Embraer KC-390

Gestart door andré herc, 04/09/2010 | 20:03 uur

Parera

Citaat van: silvester herc op 21/06/2023 | 22:21 uur
https://twitter.com/GarethJennings3/status/1671523732131659784?t=RnKiH8XPrdRUH1lqmBfxPw&s=19
Embaer PARIS Air showtalks with @NATO
egarding the KC-390 for the @SAC_Program
and its Heavy Airlift Wing at Papa in Hungary. With #Hungary to receive two KC-390s, alliance has previously touted idea of utilising platform to augment C-17s.

Ondanks dat we deze kisten zelf gaan aanschaffen juich ik een aantal KC-390's voor SAC enorm toe. Er is niet altijd een C-17 nodig en uitbreiden van capaciteit is altijd maar zeker nu zeer welkom. Dit zou ons toegang geven tot meer tactische transport capaciteit dan we ooit gaan kunnen doen met onze 5 eigen kisten. Bijvoorbeeld een 6 tal KC-390's naast de 3 C-17's geeft de SAC ook een behoorlijke boost.

silvester herc

https://twitter.com/GarethJennings3/status/1671523732131659784?t=RnKiH8XPrdRUH1lqmBfxPw&s=19
Embaer PARIS Air showtalks with @NATO
egarding the KC-390 for the @SAC_Program
and its Heavy Airlift Wing at Papa in Hungary. With #Hungary to receive two KC-390s, alliance has previously touted idea of utilising platform to augment C-17s.

Harald

Citaat van: Harald op 20/06/2023 | 17:22 uur


'Het schaalmodel is binnen, in 2026 moet de eerste echte Embraer C-390M in Nederland landen'

https://magazines.defensie.nl/materieelgezien/2023/05/column-commandant-commit

Afbeelding van NL versie

Sparkplug

Citaat van: StrataNL op 03/06/2023 | 23:07 uur
Dat was me duidelijk, maar waarom is dat jammer?

Dat er nog geen algemene keuze is. Als de KLu tevreden is met een probe aansluiting, dan heb ik niets gezegd.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

Citaat van: Sparkplug op 03/06/2023 | 09:59 uur
Het ging mij om hoe de (K)C-390 zelf kan worden bijgetankt door een ander  ;)
Dat was me duidelijk, maar waarom is dat jammer?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Sparkplug

Citaat van: StrataNL op 03/06/2023 | 01:07 uur
Waarom jammer? De MRTT kan allebei en steeds meer landen lijken drogue & probe te omarmen

Het ging mij om hoe de (K)C-390 zelf kan worden bijgetankt door een ander  ;)
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

StrataNL

Citaat van: Sparkplug op 01/06/2023 | 13:37 uur
Jammer dat de (K)C-390 bovenop de romp alleen een probe heeft en (nog) geen optie voor tanken m.b.v. een boom. Lockheed Martin heeft voor de C-130 wel beide opties beschikbaar.
Waarom jammer? De MRTT kan allebei en steeds meer landen lijken drogue & probe te omarmen 
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Lex

Citaat van: Parera op 01/06/2023 | 20:06 uur
Ik had de afbeelding bekeken op mijn telefoon en daar leek het op een receiver maar bij beter bekijken blijkt het gewoon een luik te zijn  ;) Helaas, ik zou voorstander zijn van de refueling capaciteit op de C-390 voor de KLU.
Dit toont wederom aan om berichten eerst goede te beschouwen, in stede van r?cksichtslos te reageren.

Parera

Citaat van: Sparkplug op 01/06/2023 | 17:28 uur
Waar zie je op de bovenkant de locatie van de boom receiver?

Ik had de afbeelding bekeken op mijn telefoon en daar leek het op een receiver maar bij beter bekijken blijkt het gewoon een luik te zijn  ;) Helaas, ik zou voorstander zijn van de refueling capaciteit op de C-390 voor de KLU.

Sparkplug

Citaat van: Parera op 01/06/2023 | 16:53 uur
Ik denk dat deze afbeelding duidelijk laat zien dat ''onze kisten'' voorzien gaan worden van een boom receiver i.p.v. refueling rod.

Waar zie je op de bovenkant de locatie van de boom receiver?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: Harald op 01/06/2023 | 13:56 uur


https://www.aviacionline.com/2023/05/embraer-media-day-2023-conclusiones-de-la-segunda-jornada/

Ik denk dat deze afbeelding duidelijk laat zien dat ''onze kisten'' voorzien gaan worden van een boom receiver i.p.v. refueling rod.

Sparkplug

Citaat van: Harald op 01/06/2023 | 13:56 uur
Er zijn wel ontwikkelingen om KC-390 te voorzien van "boom" voor de air-to-air refueling. zie onderstaande afbeelding
Dan zou idd ook de bijtank manier voor de KC390 zelf ook aangepast moeten worden. kan beide ook ?

Embrear werkt samen met L3 Harris aan een boom air-to-air refueling systeem. Dit staat echter los van hoe de (K)C-390 zelf kan worden bijgetankt.

De F-105 Thunderchief kon zowel d.m.v. probe and drogue als m.b.v. een boom worden bijgetankt. Het is echter de vraag of beide mogelijkheiden tegelijkertijd bij de (K)C-390 gemakkelijk zijn aan te brengen.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Citaat van: Sparkplug op 01/06/2023 | 13:37 uur
Jammer dat de (K)C-390 bovenop de romp alleen een probe heeft en (nog) geen optie voor tanken m.b.v. een boom. Lockheed Martin heeft voor de C-130 wel beide opties beschikbaar.

Een kans voor de Amerikaanse USAF ?

KC-390 With A Boom Could Be The Agile Tanker The Air Force Needs

A modified version of the Brazilian KC-390 could bring fuel forward to austere airstrips and thirsty fighters on edge of enemy airspace.



https://www.thedrive.com/the-war-zone/the-boom-equipped-kc-390-could-be-agile-tanker-the-air-force-needs

Harald

Citaat van: Sparkplug op 01/06/2023 | 13:37 uur
Jammer dat de (K)C-390 bovenop de romp alleen een probe heeft en (nog) geen optie voor tanken m.b.v. een boom. Lockheed Martin heeft voor de C-130 wel beide opties beschikbaar.

Er zijn wel ontwikkelingen om KC-390 te voorzien van "boom" voor de air-to-air refueling. zie onderstaande afbeelding
Dan zou idd ook de bijtank manier voor de KC390 zelf ook aangepast moeten worden. kan beide ook ?







https://www.aviacionline.com/2023/05/embraer-media-day-2023-conclusiones-de-la-segunda-jornada/

Sparkplug

Jammer dat de (K)C-390 bovenop de romp alleen een probe heeft en (nog) geen optie voor tanken m.b.v. een boom. Lockheed Martin heeft voor de C-130 wel beide opties beschikbaar.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.