Heeft u een vraag?

Gestart door -Peter-, 08/01/2003 | 15:56 uur

Lex

Citaat van: Thomasen op 02/11/2014 | 22:11 uur
Het lijkt mij goed om bij het plaatsen van een youtube link, de titel van het betreffende filmpje ook te plaatsen.
Dat gebeurt nu vaak niet omdat deze toch zichtbaar is in het scherm. Echter, door de titel te plaatsen kunnen ze gevonden worden met de zoekfunctie. Dat maakt het makkelijker om te kijken of iets al is geplaatst danwel iets terug te vinden.
Lijkt dit relevant? Goed idee?
Lijkt me een strak plan, aangezien er nu reeds vele meer dan eenmaal geplaatst zijn.

dudge

Het lijkt mij goed om bij het plaatsen van een youtube link, de titel van het betreffende filmpje ook te plaatsen.
Dat gebeurt nu vaak niet omdat deze toch zichtbaar is in het scherm. Echter, door de titel te plaatsen kunnen ze gevonden worden met de zoekfunctie. Dat maakt het makkelijker om te kijken of iets al is geplaatst danwel iets terug te vinden.

Lijkt dit relevant? Goed idee?

SMI de Boer

Met echt alle respect voor hen die het zijn
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

SMI de Boer

iedere verwijdering van berichten onder het mom van off topic is censuur,: monddood makrn en onderdrukken van een specifieke mening. Een heel makkelijk toeltje is het splitsen van berichten. Veel meer werk dan verwijderen... dan had je geen beheerder moeten worden.

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Flyguy

Er was volgens mij ooit een topic gestart over de vervanging van de ya4440/ya4442's en/of andere vrachtwagens, maar deze kan ik niet terugvinden omdat de zoekfunctie niet werkt voor mij.

Heeft iemand misschien een link?

onderofficier

Agenda's?  Overleg?  Nogmaals er is niet overlegt met het team betreffende mijn ban.  Dat weet jij net zo goed als ik.  Maar voor een simpel antwoordje moeten de agenda's worden gecheckt en is er op eens overleg........applaus     (toch wel met het hele team?)

Daarnaast heb ik het antwoord van een forumbeheerder omtrent een vraag wat betreft zijn beslissing : ga maar klagen bij de algemeen beheerder.
Heel vrijblijvend antwoord binnen de disclaimer aangezien in de disclaimer staat: Indien een lid het niet eens is met een beslissing van een Beheerder, dan kan het lid middels 'Private Messaging' contact opnemen met de desbetreffende beheerder voor een verklaring. Het meteen verwijzen naar de algemeen beheerder is geen verklaring.
Dan wordt eigenlijk geweigerd om een verklaring te geven........   Lijkt mij in strijd met de disclaimer.    De disclaimer geldt toch ook voor de forumbeheerders? 

Het zijn geen beschuldigingen (maar als u dit zo noemt is dat geheel aan u zelf) maar het is constatering dat er op verschillende manieren wordt gemodereerd en de disclaimer wordt gehanteerd: daar mag men schijnbaar niets van vinden.  Als ik mijn auto ergens neerzet en er lopen 4x parkeerwachters lang en als bij de 5de x wel wordt geschreven zeg ik daar ook iets van. Ik krijg de indruk dat jij / jullie daar dan niets van zouden zeggen.......of wel aangezien het beroepskrachten zijn want noemt het woord vrijwilligers in je betoog.

Dat men vrijwilligers is, is geen excuus; Zij hebben er zelf voor gekozen om forumbeheerder te worden. Dus ik begrijp even niet waarom dat er bij wordt gezet.  Ik ben ook elders vrijwilliger: er wordt daar iets van mij verwacht. Dus ik eigenlijk zeggen als ik het daar mis heb; maar ik ben vrijwilliger.......  Nee, dat doe ik niet, want ik ga de verantwoordelijkheid aan, ik wel. 

De reacties van de forumleden is ook mensenwerk; Niet alleen het beheren van een forum is mensenwerk. En ook dat is géén excuus om niet op één lijn te zitten.

Het valt me gewoon op dat een forumbeheerder, ondanks het mensenwerk is, schijnbaar niets fout kan doen.   
Vreemd, juist bij mensenwerk worden fouten gemaakt.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Lex

