Sci-Fi Railgun

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 05/11/2011 | 19:26 uur

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

A.J.


Parera

Een Turks bedrijf zou een werkende mobiele Railgun ontwikkeld hebben ''Şahi209''.









Via https://twitter.com/Acemal71

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Despite What You've Heard, The Navy Isn't Ditching Its Railgun And Budget Docs Prove It

The service is still moving ahead with the electromagnetic weapon, which takes on new significance given recent Chinese developments.

http://www.thedrive.com/the-war-zone/18489/despite-what-youve-heard-the-navy-isnt-ditching-its-railgun-and-budget-docs-prove-it

walter leever


Harald

#19
Citaat van: Huzaar1 op 01/02/2018 | 15:27 uur
Enne..dit is de toekomst, dit en HV projectielen. Dit gaat het einde voor veel raketsystemen betekenen.

;) :big-smile:  Dan krijgen we dit binnen de NL KM ?    een nieuwe De Ruyter !

https://orig00.deviantart.net/2910/f/2013/145/1/b/advanced_gun_cruiser_by_kaasjager-d66jc7h.jpg

Huzaar1

Citaat van: Parera op 01/02/2018 | 14:49 uur
Ook de Chinezen zijn aan het testen met een mogelijke Railgun en dat zelfs op een schip!









Volgens mij is er veel meer gestolen dan dat wij denken door die Chinezen. Ze hebben even 30 jaar R&D  ingehaald op de Amerikanen.
Enne..dit is de toekomst, dit en HV projectielen. Dit gaat het einde voor veel raketsystemen betekenen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Ook de Chinezen zijn aan het testen met een mogelijke Railgun en dat zelfs op een schip!








jurrien visser (JuVi op Twitter)


DvdW

#15
Even een oud topic nieuw leven in blazen.


(let niet op de robocop die dit filmpje van commentaar voorziet...)
The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

techneut

Als kanon zal het wel een succes worden de snelheden die hiermee gehaald word 28km/h+ is redelijk normaal. De schade die het projectiel veroorzaakt is genoeg om een schip met 1 schot uit te schakelen. (denk aan een projectiel die de hull of super structuur aan de voorkant binnenkomt en door het gehele schip vliegt en dan aan de achterkant het schip verlaat.)

Alles wat de projectiel raakt is kapot of dood en dit is zonder een explosief. Hoewel ik betwijfel of een explosief de hitte kan verdragen tijden de vlucht.

De projectiel kan theoretisch ook op dezelfde manier tegengehouden worden. (zoals de actieve armour van de leopard tank maar dan electromagnetisch)

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 24/05/2015 | 22:39 uur
Aan vertrouwen en dollars zal het niet liggen, dat doen zij wel vaker en als het niet lukt terug naar de tekentafel....of niet. Ik stelde de vragen over de compactheid en voorziening die nodig zijn meer als reactie op het gegeven dat volgens Poleme men al 30 jaar niet echt vooruit komt met de ontwikkeling van dit wapen. En gaat dit wapen worden ingezet ter verdediging van schepen of moet je het het zien als het nieuwe "scheepskanon" die vroeger op de slagschepen werden gebruikt ? Ik heb begrepen dat, wil je afstand overbruggen met het projectiel moet je looplengte hebben.

Het lijkt een alternatief kanon te moeten worden.... en verder is het denk ik afwachten of ze het voor elkaar krijgen.

Ros

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 24/05/2015 | 22:19 uur
Zie het laatste stukje van de video in, geplaatst in het eerder geplaatste artikel... blijkbaar hebben de Amerikanen er voldoende vertrouwen in om er veel dollars in te steken.

http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/163891/next-phase-of-railgun-prototype-tests-due-in-2016.html

Aan vertrouwen en dollars zal het niet liggen, dat doen zij wel vaker en als het niet lukt terug naar de tekentafel....of niet. Ik stelde de vragen over de compactheid en voorziening die nodig zijn meer als reactie op het gegeven dat volgens Poleme men al 30 jaar niet echt vooruit komt met de ontwikkeling van dit wapen. En gaat dit wapen worden ingezet ter verdediging van schepen of moet je het het zien als het nieuwe "scheepskanon" die vroeger op de slagschepen werden gebruikt ? Ik heb begrepen dat, wil je afstand overbruggen met het projectiel moet je looplengte hebben.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 24/05/2015 | 22:03 uur
Het probleem zal, denk ik, zitten in het moeilijk "compact(er)" kunnen maken van dit wapen ? De afbeeldingen die er van te vinden zijn laten behoorlijk logge apparaten zien. En hoe krijg je het "kruit" voor dit wapen op een schip voor elkaar ?

Zie het laatste stukje van de video in, geplaatst in het eerder geplaatste artikel... blijkbaar hebben de Amerikanen er voldoende vertrouwen in om er veel dollars in te steken.

http://www.defense-aerospace.com/articles-view/release/3/163891/next-phase-of-railgun-prototype-tests-due-in-2016.html

Ros

#10
Het probleem zal, denk ik, zitten in het moeilijk "compact(er)" kunnen maken van dit wapen ? De afbeeldingen die er van te vinden zijn laten behoorlijk logge apparaten zien. En hoe krijg je het "kruit" voor dit wapen op een schip voor elkaar ? Ik neem niet aan dat je het gaat redden met een stopcontact en 230V.