Embraer KC-390

Gestart door andré herc, 04/09/2010 | 20:03 uur

Benji87

Citaat van: Ace1 op 05/03/2024 | 19:38 uurHet is Embraer en geen Ambrear.

Jawel dan heb je niet goed geluisterd.  1.min 10.


Ja dat was letterlijk:

Oh en die maken we ook, door naar het volgende onderwerp. Ik had gehoopt op een wat diepgaandere podcast over de C390 maar dit was voor bijna 99% over de civiele tak.


Ace1

Citaat van: Benji87 op 05/03/2024 | 12:58 uurOf je hebt mij de verkeerde podcast gestuurd of je hebt hem zelf niet geluisterd want in deze aflevering wordt geen woord gerept over de C390. Ik hoor echter wel een hoop naar voren komen over dat Ambrear net een reorganisatie achter de rug heeft en over dat de mislukte deal met Boeing ze een hoop geld gekost heeft. Maar dit is wel een oude podcast in de nasleep van corona dus ze kunnen er wel heel anders voor staan momenteel.

Desalniettemin is het geen kleine jongen. De nummer 3 vliegtuigbouwer en gespecialiseerd in de schaal toestellen waar de C390 onder valt. Eigenlijk is het een hele logische doorontwikkeling vanuit hun civiele tak als ik het goed begrijp. Ik las in andere topics ook terug dat het een "jack of all trades" is. Dat maakt het voor een kleine luchtmacht zoals ons natuurlijk wel een interessant toestel.

Het is Embraer en geen Ambrear.

Jawel dan heb je niet goed geluisterd.  1.min 10.


Benji87

Citaat van: Ace1 op 28/02/2024 | 17:40 uurOnbekend maakt onbemind bij jou of wat de boer niet kent eet hij niet?
Is het bij jou ook bekend dat KLM cityhopper met de Embraer E Series in de vloot heeft als opvolgers voor de Fokker F100 en F70? Deze civiele toestellen kunnen tegen een stootje omdat de landingsbanen in Brazilië niet zo goed zijn onderhouden en hebben maar een korte landingsbaan nodig om te kunnen opstijgen en landen omdat er jungle is in Brazilië,hierdoor had Embraer al de nodige kennis in huis en dat voeg je toe met de kennis van de Embraer EMB 314 Super Tucano zodat je niet helemaal op 0 begint en je neemt onderdelen die al op de plank beschikbaar zoals de motoren die Airbus gebruikt voor de A320 en dezelfde avonica die E series van Embraer al gebruikt.


Of je hebt mij de verkeerde podcast gestuurd of je hebt hem zelf niet geluisterd want in deze aflevering wordt geen woord gerept over de C390. Ik hoor echter wel een hoop naar voren komen over dat Ambrear net een reorganisatie achter de rug heeft en over dat de mislukte deal met Boeing ze een hoop geld gekost heeft. Maar dit is wel een oude podcast in de nasleep van corona dus ze kunnen er wel heel anders voor staan momenteel.

Desalniettemin is het geen kleine jongen. De nummer 3 vliegtuigbouwer en gespecialiseerd in de schaal toestellen waar de C390 onder valt. Eigenlijk is het een hele logische doorontwikkeling vanuit hun civiele tak als ik het goed begrijp. Ik las in andere topics ook terug dat het een "jack of all trades" is. Dat maakt het voor een kleine luchtmacht zoals ons natuurlijk wel een interessant toestel.

Ace1

Citaat van: Benji87 op 27/02/2024 | 19:21 uurHartelijk dank voor de reacties. Ik kende het toestel nog niet zo goed dus ik was een beetje verbaasd over de keuze om niet voor de "usual suspect" te gaan. Maar als ik het zo allemaal lees is het een toestel die juist een flinke boost betekent voor het tactische lucht transport vermogen van de KLU. 

Ik zal deze morgen gelijk even luisteren ;)

Onbekend maakt onbemind bij jou of wat de boer niet kent eet hij niet?
Is het bij jou ook bekend dat KLM cityhopper met de Embraer E Series in de vloot heeft als opvolgers voor de Fokker F100 en F70? Deze civiele toestellen kunnen tegen een stootje omdat de landingsbanen in Brazilië niet zo goed zijn onderhouden en hebben maar een korte landingsbaan nodig om te kunnen opstijgen en landen omdat er jungle is in Brazilië,hierdoor had Embraer al de nodige kennis in huis en dat voeg je toe met de kennis van de Embraer EMB 314 Super Tucano zodat je niet helemaal op 0 begint en je neemt onderdelen die al op de plank beschikbaar zoals de motoren die Airbus gebruikt voor de A320 en dezelfde avonica die E series van Embraer al gebruikt.


Benji87

Hartelijk dank voor de reacties. Ik kende het toestel nog niet zo goed dus ik was een beetje verbaasd over de keuze om niet voor de "usual suspect" te gaan. Maar als ik het zo allemaal lees is het een toestel die juist een flinke boost betekent voor het tactische lucht transport vermogen van de KLU. 

Citaat van: Ace1 op 27/02/2024 | 17:10 uurhttps://www.bnr.nl/podcast/de-top-van-nederland/10467964/arjan-meijer-embraer-we-staan-niet-meer-in-de-etalage


Ik zal deze morgen gelijk even luisteren ;)

Kornet43

Citaat van: Parera op 27/02/2024 | 18:54 uurIk zou ook wel graag een lijn zien in Europa, maar een mooi groot onderhoudscentrum op Woensdrecht voor de NAVO/Europese C-390's/MC-390's zou ook een mooie zijn voor NL.
Lijn in Europa zie ik niet gebeuren, zijn de aantallen te klein voor, en de macht van Airbus te groot, maar groot  onderhoudscentrum is wel mogelijk op Woensdrecht.

Parera

Citaat van: Kornet43 op 27/02/2024 | 18:38 uurEr komt waarschijnlijk wel een productielijn in India, mocht de bestelling van 40 stuks doorgaan, ook een productielijn in Zuid Korea is een optie als men de bestelling van de tot nu 3 stuks uitbreidt.


Ik zou ook wel graag een lijn zien in Europa, maar een mooi groot onderhoudscentrum op Woensdrecht voor de NAVO/Europese C-390's/MC-390's zou ook een mooie zijn voor NL.

Kornet43

Citaat van: Parera op 27/02/2024 | 18:05 uurMisschien wil Embraer wel een 2e productielijn optuigen  :angel:  Fokker heeft nog wel ruimte :angel:
Er komt waarschijnlijk wel een productielijn in India, mocht de bestelling van 40 stuks doorgaan, ook een productielijn in Zuid Korea is een optie als men de bestelling van de tot nu 3 stuks uitbreidt.

Parera

Citaat van: Kornet43 op 27/02/2024 | 17:58 uurDe enige zorg die ik zie bij de C-390 is de langzame en beperkte productie snelheid; Tot nu toe afgeleverd: 6 stuks voor Brazilië, 1 voor Portugal en 1 voor Hongarije. Terwijl het orderboek aardig vol stroomt, blijft de productie aan de trage kant.

Misschien wil Embraer wel een 2e productielijn optuigen  :angel:  Fokker heeft nog wel ruimte :angel:

Kornet43

Citaat van: Ace1 op 27/02/2024 | 17:10 uurValt helemaal mee want de C-390 maakt gebruikt van de motoren die Airbus A320 serie gebruikt en de avonica komt van de plank vandaan bij Honeywell.

De Nederlandse directeur van Embraer  in de podcast van BNR nieuwsradio over de C-390 en de C-130.

https://www.bnr.nl/podcast/de-top-van-nederland/10467964/arjan-meijer-embraer-we-staan-niet-meer-in-de-etalage



De enige zorg die ik zie bij de C-390 is de langzame en beperkte productie snelheid; Tot nu toe afgeleverd: 6 stuks voor Brazilië, 1 voor Portugal en 1 voor Hongarije. Terwijl het orderboek aardig vol stroomt, blijft de productie aan de trage kant.

Ace1

Citaat van: Benji87 op 26/02/2024 | 19:19 uurWat maakt de Ambraer nou zo bijzonder t.o.v een geupgrade C130 ? Het is toch best een gok die Nederland neemt om haar hele logistieke ruggengraat te gaan laten leunen op een relatief nieuw toestel met een bedrijf waar het geen ervaring mee heeft. Of mis ik hier nu iets?  :neutral:

Valt helemaal mee want de C-390 maakt gebruikt van de motoren die Airbus A320 serie gebruikt en de avonica komt van de plank vandaan bij Honeywell.

De Nederlandse directeur van Embraer  in de podcast van BNR nieuwsradio over de C-390 en de C-130.

https://www.bnr.nl/podcast/de-top-van-nederland/10467964/arjan-meijer-embraer-we-staan-niet-meer-in-de-etalage



Harald

Citaat van: Parera op 26/02/2024 | 19:26 uurKLM doet al jaren zaken met Embraer (sinds 2015). De motoren van de C390 zijn dezelfde als op de Airbus A320 familie.
En daarbij..... nieuw airframe, welke een grotere lading, verder en sneller kan transporteren.
En net als de Herc kan laden en opstijgen van onverharde banen.

Parera

Citaat van: Benji87 op 26/02/2024 | 19:19 uurWat maakt de Ambraer nou zo bijzonder t.o.v een geupgrade C130 ? Het is toch best een gok die Nederland neemt om haar hele logistieke ruggengraat te gaan laten leunen op een relatief nieuw toestel met een bedrijf waar het geen ervaring mee heeft. Of mis ik hier nu iets?  :neutral:

KLM doet al jaren zaken met Embraer (sinds 2015). De motoren van de C390 zijn dezelfde als op de Airbus A320 familie.

Benji87

Citaat van: Ace1 op 26/02/2024 | 16:54 uurAls het zo doorgaat kan Lockheed Martin de productie van de C-130J gaan staken.

Wat maakt de Ambraer nou zo bijzonder t.o.v een geupgrade C130 ? Het is toch best een gok die Nederland neemt om haar hele logistieke ruggengraat te gaan laten leunen op een relatief nieuw toestel met een bedrijf waar het geen ervaring mee heeft. Of mis ik hier nu iets?  :neutral:

Ace1

Als het zo doorgaat kan Lockheed Martin de productie van de C-130J gaan staken.