAC.

Ik ben vooral benieuwd hoe snel de tracks slijten en bestand zijn tegen de krachten die zij ondervinden. Maar conceptueel vind ik het een slim idee.

Ros

De toegevoegde waarde van dit apparaat zie ik echt niet ? Uiterst traag en alleen geschikt voor vlakke landingsplaatsen. En hoe krijg je dit  formaat drijvende doorzonwoningen in het inzetgebied/landingsplaatsen ?. Speciale schepen bouwen ?

Wij willen er in ieder geval 12-14 stuks hebben. Altijd handig, je weet maar nooit  :devil:

DvdW

De Amerikaanse marine is druk bezig met de ontwikkeling van een enorm amfibie-voertuig; een varende tank.



De unit heeft de naam Ultra Heavy-Lift Amphibious Connector (UHAC) gekregen. Het is simpel gezegd een drijvende tank die flippers aan zijn rupsbanden heeft om zowel ter land als in de zee vooruit te komen. Momenteel is de marine het apparaat aan het testen in Hawaii.

Het gaat daarbij nog om een prototype op schaal. Hij meet 13 meter lang, 8 meter breed en 5 meter hoog. En dat is klein voor Amerikaanse begrippen, het productie-exemplaar wordt maar liefst vier keer zo groot.

De UHAC moet de oude hovercraft-voertuigen vervangen en de marine op plaatsen brengen waar het nu niet kan komen. Het prototype weegt 38 ton en heeft een topsnelheid van ongeveer 8 km/u. De uiteindelijke amfibie-tank krijgt met zijn 100.000 kg gewicht een top van 40 km/u en een actieradius van zo'n 350 km.

Golven tot 4 meter hoog moeten geen probleem zijn voor de UHAC. Aan boord van het uiteindelijke model is ruimte voor vier 'normale' tanks. Daarnaast wordt-ie bewapend met machinegeweren van .50-kaliber. De testen met het prototype lopen volgens de Amerikaanse Marine voorspoedig, maar of en wanneer we het officiële spul mogen verwachten is tot nu toe onbekend. (via stripes.com)

Bron: http://www.autoblog.nl/nieuws/amerika-test-extreem-grote-amfibie-tank-68974
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל


Ros

Citaat van: SMI de Boer op 10/07/2014 | 18:12 uur
Daar is op zich niks mis mee. Je weet pas dat iets niet werkt als je het geprobeerd hebt en er eten weer behoorlijk wat mondjes van...

Met deze insteek is al menig bedrijf naar de bliksem gegaan, en gigantische overheidstekorten door ontstaan. En baantjes creëren, geloof ik helemaal niet in.

SMI de Boer

Citaat van: Ros op 10/07/2014 | 12:34 uur
Het is groot, heel veel PK's, zuipt tig liter per uur..........de feiten waar de Yanks helemaal op kicken. Reden genoeg om miljoenen te investeren in projecten die nooit tot productie komen.
Daar is op zich niks mis mee. Je weet pas dat iets niet werkt als je het geprobeerd hebt en er eten weer behoorlijk wat mondjes van...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Ros

Het is groot, heel veel PK's, zuipt tig liter per uur..........de feiten waar de Yanks helemaal op kicken. Reden genoeg om miljoenen te investeren in projecten die nooit tot productie komen.

SMI de Boer

is dit niet een zeer complex systeem t.o.v. de voertuigen met die schroeftrommels? Veel bewegende delen waarvan er openingen open en dicht gaan, daar komt wel wat tussen te zitten op een keer...
Beetje discovery-future-weapons-achtig... No-Go
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend