Recente berichten

#1
KM / Re: LPX
Last post by Master Mack - Vandaag om 15:14
Citaat van: Harald op Vandaag om 13:42Je bedoelt bijna een Iowa Battlecarrier volgens mij.  :P  ;)

https://www.usni.org/magazines/naval-history-magazine/2022/june/iowa-class-battlecarrier-design-never-took

http://www.modelshipgallery.com/gallery/misc/whatif/tinian-350-rw/tinian-01.jpg
https://gruntsandco.com/wp-content/uploads/2013/12/tinian-02.jpg
Zo zie je maar wat er allemaal mogelijk is als je er geld tegen aan smijt. Ik vind vooral de Kiev foto in 1985 een goed voorbeeld maar dan op een maximaal gedimensioneerde MRSS. En dan zou ik toch gaan voor 3 MRSS en 3 Crossover voor de bouwsnelheid.
#2
Je kan dus gewoon beter met de Pzh door het veld brullen en dan doen we voor 13X net alsof het een wielvoeruig is🤣
#3
Citaat van: Twitter op Vandaag om 14:24https://twitter.com/er_tugay_/status/1783227427688157262

A groundbreaking national aircraft carrier project is progressing rapidly with full steam ahead.

- The national aircraft carrier, with dimensions of 285m length, 72m width, 10.1m draft, and a displacement of 60,000 tons, will feature a COGAG propulsion system comprising 4 LM2500 Series Gas Turbines. Equipped with a STOBAR system, allowing for ramp-assisted takeoff and arresting gear landing, the carrier will reach a speed of 25 knots and have an unrestricted cruising range of 10,000 nautical miles without refueling.

.../...


Qua omvang zit je tegen de Forrestal-klasse aan. Moet voor wat betreft de vorm van het vliegdek telkens het wiel opnieuw worden uitgevonden?
#4
https://twitter.com/er_tugay_/status/1783227427688157262

A groundbreaking national aircraft carrier project is progressing rapidly with full steam ahead.

- The national aircraft carrier, with dimensions of 285m length, 72m width, 10.1m draft, and a displacement of 60,000 tons, will feature a COGAG propulsion system comprising 4 LM2500 Series Gas Turbines. Equipped with a STOBAR system, allowing for ramp-assisted takeoff and arresting gear landing, the carrier will reach a speed of 25 knots and have an unrestricted cruising range of 10,000 nautical miles without refueling.

- Designed entirely by Turkish engineers and workers at Istanbul Naval Shipyard, the carrier will not seek technical assistance from foreign firms.

- With 2 takeoff and 1 landing strip on its flight deck, along with 3 runway paths, the carrier will enhance the Turkish Navy's deterrence and effectiveness.

- Capable of accommodating 50 aircraft, including HÜRJET, ANKA-III, KIZILELMA, and BAYRAKTAR TB3 UAVs, the carrier aims to bolster national capabilities.

- While the carrier won't initially feature catapult systems due to the lack of a domestic capability, a modular ramp system will be incorporated. Future integration of indigenous catapult systems is planned, with space allocated in the carrier's design for this purpose.


#5
Citaat van: Sparkplug op Vandaag om 11:34Een tankbataljon was inderdaad een andere goede geweest. Dat kan voor CLAS niet meer uitblijven. In ieder geval heeft CLSK nu eindelijk een echt SEAD wapen. Bij de F-16 MLU was de AGM-88 HARM mogelijk, maar die kregen zij nooit.

Vond nog het bericht van Finland.

https://www.dsca.mil/press-media/major-arms-sales/finland-advanced-anti-radiation-guided-missiles-extended-range-aargm

150 stuks AARGM-ER met extra's kost hen +/- 500 miljoen USD.

Combineer dit met de eerder gekochte JASSM-ER's en de KLU is weer voorzien van een set hig-end wapen systemen voor de F-35.

