ThyssenKrupp Marine ,Sign Canadian Joint Support Ship Design Study Contract

Gestart door andré herc, 09/03/2012 | 19:43 uur

Elzenga

Citaat van: Harald op 08/12/2015 | 13:44 uur
Was het niet zo dat de nieuwe regering, door niet te kiezen voor de F-35 extra geld wil steken in de Marine plannen ? dus verschuiving van geld
Zou goed kunnen hoor. In het laatste artikel dat ik over Canada en haar nieuwe regering las stond iets over bezuinigen op defensie..zij het niet verder uitgewerkt.

Harald

Citaat van: Elzenga op 08/12/2015 | 13:38 uur
1 pluspuntje voor ons. Bij ons komt er wel weer geld bij...ik las dat de nieuwe Canadese regering weer op defensie wil bezuinigen...

Was het niet zo dat de nieuwe regering, door niet te kiezen voor de F-35 extra geld wil steken in de Marine plannen ? dus verschuiving van geld

Elzenga

Citaat van: Harald op 08/12/2015 | 13:30 uur
...

idd.
Ze hebben net als wij veel in de planning staan voor de komende jaren, dus daar zal de verdringing om het budget ook wel van toepassing zijn.
...
1 pluspuntje voor ons. Bij ons komt er wel weer geld bij...ik las dat de nieuwe Canadese regering weer op defensie wil bezuinigen...

Harald

Citaat van: Elzenga op 08/12/2015 | 12:59 uur
Misschien kan Nederland straks die Spaanse diensten "inhuren" ;-).. 

Laat NL graag zo spoedig mogelijk een order plaatsen bij Damen voor een LSV 19000 als onze "simpele" AOR naast de JSS.

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 08/12/2015 | 12:43 uur
Met 3 nieuwe Karel l Doorman klasses hadden ze geld over voor een vierde.... of iets anders wat dringend noodzakelijk is.

idd.
Ze hebben net als wij veel in de planning staan voor de komende jaren, dus daar zal de verdringing om het budget ook wel van toepassing zijn.
Geld kan maar 1 keer uit gegeven worden, Damen had waarschijnlijk best in combi met een Canadese werf het JSS ontwerp willen aanbieden, Ze zullen dat (denk ik) ook wel gedaan hebben. Ze hebben een andere keuze gemaakt. met tot gevolg dat ze nu nog jaren moeten wachten op hun AOR's.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Elzenga op 08/12/2015 | 13:01 uur
Of de Amsterdam!..

Die had dan weer wat langer meegekund.. al geldt dubbelwandigheid (dacht ik) ook voor N-Amerika.

dudge

Citaat van: Ros op 08/12/2015 | 13:03 uur
Het is gewoon een feit. Of is het je ontgaan dat ons maritiem vervangingstraject eventjes opgeschoven  is ? F-18......wij zitten vast aan een paar F-35 kisten en uitzicht op een vleugellamme luchtmacht  en Canada kan nog alle kanten op.

De Canadezen rekenen nu op een verschuiving van 2006 naar 2021, en dat is als de tijden gehaald gaan worden, want ik kan me zomaar voorstellen dat ze nog wat vertraging staat te wachten. Nee, slechts minimaal 15 jaar vertraging, daar kunnen wij echt jaloers op zijn! 

Ros

Citaat van: Mourning op 08/12/2015 | 12:52 uur
Klets toch niet zo populistisch uit je nek. Hoe zit het ook alweer met hun F18 opvolger...?

Het is gewoon een feit. Of is het je ontgaan dat ons maritiem vervangingstraject eventjes opgeschoven  is ? F-18......wij zitten vast aan een paar F-35 kisten en uitzicht op een vleugellamme luchtmacht  en Canada kan nog alle kanten op.

Elzenga

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 08/12/2015 | 12:15 uur
Idd.... ze hadden destijds nog beter voor een appel en een ei onze oude Zuiderkris kunnen over nemen, die had het nog wel een paar jaar gered.
Of de Amsterdam!..

Elzenga

Citaat van: Mourning op 08/12/2015 | 12:13 uur
Ik snap niet dat ze niet bijv. met de USN iets van een deal hebben kunnen sluiten... over geld weggooien gesproken...

Ze huurden tot nu toe capaciteit in van geloof ik de Spaanse Marine. Nu levert het Canadese werkgelegenheid op (en stemmen!) en huren ze dus straks de capaciteit in bij de eigen industrie. Want schip blijft in eigendom van de werven.

Misschien kan Nederland straks die Spaanse diensten "inhuren" ;-).. 

Mourning

Citaat van: Ros op 08/12/2015 | 12:45 uur
Canada weet tenminste wat het krijgt en wanneer.....in tegenstelling tot Nederland. 

Klets toch niet zo populistisch uit je nek. Hoe zit het ook alweer met hun F18 opvolger...?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

dudge

Citaat van: Ros op 08/12/2015 | 12:45 uur
Canada weet tenminste wat het krijgt en wanneer.....in tegenstelling tot Nederland. 

Volgens mij ben je een smily vergeten  ;)

Ros

Canada weet tenminste wat het krijgt en wanneer.....in tegenstelling tot Nederland. 

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Mourning op 08/12/2015 | 12:36 uur
En dan los van deze ''aparte'' oplossing en wat dat de Canades belastingbetaler gaat kosten ook de bedragen die ze even neerleggen voor die door ThyssenKrupp ontworpen schepen...  :confused: :omg:

Met 3 nieuwe Karel l Doorman klasses hadden ze geld over voor een vierde.... of iets anders wat dringend noodzakelijk is.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Harald op 08/12/2015 | 12:25 uur
Maar goed NL, heeft met 1 JSS ook geen luxe als bevoorradingschip.

Zeker niet, en al helemaal niet als deze met een internationale partner elders ingezet gaat worden (ik gok op Duitsland), een simpele extra tanker (zoals een DAMEN LSV 19000) of een 2e JSS is alles behalve een luxe.

Mourning

En dan los van deze ''aparte'' oplossing en wat dat de Canades belastingbetaler gaat kosten ook de bedragen die ze even neerleggen voor die door ThyssenKrupp ontworpen schepen...  :confused: :omg:
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).