Jihadisten richten bloedbad aan in Parijs

Gestart door dudge, 08/01/2015 | 12:42 uur

Ros

Citaat van: Huzaar1 op 18/01/2015 | 18:59 uur
Lijkt me absoluut geen idee om op straat reservisten in te zetten. Positioneer die lui bij havens en ziekenhuizen of iets dergelijks.

Motiveer deze uitspraak eens. Ik zie het verschil namelijk niet, tussen regulier en reservist.

Huzaar1

Lijkt me absoluut geen idee om op straat reservisten in te zetten. Positioneer die lui bij havens en ziekenhuizen of iets dergelijks.
Overigens Zander, je hebt niet meer gereageerd op mijn laatste opmerking in deze discussie :)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Enforcer

Ik geloof ook niet dat politie en defensie langdurig op (middel) grote schaal steunverlening kunnen bieden. Ook het potje reservisten is op een gegeven moment eindig.

Lex

Citaat van: A.J. op 18/01/2015 | 18:06 uur
Ik heb het nog niet gelezen want zit mobiel. Maare "training"??
Hoe moet ik dat zien dan?
Er zijn inzetten geweest, die ikv behoud kennis/opleidingen etc. niet zijn doorberekend.

A.J.

Citaat van: Lex op 18/01/2015 | 17:46 uur
Je hebt daar gelijk in, maar er staat [voor de buitenwereld] tenminste iets op papier. Het zal ook voorkomen dat de inzet niet verrekend wordt, omdat de Krijgsmacht het gebruikt onder de noemer training en het dus financiert uit eigen begroting.

Ik heb het nog niet gelezen want zit mobiel. Maare "training"??

Hoe moet ik dat zien dan?

Lex

Citaat van: Ros op 18/01/2015 | 17:21 uur
Mooie afspraak.........de centen komen uiteindelijk uit een grote pot en kunnen maar een keer worden uitgegeven. Moet de pot worden aangevuld of minder snel leeg geraken moet je zuinig aan doen. En hoe doe je dat.........TADAAA !!.......Defensie !  :annoyed:
Je hebt daar gelijk in, maar er staat [voor de buitenwereld] tenminste iets op papier. Het zal ook voorkomen dat de inzet niet verrekend wordt, omdat de Krijgsmacht het gebruikt onder de noemer training en het dus financiert uit eigen begroting.

Ros

Citaat van: Lex op 18/01/2015 | 16:44 uur
Zie: http://www.defensie.nl/onderwerpen/rampen-en-crises/documenten/publicaties/2010/07/20/convenant-financiering-nationale-inzet-krijgsmacht

Mooie afspraak.........de centen komen uiteindelijk uit een grote pot en kunnen maar een keer worden uitgegeven. Moet de pot worden aangevuld of minder snel leeg geraken moet je zuinig aan doen. En hoe doe je dat.........TADAAA !!.......Defensie !  :annoyed:

Poleme

"Uit die hoek komen wel heel erg veel rotte appels.  Dan moet er ook wat mis zijn met de boomgaard waar al die rotte appels vandaan komen."

In de moslim gemeenschap zijn er ook mensen, die zich afvragen, waarom een minderheid van hen, geschat 5 a 10%, de mist in gaan met de islam.
En sommige doen onderzoek naar de oorzaken van het moslim extremisme.
Sinds de 18de eeuw heeft men in de moslim wereld afscheid genomen van het rationele denken, filosoferen, de wetenschap.
In toenemende mate is men zich gaan bezig houden met het emotionele.  En zoals wij weten, lossen emoties geen problemen op.

Een Turkse onderzoeker, Bekir Karliga, denkt dat de oplossing ligt in democratie in de islamitische landen.
Kemal Attaturk slaagde erin om een scheiding tussen staat en godsdienst door te voeren.  En voerde (een vorm) van democratie in, zodat de burgers weer waardige deelnemers aan de samenleving konden worden.

In bijna alle islamitische landen zitten machthebbers, die denken dat ze afgezanten van God zijn.  Laten wij zoiets tot ruim 2 eeuwen gelden ook zoiets hebben meegemaakt.  Toen werd ook een hele grote meerderheid van de samenleving dom, arm en zonder enige invloed gehouden in een hoek getrapt.  Door de Franse revolutie werd de macht en de privileges van adel en geestelijkheid massaal teruggedrongen onder druk van radicale politieke groeperingen, de mensenmassa in de steden en boeren op het platteland.
De oude ideeen van absolutisme, aristocratie, en de macht van de kerk werden vervangen door de principes van Liberté, égalité, fraternité, oftewel vrijheid, gelijkheid en broederschap. De Franse Revolutie heeft verstrekkende en blijvende veranderingen teweeggebracht in Frankrijk en in heel Europa.
Er brak een burgeroorlog uit en er was veel terreur en chaos.  Na de Franse revolutie werd het volk zelfs nog harder onderdrukt, dan voor deze revolutie.  Goh, wat zien wij nu gebeuren in de 'Arabische Lente"?
Napoleon Bonaparte heeft de kans gehad om als een Franse variant op George Washington te eindigen in de geschiedenis.  Echter, hij sloopte zijn eigen en vele andere landen en veroorzaakte zo een 3 miljoen doden.  Want een oorlog tegen andere landen werkt uitstekend als bliksem afleider voor binnenlandse problemen.  Dus dit hangt ons ook nog boven het hoofd.

