De selectieprocedure... hier vind je je antwoorden.

Gestart door Defensieforum, 15/11/2005 | 07:56 uur

RJT

Citaat van: onderofficier op 02/02/2013 | 22:09 uur
Citaat van: RJT op 02/02/2013 | 21:49 uur
Eind maart heb ik mijn keuring en nou vraag ik me iets af.
Als ik het me goed herinner vroegen ze op de psychologische vragenlijst die je online in moet vullen iets over of je vroeger wel eens gepest was. Ik heb daar 'ja' ingevuld omdat ik ergens in een grijs verleden wel eens gepest werd omdat ik, jawel, lang haar had.
Stel; ze zouden op de keuring die ik in maart heb vragen of ik wel eens gepest werd en ik zou 'nee' invullen (omdat het hier niet om hardgrondig pesten ging) mij kunnen afkeuren omdat het in strijd is met de 'ja' die ik eerder op internet in de vragenlijst invulde???

Het veranderen van antwoorden is niet aan te raden.
De psycholoog heeft de antwoorden van de vragenlijst.   Dus als je dan "nee" zou zeggen als die vraag gesteld zou worden dan is het vreemd.
De uitleg die je nu hier typt, kan je daar ook zeggen.  Dat je gepest werd is echt geen reden om afgekeurd te worden.  Ze kijken naar meer dingen.  Er wordt gekeken naar het totaal plaatje.  Dus ook of je het eea hebt verwerkt.    

En lang haar mag ook bij defensie.  Pesten niet.   ;)      

Haha dank!
Goed te weten dat ik alles toe kan lichten. Wat je zegt over pesten geen rede is tot afkeuren vind ik toch wel interessant; ik heb eerder al eens verhalen over afgekeurde mensen gelezen die voor (in mijn ogen) minder dan dat zijn afgekeurd. Ahja, we gaan het zien...ik heb er de volste vertrouwen in in ieder geval  ;D ik heb er zin in!

Overigens zie ik ik dat dit topic in het NATRES onderdeel van het forum staat. Ik kwam op dit topic via de zoekfunctie. Zelf ga ikvoor beroepsmilitair (KLu)...anyway...het onderwerp over de selectieprocedure gaat toch voor iedereen op lijkt me. Excuus, had in het KLu gedeelte gemoeten!

onderofficier

Citaat van: RJT op 02/02/2013 | 21:49 uur
Eind maart heb ik mijn keuring en nou vraag ik me iets af.
Als ik het me goed herinner vroegen ze op de psychologische vragenlijst die je online in moet vullen iets over of je vroeger wel eens gepest was. Ik heb daar 'ja' ingevuld omdat ik ergens in een grijs verleden wel eens gepest werd omdat ik, jawel, lang haar had.
Stel; ze zouden op de keuring die ik in maart heb vragen of ik wel eens gepest werd en ik zou 'nee' invullen (omdat het hier niet om hardgrondig pesten ging) mij kunnen afkeuren omdat het in strijd is met de 'