defensieforum.nl is een onoverzichtelijke en 2016 onvriendelijke site.

Gestart door Huzaar1, 26/04/2016 | 14:32 uur

A.J.

Citaat van: StrataNL op 03/09/2018 | 19:44 uur
Hoewel ik het punt snap, vind ik dit nu wel een beetje kort door de bocht. Er wordt een actieve discussie op slot gezet (vervanging C-130 - NL) terwijl daar niet echt een ander topic voor is. Het "KLu van morgen"-topic werd juist geopend om te voorkomen dat het "Belgische defensie nieuws"-topic vervuild werd. 

Ik vind het totaal geen probleem als er nieuwe topics geopend worden als die nergens anders passen maar zorg in ieder geval voor een fatsoenlijke OP, nu bestaat de OP uit het volgende: "In navolging van de topics ''De landmacht van morgen'' & ''De marine van morgen'' kan natuurlijk een topic voor de KLU niet ontbreken" en wordt de eventuele "discussie" overgelaten aan de rest. Als er een topic geopend wordt is het wel de bedoeling dat er iets van aandacht aan besteed wordt door de TS, anders heb je binnen de korste keren een wildgroei aan topics omdat je zonder enige moeite maar gewoon een topic kan gaan openen voor van alles en nog wat zonder dat je ook maar ergens een verdiepingsslag maakt of kijkt of het misschien ergens anders past.

We wilden met ons allen de boel een beetje overzichtelijk houden en krijgen en dat gaat niet lukken met hey, toekomst Kmar, succes rest. Of NATO en Oekraine met alleen een link in de OP. Als je een beetje aandacht besteedt aan de OP nodigt dat meteen uit tot verder lezen en is ook meteen duidelijk welke kant het op gaat.

In de nieuwssectie is het geen probleem om "nieuws" te posten zonder dat je op een discussie uit bent, het kan wel maar is daar niet echt nodig.


Citaat
Daarnaast was het "marine van morgen"-topic blijkbaar geen probleem, wat begon op dezelfde manier?

Het kan best dat ik dat gemist heb destijds.  ;)

A.J. Forumbeheer

StrataNL

Citaat van: A.J. op 03/09/2018 | 18:14 uur
Ik schop deze maar weer eens omhoog, er is in het verleden door verschillende leden aangegeven dat topics slecht te vinden zijn, dubbel zijn, discussies op meerdere fronten gevoerd worden etc. etc. En dat eea wat overzichtelijker moest worden. Maar wat schetst mijn verbazing, vandaag worden er topics geopend die makkelijk in een lopend topic gepast hadden, de OP bevat totaal geen informatie en of zijn linkdumps waar geen enkele aanzet tot discussie uit voort komt etc.

Het verzoek is dan ook om als men een topic wil starten dit met een voldoende uitgebreide OP doet waarmee verder gediscussieerd kan worden, als het allen maar een nieuwsbericht dumpen is dan kan dat ook gewoon in nieuws oid geplaatst worden.

Tot zover, A.J. Forumbeheer
Hoewel ik het punt snap, vind ik dit nu wel een beetje kort door de bocht. Er wordt een actieve discussie op slot gezet (vervanging C-130 - NL) terwijl daar niet echt een ander topic voor is. Het "KLu van morgen"-topic werd juist geopend om te voorkomen dat het "Belgische defensie nieuws"-topic vervuild werd.  Daarnaast was het "marine van morgen"-topic blijkbaar geen probleem, wat begon op dezelfde manier?
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

A.J.

Ik schop deze maar weer eens omhoog, er is in het verleden door verschillende leden aangegeven dat topics slecht te vinden zijn, dubbel zijn, discussies op meerdere fronten gevoerd worden etc. etc. En dat eea wat overzichtelijker moest worden. Maar wat schetst mijn verbazing, vandaag worden er topics geopend die makkelijk in een lopend topic gepast hadden, de OP bevat totaal geen informatie en of zijn linkdumps waar geen enkele aanzet tot discussie uit voort komt etc.

Het verzoek is dan ook om als men een topic wil starten dit met een voldoende uitgebreide OP doet waarmee verder gediscussieerd kan worden, als het alleen maar een nieuwsbericht dumpen is dan kan dat ook gewoon in nieuws oid geplaatst worden.

Tot zover, A.J. Forumbeheer

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

In dit topic zijn een flink aantal op-/aanmerkingen door de leden geplaatst.
Inmiddels is een aanvang gemaakt met het doorvoeren van aanpassingen.
Mocht u een topic kwijt zijn, dan is de kans groot dat deze verplaatst is (u ziet dan een bericht daaromtrent), of dat deze verwijderd is.
Het zal niet van vandaag op morgen gereed zijn.

Lex,
Algeheel beheerder

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 27/04/2016 | 12:34 uur
Als beheerder kun je de lay-out/ indeling niet aanpassen, we zijn dus afhankelijk van de admin.

Achter de schermen zijn wel al bezig. ;)

Maar nogmaals, we zijn afhankelijk van de admin en die grossiert niet in vrije tijd. Geduld dus.

Je zal inderdaad gebonden zijn aan allerlei vorm indelingen e.d. Dat is altijd jammer.
Ik ben benieuwd, komt vast goed.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 26/04/2016 | 23:28 uur
Wie is hier noubde forum beheerder? Gij of ik?