Hopelijk zal de ratio zegevieren.

zie: http://www.npo.nl/mo-actueel-waar-gaat-de-ontwikkeling-van-de-islam-heen-aflevering-5/17-01-2015/VPWON_1236778
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Lex

Citaat van: A.J. op 18/01/2015 | 13:57 uur
Jij weet net zo goed als mij dat de boekhouder regeert in Den Haag. Inzet is geen probleem als het maar gratis is. Op het moment dat het geld gaat kosten wordt er binnen een uur een "niet te voorkomen blablabla" verhaal gespint.
Zie: http://www.defensie.nl/onderwerpen/rampen-en-crises/documenten/publicaties/2010/07/20/convenant-financiering-nationale-inzet-krijgsmacht

Ros

Citaat van: Enforcer op 18/01/2015 | 15:51 uur
Uiteraard.... :neutral: Met MH17 heeft Timmermans een mooi verhaal gehouden, maar de sh*t komt nu bovendrijven. En als Rutte en Samson ergens goed in zijn, dan is het wel ten koste van alles aan elkaar vast houden, of er nu met een AMvB of per decreet wordt geregeerd, samen met de Kunduz coalitie. Voor de bühne is het even foei zeggen door Pechteld en cs, en dan ga ze weer verder waar ze gebleven waren. Kortom, er komt weer een jankverhaal van Rutte en cs, en ze gaan er in de huidige politiek arena gewoon mee weg komen, omdat een groot deel van de rest gewoon collaboreert met dit kabinet.

Dit is de situatie van nu. Als er een dezer dagen door welk incident dan ook doden vallen hebben ze een probleem. De oppositie inclusief de gedoog clubs zullen massaal over de regering heen vallen en er geen spaan van heel laten. Over iets minder dan 3 maanden mag de burger weer van zich laten horen en die zullen er nog een schepje bovenop doen. De meeste partijen zijn nu met dit gegeven aan de gang en partijbelang gaat nog steeds boven alles. Het staat wat mij betreft nu al vast dat er van een meerderheid in de Eerste Kamer geen sprake meer zal zijn na de verkiezingen. En een AMvB is per direct de doodsteek.

Enforcer

Citaat van: Ros op 18/01/2015 | 15:24 uur
Denk ik niet, zelfs een kalf(je) zal voor een politieke crisis zorgen.

Uiteraard.... :neutral: Met MH17 heeft Timmermans een mooi verhaal gehouden, maar de sh*t komt nu bovendrijven. En als Rutte en Samson ergens goed in zijn, dan is het wel ten koste van alles aan elkaar vast houden, of er nu met een AMvB of per decreet wordt geregeerd, samen met de Kunduz coalitie. Voor de bühne is het even foei zeggen door Pechteld en cs, en dan ga ze weer verder waar ze gebleven waren. Kortom, er komt weer een jankverhaal van Rutte en cs, en ze gaan er in de huidige politiek arena gewoon mee weg komen, omdat een groot deel van de rest gewoon collaboreert met dit kabinet.

Ros

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 18/01/2015 | 14:37 uur
Dat is helaas vermoedelijk waar.... zoals al eerder gesteld in dit topic, er zal in NL niet een kalf maar een hele kudde moeten verdrinken voordat men echt in actie komt.

Denk ik niet, zelfs een kalf(je) zal voor een politieke crisis zorgen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 18/01/2015 | 14:35 uur
Een kleine poging. Deze vragen hoeft Knops niet te stellen. Hij weet het antwoord al (wij ook)   :cute-smile:

Dat is helaas vermoedelijk waar.... zoals al eerder gesteld in dit topic, er zal in NL niet een kalf maar een hele kudde moeten verdrinken voordat men echt in actie komt.

Ros

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 18/01/2015 | 14:32 uur
Raymond Knops  van het CDA doet zijn best... zie ook zijn Kamervragen van 19/1/15

https://www.cda.nl/mensen/knops/toon/schriftelijke-vragen-raymond-knops-over-de-beschikbaarheid-van-de-krijgsmacht-in-het-kader-van-terre/

Een kleine poging. Deze vragen hoeft Knops niet te stellen. Hij weet het antwoord al (wij ook)   :cute-smile:

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 18/01/2015 | 14:22 uur
Er zal voor die tijd wel een klein gaatje op een  tactische plaats in de emmer worden gemept........ :cute-smile:

Wellicht.... we kiezen ze zelf.  :sick: