Ontwikkeling Type-26 fregat / global combat ship

Gestart door dudge, 10/02/2012 | 10:45 uur

walter leever

Citaat van: Parera op 12/07/2019 | 13:09 uur
Ze kunnen profiteren van de schaal groote van het project, ik denk dat ze daar door kans maken bij de Kiwi's. De RAN is van plan om 9 Hunter klasse fregatten te bouwen, als Nieuw-Zeeland daar 2 kan bij laten bouwen in Australië krijgen ze hetzelfde als met de ANZAC fregatten.

Eventueel kunnen ze er nog voor kiezen om bijvoorbeeld niet de SM-2's te kopen en te integreren in de schepen als iets om de kosten te drukken. Net als de CIWS's die hebben de huidige ANZAC's ook niet bij Nieuw-Zeeland.

Zou idd(in mijn ogen)de enige mogelijkheid zijn voor NZ,aansluiten in de bouwrij.maar met een prijs die over het miljard gaat(full option)zal het een "L"modelletje worden. ;)

Parera

Citaat van: walter leever op 12/07/2019 | 12:50 uur
Denk dat de City class een beetje(veel)te duur is voor Nieuw-Zeeland(maar kan me vergissen) :P

Ze kunnen profiteren van de schaal groote van het project, ik denk dat ze daar door kans maken bij de Kiwi's. De RAN is van plan om 9 Hunter klasse fregatten te bouwen, als Nieuw-Zeeland daar 2 kan bij laten bouwen in Australië krijgen ze hetzelfde als met de ANZAC fregatten.

Eventueel kunnen ze er nog voor kiezen om bijvoorbeeld niet de SM-2's te kopen en te integreren in de schepen als iets om de kosten te drukken. Net als de CIWS's die hebben de huidige ANZAC's ook niet bij Nieuw-Zeeland.

walter leever

Citaat van: Sparkplug op 12/07/2019 | 08:52 uur
Could New Zealand join the Type 26 Frigate programme? (stel dat het Nieuw Zeeland lukt om drie fregatten te kopen)

https://ukdefencejournal.org.uk/could-new-zealand-join-the-type-26-frigate-programme/

Denk dat de City class een beetje(veel)te duur is voor Nieuw-Zeeland(maar kan me vergissen) :P

Parera

Citaat van: Sparkplug op 12/07/2019 | 08:52 uur
Could New Zealand join the Type 26 Frigate programme? (stel dat het Nieuw Zeeland lukt om drie fregatten te kopen)

https://ukdefencejournal.org.uk/could-new-zealand-join-the-type-26-frigate-programme/

Voor Nieuw Zeeland is in mijn ogen 2 Type 26 fregatten haalbaar i.v.m. de kosten, als ze er dan meer ''slagkracht'' aan willen toevoegen denk ik dat 2 Type 31's beter passen ernaast die dan kunnen optreden als vervanging van de 2 Protector klasse OPV's.

Maar die aansluiting bij Type 26's is logische voor mij en 100% in de lijn der verwachtingen.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

Could New Zealand join the Type 26 Frigate programme? (stel dat het Nieuw Zeeland lukt om drie fregatten te kopen)

https://ukdefencejournal.org.uk/could-new-zealand-join-the-type-26-frigate-programme/
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

De website Savetheroyalnavy.org heeft een interessante tweedelige blog geschreven over de multimission bay van de Type 26's. Voor ons ook interessant want zoals het op de impressies lijkt word ook onze vMFF uitgerust met een vergelijkbare multimission bay en misschien zelfs wel grotendeels overeenkomen met wat de Britten gaan bouwen als Type 26. Beide fregatten zijn ASW fregatten, onze fregatten worden iets kleiner volgens de huidige bekende gegevens.

https://www.savetheroyalnavy.org/the-type-26-frigate-mission-bay-part-1-design-and-development/

https://www.savetheroyalnavy.org/the-type-26-frigate-mission-bay-part-2-configuration-and-contents/

Huzaar1

Citaat van: Flyguy op 22/10/2018 | 23:54 uur
Nederlandse marineschepen zijn tegenwoordig ook niet het beste van het beste meer. Prima als je goedkoop toch nog een beetje high-end wilt zitten, maar echt gericht op het uitdelen en incasseren van schade zijn ze niet. Ook qua schaalvoordeel en familievorming zit je bij de Nederlanders niet helemaal goed, want er worden alleen kleine series of kleine subseries gebouwd. Daarom eindigt Damen telkens bij wat meer tweederangs landen, ABNL daargelaten (nou ja...).

Bovendien zijn ze bij damen zeker ook niet vies van blunders bij hun afgeleverde producten.

Dat besef ik me, maar dan nog leveren we ondanks al die nadelen goedkopere schepen en hebben een meer effectieve marine op de mat. En volgens mij hebben we nog capaciteiten ook die zij niet hebben. Best vreemd.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Flyguy

Citaat van: Huzaar1 op 22/10/2018 | 20:31 uur
Zal een heftige lobby zijn van de Britse scheepsindustrie. Het punt is dat mensen bewust voor NL moeten kiezen willen ze met een NL eindproduct zitten. Anders worden we altijd weggeconcurreerd. Ik ben er namelijk alles behalve van overtuigd dat die Type 26 goede schepen worden, de Britten hebben nou ook niet bepaald zulke successen behaald in de afgelopen jaren en laten keer op keer zien ontwerpfouten te laten zitten. Maargoed, schaal zal hier de kosten kunnen drukken.

Nederlandse marineschepen zijn tegenwoordig ook niet het beste van het beste meer. Prima als je goedkoop toch nog een beetje high-end wilt zitten, maar echt gericht op het uitdelen en incasseren van schade zijn ze niet. Ook qua schaalvoordeel en familievorming zit je bij de Nederlanders niet helemaal goed, want er worden alleen kleine series of kleine subseries gebouwd. Daarom eindigt Damen telkens bij wat meer tweederangs landen, ABNL daargelaten (nou ja...).

Bovendien zijn ze bij damen zeker ook niet vies van blunders bij hun afgeleverde producten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#119
Citaat van: Thomasen op 22/10/2018 | 22:58 uur
De vraag is hoeveel goedkoper het ontwerp precies gaat worden. Het zijn immers verschillende werven, dus voordeel van opgebouwde ervaring voor efficientere productie is kleiner. Daarbij heeft elk land zo zijn eigen systemen er opgeschroefd, in ieder geval gedeeltelijk qua sensoren. Maar voordelen heeft het zeker. Het Type31 was nog een vormloos ding. De Britten zouden er goed aan doen het geheel nog eens tegen het licht te houden.

Afwachten.

Aangaande Type-31, het idee schrappen is wat mij betreft het enige juiste en gaan voor 5 extra Type-26 maar ook in Engeland geldt: money rules de waves.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Poleme op 22/10/2018 | 21:02 uur
Hun scheepsaccommodatie is inderdaad een ondergeschoven kindje / sluitpost.   Maar vertel eens over die Britse prestaties, bedoel je hun schepen of hun bemanningen ?

Destijds.... was er niets mis met de bemanning van Engelse schepen, heel professioneel, waarbij ik er vanuit ga dat dit vandaag nog zo is.

Bij voorbeeld: elke FOST verliep voor de Nederlanders meestal beter dan voor de Engelsen en dat had puur te maken met de prestaties.... Zo was ik daar ooit met de Jacob van Heemskerk, de Limeys vonden het niet grappig dat wij tijdens de "weekly war" (elke donderdag) hun gevechtsvliegtuigen al boven het vliegveld te grazen hadden.

Ongetwijfeld is er veel veranderd in de laatste decennia.

Poleme

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 22/10/2018 | 20:34 uur
Hoe dit schip uiteindelijk zal presteren en hoe de accommodatie voor de bemanning zal worden is mij nog niet duidelijk. Wel weet ik dat ik in mij actieve marine tijd niet erg enthousiast werd van Engelse prestaties en zeker niet van de accommodatie a/b van hun schepen.
Hun scheepsaccommodatie is inderdaad een ondergeschoven kindje / sluitpost.   Maar vertel eens over die Britse prestaties, bedoel je hun schepen of hun bemanningen ?
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 22/10/2018 | 20:31 uur
Zal een heftige lobby zijn van de Britse scheepsindustrie. Het punt is dat mensen bewust voor NL moeten kiezen willen ze met een NL eindproduct zitten. Anders worden we altijd weggeconcurreerd. Ik ben er namelijk alles behalve van overtuigd dat die Type 26 goede schepen worden, de Britten hebben nou ook niet bepaald zulke successen behaald in de afgelopen jaren en laten keer op keer zien ontwerpfouten te laten zitten. Maargoed, schaal zal hier de kosten kunnen drukken.

Hoe dit schip uiteindelijk zal presteren en hoe de accommodatie voor de bemanning zal worden is mij nog niet duidelijk. Wel weet ik dat ik in mij actieve marine tijd niet erg enthousiast werd van Engelse prestaties en zeker niet van de accommodatie a/b van hun schepen.

Huzaar1

Zal een heftige lobby zijn van de Britse scheepsindustrie. Het punt is dat mensen bewust voor NL moeten kiezen willen ze met een NL eindproduct zitten. Anders worden we altijd weggeconcurreerd. Ik ben er namelijk alles behalve van overtuigd dat die Type 26 goede schepen worden, de Britten hebben nou ook niet bepaald zulke successen behaald in de afgelopen jaren en laten keer op keer zien ontwerpfouten te laten zitten. Maargoed, schaal zal hier de kosten kunnen drukken.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.