De KL komt ongetwijfeld snel aan de beurt als er een nieuw kabinet gevormd is en dat weer kan besluiten over dit soort aankopen. Tegen de tijd dat ze een kabinet geïnstalleerd hebben kan er weer gekeken worden naar Prinsjesdag en een nieuwe DMP overzicht.
#6
Midden Oosten / Re: Onrust Jemen
Last post by Parera - Vandaag om 14:11
#7
KM / Re: LPX
Last post by Harald - Vandaag om 13:42
Citaat van: Master Mack op Vandaag om 13:21Wanneer we iets soortgelijk als hieronder voor de brug hebben, met uitzondering van de lift. Deze dien je bij het NLD MRSS naast de brug te leggen. Om de heli's naar het achterdek en de drone's naar het voordek te kunnen dirigeren. Dan kan er in de opbouw een RAM op het dak een 76mm onder de brug op een bordes en een VLS in het dek. Een 40mm op een balkon voor en 1 achter met hier op het dak een tweede RAM en op een tweede bordes een tweede 76mm. Nog 2x 40mm aan de andere zijde voor en achter en top schip

Je bedoelt bijna een Iowa Battlecarrier volgens mij.  :P  ;)

https://www.usni.org/magazines/naval-history-magazine/2022/june/iowa-class-battlecarrier-design-never-took

http://www.modelshipgallery.com/gallery/misc/whatif/tinian-350-rw/tinian-01.jpg
https://gruntsandco.com/wp-content/uploads/2013/12/tinian-02.jpg
#8
Ja, om één of andere reden is het Britse acquisitieproces erg krom. Ik heb in een ver verleden ook wel eens gelezen dat het vervangen van een kapotte gloeilamp op een willekeurige basis gerust 100 pond kon kosten vanwege alle red tape. Terwijl de lamp in de winkel om de hoek dan één pond kostte.
#9
KM / Re: LPX
Last post by Master Mack - Vandaag om 13:21
Wanneer we iets soortgelijk als hieronder voor de brug hebben, met uitzondering van de lift. Deze dien je bij het NLD MRSS naast de brug te leggen. Om de heli's naar het achterdek en de drone's naar het voordek te kunnen dirigeren. Dan kan er in de opbouw een RAM op het dak een 76mm onder de brug op een bordes en een VLS in het dek. Een 40mm op een balkon voor en 1 achter met hier op het dak een tweede RAM en op een tweede bordes een tweede 76mm. Nog 2x 40mm aan de andere zijde voor en achter en top schip
#10
haha ja dat is ook een manier om het uit te leggen.

Een andere versie is: we waren als Britten weer een stelletje loempia's in de zoektocht naar een product en systeem. We zaten eerst in de Boxer groep, maar daar zijn we uitgestapt omdat we dachten dat het een kutvoertuig zou worden.

Toen bleek dat onze eigen voertuigen voor geen meter functioneerden omdat we als UK industrie geen fatsoenlijk gemechaniseerd voertuig op schaal, op tijd, volgens afgesproken voorwaarden kunnen produceren zijn we weer naar de boxer gaan kijken. Dat blijkt toch het beste wielvoertuig op de markt met mogelijkheden om te dienen in alle varianten die een infanterie bataljon nodig heeft.

De kosten namen hierdoor nog meer toe, want jezelf weer inkopen in een ontwerp en productie rechten is niet goedkoop, maar doordat we daar nu mee verder zijn gegaan is de Boxer als artillerie voertuig ook een heel stuk logischer, en kosten effectiever. Dit heeft bij elkaar evenveel gekost als 3 tankdivisies.

Dat we hiermee door eigen falen onze industriele capaciteiten vernaggelen, waar al niks meer van over was, is niet erg. KMW en rheinmetall nemen alle ondersteuning over, of leveren in subsituten van BAE systems. We zijn tenslotte ook al totaal afhankelijk geworden van de Duitsers inzake de Challenger '3'.

 :angel: