Ontwikkeling Type-31 fregat

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 12/02/2016 | 20:12 uur

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Type 31 Frigate Names Announced

- HMS Active
- HMS Bulldog
- HMS Campbeltown
- HMS Formidable
- HMS Venturer

Each name has been selected to represent key themes and operations which will dominate and shape the global mission of the Royal Navy and Royal Marines: carrier operations (Formidable); operational advantage in the North Atlantic (Bulldog); forward deployment of ships around the globe to protect UK interests (Active); technology and innovation (Venturer); and the Future Commando Force (Campbeltown).

https://seawaves.com/?p=11695

Maurice

Omdat de commissie niet naar de Kopers gaat, de factuur komt dan waarschijnlijk van een andere partij.

Huzaar1

Citaat van: Poleme op 19/04/2021 | 23:48 uur
Nou nee hoor.  In de jaren 90 werden Zwaardvis en Moray onderzeeboten aan Indonesia aangeboden.
Maar in Jakarta wilden ze 25 % 'bemiddelingskosten' berekenen, dat percentage is daar heel gewoon.
Den Haag wilde niet verder gaan dan 2 % 'commissie', dit percentage wordt acceptabel bevonden door Nederlandse krediet verleners.
Later zakte Jakarta naar 10 %.  Een dochter van de toenmalige president Suharto had overigens als bijnaam 'mevrouw 10%'.

Uiteindelijk gingen ze voor Duitse Type 209 boten.
ik snap het niet. Bemiddelingskosten zijn geen voordeel voor de kopende partij, in dit geval indonesie. Waarom zouden ze zichzelf bemiddelingskosten op willen leggen, voor de verkoop van een boot aan hun eigen krijgsmacht ?

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Zander op 19/04/2021 | 18:52 uur
Het lijken wel Hollanders op vakantie 8)
Kijken, kijken niet kopen...

Misschien hebben we dan toch nog iets permanent achter gelaten in de Indonesiër ;)

Citaat van: Poleme op 19/04/2021 | 23:48 uur
Nou nee hoor.  In de jaren 90 werden Zwaardvis en Moray onderzeeboten aan Indonesia aangeboden.
Maar in Jakarta wilden ze 25 % 'bemiddelingskosten' berekenen, dat percentage is daar heel gewoon.
Den Haag wilde niet verder gaan dan 2 % 'commissie', dit percentage wordt acceptabel bevonden door Nederlandse krediet verleners.
Later zakte Jakarta naar 10 %.  Een dochter van de toenmalige president Suharto had overigens als bijnaam 'mevrouw 10%'.

Uiteindelijk gingen ze voor Duitse Type 209 boten.

Ik vind het ook altijd opvallend hoe er door dit soort landen deals gesloten worden, ze roepen eerst van wij willen boot A. Dan gaan ze onderhandelen over boot A en 9 van de 10 keer komen ze er niet uit of in geval van lucht/land materieel slechts een klein deel van het origineel gepubliceerde aantal.

Ik denk inderdaad dat die ''commissie'' een grote rol speelt in dit soort landen en het liefste een commissie die ook nog nergens zichtbaar is.

Poleme

Citaat van: Zander op 19/04/2021 | 18:52 uur
Het lijken wel Hollanders op vakantie 8)
Kijken, kijken niet kopen...
Nou nee hoor.  In de jaren 90 werden Zwaardvis en Moray onderzeeboten aan Indonesia aangeboden.
Maar in Jakarta wilden ze 25 % 'bemiddelingskosten' berekenen, dat percentage is daar heel gewoon.
Den Haag wilde niet verder gaan dan 2 % 'commissie', dit percentage wordt acceptabel bevonden door Nederlandse krediet verleners.
Later zakte Jakarta naar 10 %.  Een dochter van de toenmalige president Suharto had overigens als bijnaam 'mevrouw 10%'.

Uiteindelijk gingen ze voor Duitse Type 209 boten.

Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Zander

Citaat van: Parera op 19/04/2021 | 16:49 uur
En uiteraard heeft ook Indonesie interesse in het Type 31E fregat! Maar mocht dit niet lukken of te duur zijn dan hebben ze al gesprekken met het Duitse MTG Marinetechnik & het Turkse FIGES voor andere ontwerpen. De eerste poging voor de aankoop van het Iver Huitfeldt klasse fregat ontwerp is ook al gefaald. :silent:


Kemhan en PAL bespreken de indiening van het Babcock-fregat
http://defense-studies.blogspot.com/2021/04/kemhan-dan-pal-bahas-pengajuan-fregat.html
Het lijken wel Hollanders op vakantie 8)
Kijken, kijken niet kopen...
People are sheep

Parera

En uiteraard heeft ook Indonesie interesse in het Type 31E fregat! Maar mocht dit niet lukken of te duur zijn dan hebben ze al gesprekken met het Duitse MTG Marinetechnik & het Turkse FIGES voor andere ontwerpen. De eerste poging voor de aankoop van het Iver Huitfeldt klasse fregat ontwerp is ook al gefaald. :silent:


Kemhan en PAL bespreken de indiening van het Babcock-fregat
http://defense-studies.blogspot.com/2021/04/kemhan-dan-pal-bahas-pengajuan-fregat.html

Parera

Een productieve dag op de video afdeling van Thales in Hengelo  ;D


Sparkplug

BAE Systems awarded naval guns contract for U.K.'s Type 31 frigate program

1 Oct 2020

BAE Systems will produce and deliver Bofors 40 Mk4 and Bofors 57 Mk3 naval guns for the U.K. Ministry of Defence's Type 31 general purpose frigate program.

The agreement, through a contract with Babcock International, will supply the Royal Navy with a set of advanced, multi-purpose gun systems for its fleet of five ships, with the first ship expected to go into service in 2027.

The contract includes five Bofors 57 Mk3 medium caliber guns and 10 Bofors 40 Mk4 small caliber guns. Both close-in weapon systems are designed to protect the ships against modern and future complex threats. The guns also offer the Royal Navy optimized ammunition types, including the cost-efficient programmable Bofors 3P all-target munition.

"We will be providing the most cutting edge gun system technology available which can adapt to different levels of conflict, including peacekeeping missions, local coastguard operations, and military operations," said Lena Gillström, managing director for BAE Systems Bofors. "This contract increases the number of European nations deploying our advanced, flexible weapon systems."

BAE Systems' scope of work for the Type 31 program also includes services, tools, spares, documentation and support. Both naval gun systems will be manufactured at BAE Systems' facility in Karlskoga, Sweden, with deliveries expected to take place in 2023 and 2024.

The Bofors 57 Mk3 naval gun is installed on various ship types around the world and is in use with the allied navies and coast guards of eight nations, including Canada, Finland, Germany, and Sweden, as well as the United States, where it is known as the Mk110 naval gun. BAE Systems has built and delivered more than 100 Bofors 57 Mk3 naval guns to customers around the world. The Bofors 40 Mk4 naval gun is the latest generation in the 40mm family, and with this contract, the Royal Navy will become its fifth operator.



https://www.baesystems.com/en/article/bae-systems-awarded-naval-guns-contract-for-uks-type-31-frigate-program

https://www.baesystems.com/en/product/57mm-naval-gun-system

https://www.baesystems.com/en/product/40mk4-naval-gun
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Poleme

Citaat van: Sparkplug op 04/08/2020 | 09:13 uur
Type 31 Frigate project completes Whole Ship Preliminary Design Review

https://ukdefencejournal.org.uk/type-31-frigate-project-completes-whole-ship-preliminary-design-review/
Oorspronkelijk had het Type 31e 32 Sea Ceptors (CAMMS), nu dus gereduceerd naar slechts 12 van die vuurpijlen.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Rolls Royce MTU engines selected for the Type 31 frigate

https://www.savetheroyalnavy.org/rolls-royce-mtu-engines-selected-for-type-31-frigate/

Misschien kunnen we profiteren van een aansluiting bij de Britten qua motoren keuze voor het vMFF?

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sandgroper op 05/03/2020 | 16:06 uur
Daar kunnen we het LCS programma met Independent en Freedom klassen grotendeels ook toe scharen.  En die hebben dan ook nog een enorm motorvermogen tot hun beschikking.  Gebruiken de LCS-en hun gasturbines (zeer) veel, dan zijn je dieseltanks binnen enkele dagen tot binnen een week leeg.

NAVO marines en hun nationale marinebouw industrieën willen het wiel teveel opnieuw uitvinden.  In de auto-industrie hebben ze al vele jaren in de gaten dat dat te duur werd en gingen op een bepaalde manier consolideren, waarbij de afzonderlijke merken wel hun identiteit konden behouden.  En ... hierdoor konden ze overleven.

In de eerstvolgende peer-to-peer oorlog leven al die afzonderlijke scheepswerven nog.  Maar hun grijs gecamoufleerde klandizie zal grotendeels ten onder gaan.

Een uiterst zorgelijk trend zeker als je ziet waar potentiële "peer to peer" tegenstanders hun schepen mee uitrusten.