Citaat van: onderofficier op 30/06/2013 | 23:10 uur
Ondertussen een paar uur verstreken:
Yep, om precies te zijn: 07:06:23
Citaat van: onderofficier op 30/06/2013 | 23:10 uurook een andere beheerders online gezien.....
Is het feit een andere beheerder zaligmakend?
Citaat van: onderofficier op 30/06/2013 | 23:10 uur
maar géén reactie op deze....
Klopt.   
Citaat van: onderofficier op 30/06/2013 | 23:10 uur
dat zegt mij genoeg. 
Dat is uw stelling in deze.
Citaat van: onderofficier op 30/06/2013 | 23:10 uur
De verantwoording bij een andere beheerder neerleggen: best wel stoer als je nickname in het rood staat. En onder je nickname staat dat je beheerder bent. 
Geachte "onderofficier",
Als Algeheel beheerder van het Defensie forum kan ik mij niet vinden in de beschuldigingen die u in de richting van het beheersteam uit. Het beheersteam bestaat uit vrijwilligers, zowel medewerkers van defensie als medewerkers daarbuiten, maar wel met een achtergrond bij defensie.
Het Defensie forum is opgezet als een discussie medium waar de leden, ongeacht hun achtergrond, deel kunnen nemen aan discussies defensie betreffende. Om dat in goede banen te leiden is er het beheersteam bestaande uit Forumbeheerders en Algeheel beheerder.
Er is reeds eerder aangegeven dat de taak van het beheersteam "mensenwerk" is; dat zal immer zo zijn. Het is dus best mogelijk dat er een verschil in interpretatie onstaat. Dat is een gegeven waar men mee moet leren leven.
En ja, er zijn binnen het beheersteam afspraken gemaakt over hoe te modereren. Iedere forumbeheerder is daar vrij in, binnen de Disclaimer. Mochten er discrapanties zijn, dan overleggen we. Maar gezien de dislocaties en agenda's kan het langer dan 7 uren duren.

Lex
Algeheel beheerder

onderofficier

Citaat van: Thomasen op 30/06/2013 | 23:18 uur
Tja, er komt vast een reactie, en dat zie je dan. Je kan ze moeilijk kwalijk nemen dat er niet binnen een paar uurtjes wordt gereageerd. En als je een breed gedragen reactie wilt zal er overlegt moeten worden, kost tijd.

Waarom zou er nu wel een overleg plaats vinden?  Wat betreft een ban wordt er géén overleg gepleegd, waarom voor een antwoord op een simpele reactie dan wel?  De ban wordt trouwens wel uitgesproken namens het forumteam.  Maar ik heb bewijs dat,dat  niet in overleg wordt gedaan.  Misschien dat de werkwijze van het forumteam is verandert maar dat lijkt me sterk aangezien Ros het er over heeft dat er geen waterdichte afspraken zijn gemaakt / niet uniform wordt gemodereerd. Of het moet binnen een paar dagen opeens geregeld zijn. Ik ben benieuw.

Zelfs bij een ban wordt (of moet ik nu zeggen werd) er niet overlegt. Binnen een paar uur kan je deze hebben.  Maar bij een simpel antwoord moet ik niet ze niet kwalijk nemen dat er niet binnen een paar uurtjes kan worden gereageerd........

Of is het nu het feit dat eea in het openbaar wordt gedaan dat er overleg moet plaats vinden. Dat andere gebeurt via een PM dus dat leest niemand.....dus is overleg niet noodzakelijk................?? 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

dudge

Citaat van: onderofficier op 30/06/2013 | 23:10 uur
Ondertussen een paar uur verstreken: ook een andere beheerders online gezien.....maar géén reactie op deze.....    dat zegt mij genoeg.  De verantwoording bij een andere beheerder neerleggen: best wel stoer als je nickname in het rood staat. En onder je nickname staat dat je beheerder bent.   

Tja, er komt vast een reactie, en dat zie je dan. Je kan ze moeilijk kwalijk nemen dat er niet binnen een paar uurtjes wordt gereageerd. En als je een breed gedragen reactie wilt zal er overlegt moeten worden, kost tijd.

onderofficier

Ondertussen een paar uur verstreken: ook een andere beheerders online gezien.....maar géén reactie op deze.....    dat zegt mij genoeg.  De verantwoording bij een andere beheerder neerleggen: best wel stoer als je nickname in het rood staat. En onder je nickname staat dat je beheerder bent.   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

onderofficier

Ros en andere beheerders,

Wat is er moeilijk om te begrijpen dat als een lid iets plaats en (meerdere) forumbeheerder(s) hebben het gezien en er niets van gezegd wordt een andere forumbeheerder na uren/dagen er wel van zegt, dat dit juist onduidelijkheden met zich mee brengt.  Het thuis voelen wordt dan wel erg lastig aangezien er andere huisregels gelden in het zelfde huis omdat eea afhankelijk is van de "huisbaas".
Dit maakt het juist onaantrekkelijk om mee te doen aan een discussie. Het kan zo maar zijn dat je bijdrage na uren / een dag nog opeens afgekeurd wordt, omdat een forumbeheerder dus de regels anders hanteert. Ook maakt dit dus de discussie onmogelijk.

Als de regels éénduidig worden gehanteerd dat maakt het aantrekkelijk en mogelijk om mee te doen met de discussie. 
Ondanks het mensenwerk blijft is het wel handig dat de beheerders op één lijn zitten en niet alleen als een andere forumbeheerder een beslissing heeft genomen terwijl deze al de mogelijkheid had om in te grijpen; ik vraag me dan af waarom deze niet heeft ingegrepen. Waarom zou het forumteam niet op één lijn willen zitten?  Ik zie dat al voor mij bij defensie; dat de (onder)officieren niet op één lijn zitten......  En als deze niet op één op lijn zitten wordt dat heel snel hersteld..... En hier blijft het dus gissen of iets wel kan of niet ondanks de bijdrage al meerdere keren is bekeken door een forumbeheerder....... lekker aantrekkelijk....

Natuurlijk (dat begrijp ik) is het niet logisch dat een forumlid die ook beheerder is, in grijpt bij een "uit te hand" gelopen discussie.  Dat riekt dan naar eigen belang.....

Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Ros

OO en alle andere forumleden;

Voor alle duidelijkheid. Forumbeheer is mensenwerk, er zijn daarom geen waterdichte afspraken te maken wie wanneer en hoe moet reageren. Met het zg. hard modereren, ingrijpen op iedere afwijking/zijsprong maak je de discussie onmogelijk en niet aantrekkelijk om er aan mee te doen. Dit is ook het laatste wat het beheersteam wil. Dat er daarom niet uniform word gemodereerd moge duidelijk zijn. De een is de ander niet. Wij willen graag een forum aanbieden waar iedereen zich thuis kan voelen zonder de adem van een beheerder in de nek te voelen.

Beheerders die aan discussies deelnemen hebben dezelfde verantwoordelijkheden als ieder ander lid, en hebben ook geen uitzonderingspositie. Ook zij worden aangesproken op het offtopic gaan, als dit blijft voort duren. Mijn ingrijpen in het bewuste topic heeft niets te maken met wie er aan de discussie heeft deelgenomen maar zuiver met het feit dat er geen aanduiding was dat de draad weer zou worden opgepakt.

Hopenlijk dat ik het een en ander duidelijk heb kunnen maken en dat de discussie hiermee weer verder gevoerd kan worden.

Ben
Forumbeheer



onderofficier

#226
Citaat van: Ros op 23/06/2013 | 00:05 uur
Ik maak geen onderscheid tussen wie en en wat men heeft gepost.
Ben
Forumbeheer


Andere dus wel.................?     Het lijkt mij eerlijker én logischer dat de forumbeheerders op één lijn zitten. Eea is misschien offtopic, maar de forumleden weten niet waar men aan toe is.  Dit heeft mij al een tijdelijke ban gekost.  De bewuste bijdrage is door meerdere beheerders gelezen en daar is toen niets mee gedaan tot een beheerder er wel wat van vond. Na veel uren/dag....(zal geen namen noemen) nadat andere beheerders het hadden gelezen........... Nu gebeurt het weer.  Is er wel overleg in wat wel of niet kan?   Het is toch logischer dat de beheerders op één lijn zitten. De beheerders zitten opeens wel op één lijn als één van beheerders een beslissing ergens in heeft genomen, omdat de beheerders het bekritiseren van elkaar niet logisch schijnbaar vinden.................. ondanks deze (algemeen) beheerders bij een bijdrage zelf niet hebben ingegrepen.  Ook de webmaster staat achter elke beslissing van de (algemeen) beheerder. Als forumlid  is men dus een speelbal.

Ik denk dat deze bijdrage heel snel  zal worden verwijderd (een machtsmiddel/ manier om van kritische noot af te komen)  in het betreffende topic vandaar hier geplaatst...

Citaat van: Ros op 23/06/2013 | 00:05 uur
0:40 - Het zal de oplettende lezer niet ontgaan zijn dat offtopic reacties na mijn laatste posting zijn/worden verwijderd

Precies wat ik bedoel........  makkelijke manier om van kritiek af te komen vandaar ik het in dit topic heb geplaatst......al geeft dat geen garantie dat het hier in wel blijft staan..................  Hoeveel oplettende lezers verwacht je om 00.40 uur??  
Een beheerder / bepaalde forumleden mag dus van alles neerzetten terwijl (andere) forumleden moeten maar zwijgzaam eea opvolgen/lezen....?   Op het moment dat er iets in blauw (en nu opeens in het rood) komt moet men maar slikken dat men wordt gekleineerd oid......   Of kan ik er dan van uit gaan dat diegene die dit doet een waarschuwing / een ban krijgt die zich hier aan schuldig maakt?  :angel:  


Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Lex

Daar kan ik momenteel even niets aan doen. Het heeft wel de aandacht.
Maar voor het uploaden van foto's is het ook mogelijk dit te doen via een upload programma zoals imageshack of photobucket.
Deze zijn gratis.

onderofficier

Bij het willen plaatsen van een foto kreeg ik dit bericht:

"Er is een fout opgetreden !

De uploadmap zit vol. Probeer een kleiner bestand te uploaden en/of stel de beheerder op de hoogte


Bij deze  8)


Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.