Reservisten MIVD onderzoek

Gestart door fvankooten, 27/10/2022 | 09:09 uur

Disc22

Bij mij ging het ook wel snel, 7/11/22 bevestiging aanvraag ontvangst per post  en 08/12/2022 verklaring geen bezwaar per post ontvangen. Nu wachten op aanstellingsbrief.

HL98

Bij mij ging het MIVD onderzoek erg vlot en wacht nu ook op de aanstellingsbrief alleen duurt dat wel erg lang moet ik zeggen. Mijn MIVD onderzoek was in September klaar en wacht tot op heden op de brief.

jlm.vhees@home.nl

Bij mij was het onderzoek 12 augustus gestart en 2 september afgerond, wacht nu alleen nog steeds op de aanstellings brief, denk dat er nog te weinig aanmeldingen zijn geweest.

jsp

Bij mij: 11 oktober vragenlijst ingevuld, 26 oktober uitslag per post binnen. Mooi vlot.

Enforcer

Citaat van: fvankooten op 27/10/2022 | 09:09 uur
Goedemorgen! Afgelopen maanden succesvol alle stappen doorlopen voor mijn aanmelding bij de Natres. Nu al zeven weken aan het wachten op de goedkeuring van het antecedenten onderzoek door de MIVD. Ik weet dat ze (maximaal?) acht weken hebben en dat je na zes weken om een update mag vragen (uiteraard gedaan en kreeg te horen dat ze nog bezig waren). Hoelang duurde dit laatste stukje bij jullie? Is het nu extra druk vanwege meer aanmeldingen of is er personeelstekort binnen de MIVD? Hoor graag jullie bevindingen/gedachten. Hartelijke groet, Frank

Van alles loopt trager door personeelstekorten. Het aantal aanmeldingen is niet echt gestegen.

Comas

Hi,

Gewoon nog even geduld hebben. Als je niks gekst op je kerfstok hebt komt het wel goed. Bij mij duurde het destijds ook wat langer en bij alle keuring / sollicitatietrajecten bij defensie moet je erg veel geduld hebben  ;D

Pieter71

Ik wist niet dat er een maximum termijn aan het onderzoek zat. ;D Maar uit eigen ervaring en wat ik hoor van collega's duurt het onderzoek, uitzonderingen daar gelaten, eerder een aantal maanden. Bij ons werd vaak als verklaring gegeven dat er beperkt capaciteit was gereserveerd voor de veiligheidsonderzoeken van toekomstig Natres personeel.

fvankooten

Goedemorgen! Afgelopen maanden succesvol alle stappen doorlopen voor mijn aanmelding bij de Natres. Nu al zeven weken aan het wachten op de goedkeuring van het antecedenten onderzoek door de MIVD. Ik weet dat ze (maximaal?) acht weken hebben en dat je na zes weken om een update mag vragen (uiteraard gedaan en kreeg te horen dat ze nog bezig waren). Hoelang duurde dit laatste stukje bij jullie? Is het nu extra druk vanwege meer aanmeldingen of is er personeelstekort binnen de MIVD? Hoor graag jullie bevindingen/gedachten. Hartelijke groet, Frank