Als beheerder kun je de lay-out/ indeling niet aanpassen, we zijn dus afhankelijk van de admin.

Citaat
Ik denk dat jullie wat moeten bedenken en besluiten en niet moeten gaan wachten op ideeen van ons. Dat schiet niet op en je kunt zelf al genoegn ondernemen. Weg met de helft van de subfora.

Achter de schermen zijn wel al bezig. ;)

Maar nogmaals, we zijn afhankelijk van de admin en die grossiert niet in vrije tijd. Geduld dus.

Huzaar1

Citaat van: Lex op 26/04/2016 | 18:31 uur
Dat er boards zijn, die niet of weinig gebruikt worden, klopt. Na de transitie naar de huidige versie van het forum, zijn alle berichten ouder dan twee jaren verplaatst naar het archief.
Mochten er vanuit het archief berichten zijn waarop wederom gereageerd wordt/worden, dan zullen deze naar het actieve deel van het forum verplaatst worden.
En ter aanvulling; mochten de leden vinden dat het anders zou moeten; kom met een voorstel.
Wij zullen dan kijken of en hoe we daar een invulling aan kunnen geven.

Wie is hier noubde forum beheerder? Gij of ik?


Ik denk dat jullie wat moeten bedenken en besluiten en niet moeten gaan wachten op ideeen van ons. Dat schiet niet op en je kunt zelf al genoegn ondernemen. Weg met de helft van de subfora.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 26/04/2016 | 15:43 uur

en dan is er nog niet eens een subforum ( godzijdank ) verdeling tussen oppervlakte en onderwater schepen.

Goed idee! ;D

JdL

Citaat van: Elzenga op 26/04/2016 | 18:57 uur
Misschien is het goed als er concrete voorbeelden worden aangedragen en die dan vanuit prioriteit worden aangepakt..indien daar tijd voor is natuurlijk..want het blijft vrijwilligerswerk.
Lijkt me een goed idee.
een van de dingen die ik tegenkom:
Toekomst cougar in NL dienst;
Opvolger M-fregatten.

Dit zijn 2 topics die wat mij betreft in het verkeerde board staan.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Elzenga

Met de "Toon ongelezen berichten sinds je laatste bezoek" functie kan ik de nieuwe berichten en lopende discussies goed volgen.
Van actuele "oude" discussies weet ik vaak de locatie nog wel...maar dat kan inderdaad wat strakker ingedeeld worden.
Hele oude discussies en archief vind ik terug via de zoek-functie.
Ik kan me goed voorstellen dat het beheer-team de tijd niet heeft om ook dit allemaal bij te werken naast het actuele beheer en de archivering.
Wat ik zelf wel eens minder vind is het vaak plaatsen van slechts media-berichten hier. Maar dat komt denk ik omdat ik die elders als vrij actueel volg en lees. Kan me voorstellen dat ze wel interessant zijn voor iemand die alleen op het forum actief is. Voor mij zijn eventuele reacties interessanter.

Misschien is het goed als er concrete voorbeelden worden aangedragen en die dan vanuit prioriteit worden aangepakt..indien daar tijd voor is natuurlijk..want het blijft nobel vrijwilligerswerk.

Lex

Citaat van: JdL op 26/04/2016 | 18:02 uur
De lay-out is pas goed aangepakt en is verbeterd, zeker als je het forum vanaf je smartphone bekijkt.
Wat ik wel vind is, zoals huzaar het al aangeeft, dat het een rommeltje is: veel topics staan nmm op de verkeerde plek en  veel boards worden weinig tot niet gebruikt.
Citaat van: JdL op 26/04/2016 | 18:02 uur
De lay-out is pas goed aangepakt en is verbeterd, zeker als je het forum vanaf je smartphone bekijkt.
Wat ik wel vind is, zoals huzaar het al aangeeft, dat het een rommeltje is: veel topics staan nmm op de verkeerde plek en  veel boards worden weinig tot niet gebruikt.
Dat er boards zijn, die niet of weinig gebruikt worden, klopt. Na de transitie naar de huidige versie van het forum, zijn alle berichten ouder dan twee jaren verplaatst naar het archief.
Mochten er vanuit het archief berichten zijn waarop wederom gereageerd wordt/worden, dan zullen deze naar het actieve deel van het forum verplaatst worden.
En ter aanvulling; mochten de leden vinden dat het anders zou moeten; kom met een voorstel.
Wij zullen dan kijken of en hoe we daar een invulling aan kunnen geven.

JdL

De lay-out is pas goed aangepakt en is verbeterd, zeker als je het forum vanaf je smartphone bekijkt.
Wat ik wel vind is, zoals huzaar het al aangeeft, dat het een rommeltje is: veel topics staan nmm op de verkeerde plek en  veel boards worden weinig tot niet gebruikt.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Mourning

Ook van mijn kant uit verder niets dan positiviteit over het forum zelf. Het vervult m.i. ook echt wel een functie en ik ben en blijf een trouwe bezoeker.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Lex

Ik kan mij vinden in hetgeen hier geschreven staat, en zoals AJ aangaf zullen we de layout nader gaan beschouwen.
Geen enkel forum is perfect; er valt altijd iets op aan te merken.
Vandaar ook dit board.  ;)

O ja, stel ons wel in staat om dit rustig te doen.
Het is voor de beheerders niet mogelijk om 24/7 online te zijn.