nieuwe camo + pakken defensie:

Gestart door Sander12, 05/07/2011 | 21:19 uur

Flyguy

#751
Nog wat nieuws over de pakken gehoord iemand?

De vloot schijnt een camo model naar Amerikaans idee te krijgen. Hoogst overbodig lijkt mij...

Robert2

Citaat van: Ipkiss op 29/07/2015 | 12:20 uur
Alleen gaat bovenstaand nieuwsbericht niet over de pakken, maar over het smartvest plus alle aanhangsels.

Typisch weer dat we voor Thales-Elbit kiezen en niet voor de wereldwijde leider in soldier modernisation, Sagem (welke qua pakken samenwerkt met NFM, welke pakken gebruikt worden door het KCT..)
Ja, erg jammer. NFM schijnt prima uniformen te ontwerpen.

Mourning

Verder vind ik het op zich een goede zaak dat er meer aandacht is voor bescherming tegen explosieven, maar vraag ik me af of dit eveneens betekend dat er niet zo veel gedaan wordt m.b.t. de bescherming tegen kogels e.d.?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Ipkiss

Alleen gaat bovenstaand nieuwsbericht niet over de pakken, maar over het smartvest plus alle aanhangsels.

Typisch weer dat we voor Thales-Elbit kiezen en niet voor de wereldwijde leider in soldier modernisation, Sagem (welke qua pakken samenwerkt met NFM, welke pakken gebruikt worden door het KCT..)
Huz-Huz1-Kpl-Kpl1-Knt-Tlnt-Elnt-Ritm-Maj

Admiral Halsey

Op http://www.ad.nl/ad/nl/1012/Nederland/article/detail/4088051/2015/06/25/Nederlandse-soldaten-krijgen-hypermodern-gevechtspak.dhtml lees ik het volgende:

CitaatUniform als antwoord op bermbom en zelfmoordterrorist

Nederlandse soldaten trekken binnenkort ten strijde in een hypermodern gevechtspak van 125.000 euro dat hen beter beschermt. Het uniform is het antwoord van defensie op de bermbom en de zelfmoordterrorist.


Het ontwerp van het nieuwe vest is mede gebaseerd op ervaringen onder alle bijna tweehonderd soldaten die gewond raakten in Afghanistan

De eerste tachtig proefexemplaren worden nog deze maand besteld. Ze zijn prijzig, maar dan heeft de krijgsmacht ook wat: hypermoderne jassen waarmee militairen met een touchscreen informatie kunnen opzoeken en versturen.

Via gps zijn de soldaten zichtbaar voor de eigen troepen en kunnen ze rechtstreeks communiceren met andere militairen in voertuigen of op het hoofdkwartier. Het pak is zelfs uitgerust met een compacte dieselgenerator ter grootte van een colafles waardoor militairen 48 uur stroom bij zich hebben om alle gadgets draaiende te houden.

Vijand
Het ontwerp van het nieuwe vest is mede gebaseerd op ervaringen onder alle bijna tweehonderd soldaten die gewond raakten in Afghanistan. Daaruit bleek dat niet langer de kogel, maar de zelfgeknutselde bom hun grootste vijand is. In Afghanistan had niet minder dan 85 procent van alle gewonden letsel als gevolg van explosieven.

,,Vroeger hadden militairen veel meer schotwonden. Sindsdien is de romp goed beschermd, maar nu zien we dat explosieven veel verwondingen veroorzaken in gezicht, armen en benen,'' zegt brigadegeneraal en arts Johan de Graaf.

Ace1

Citaat van: Huzaar1 op 10/04/2015 | 09:30 uur
Ik wist niet dat er zoveel te bespreken viel over de blauwe plunjebaal van de Marine.
de tering,

Mee eens misschien beter om het in de onzin topic te plaatsen? :devil:

StrataNL

Citaat van: Huzaar1 op 10/04/2015 | 09:30 uur
Ik wist niet dat er zoveel te bespreken viel over de blauwe plunjebaal van de Marine.
de tering,

:lol: :lol:
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Ik wist niet dat er zoveel te bespreken viel over de blauwe plunjebaal van de Marine.
de tering,
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Flyguy

Citaat van: Thomasen op 09/04/2015 | 23:33 uur
Iets dat niet aan je huid vast kan smelten zou fijn zijn. Brand is toch een van de grootste gevaren.
Ik neem aan dat aan de gevlekte variant dezelfde eisen worden gesteld qua brand bestendigheid.

dudge

Citaat van: Flyguy op 09/04/2015 | 23:16 uur
Ik snap die belangstelling voor het nieuwe tenue van de marine niet zo. Ze krijgen gewoon een blauwe versie van het type dat gebruikt gaat worden door gevechtseenheden, die (itt de vloot) ook echt wat hebben aan een nieuw model gvt. Lekker goedkoop en ze hebben toch geen specifieke eisen voor aan boord lijkt me zo.

En waarschijnlijk weet men daarboven in de noordkaap ook met een nieuw model bt er net zo slonzig bij te lopen als met het huidige model.  >:(

Iets dat niet aan je huid vast kan smelten zou fijn zijn. Brand is toch een van de grootste gevaren.

Flyguy

Ik snap die belangstelling voor het nieuwe tenue van de marine niet zo. Ze krijgen gewoon een blauwe versie van het type dat gebruikt gaat worden door gevechtseenheden, die (itt de vloot) ook echt wat hebben aan een nieuw model gvt. Lekker goedkoop en ze hebben toch geen specifieke eisen voor aan boord lijkt me zo.

En waarschijnlijk weet men daarboven in de noordkaap ook met een nieuw model bt er net zo slonzig bij te lopen als met het huidige model.  >:(

dudge

Citaat van: Huzaar1 op 09/04/2015 | 21:59 uur
Vanuit die redenatie kun je ook gaan afvragen waarom militairen niet gaan meebetalen aan de vlucht naar hun uitzending.
Als wetoch bezig zijn.

Of samen opdraaien voor de brandstofkosten van je voertuig. Wie heeft meest verplaatst betaald het meest. De gebruiker betaald!

:lol:
Dat ja.

Huzaar1

Citaat van: Admiral Halsey op 09/04/2015 | 21:35 uur
Wat is er op tegen om (gedeeltelijk) je werkkleding zelf te betalen? Ik zie daar geen bezwaren tegen, gewone vrijetijdskleding moet je ook zelf betalen.

Vanuit die redenatie kun je ook gaan afvragen waarom militairen niet gaan meebetalen aan de vlucht naar hun uitzending.
Als wetoch bezig zijn.

Of samen opdraaien voor de brandstofkosten van je voertuig. Wie heeft meest verplaatst betaald het meest. De gebruiker betaald!
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Admiral Halsey op 09/04/2015 | 21:35 uur
Wat is er op tegen om (gedeeltelijk) je werkkleding zelf te betalen? Ik zie daar geen bezwaren tegen, gewone vrijetijdskleding moet je ook zelf betalen.
Niet voor het een of ander, maar dat is nogal een verschil. Verplichte bedrijfskleding versus je vrijetijdskleding.
Natuurlijk mag eenieder hier een eigen mening over hebben, maar ik ben de mening toegedaan dat het hier manco gaat.

A.J.

Citaat van: Admiral Halsey op 09/04/2015 | 21:35 uur
Wat is er op tegen om (gedeeltelijk) je werkkleding zelf te betalen? Ik zie daar geen bezwaren tegen, gewone vrijetijdskleding moet je ook zelf betalen.

Ja, je prive auto moet je ook zelf betalen... Daarom vind ik ook dat je best een MB/ Laro kunt aanschaffen voor je werk.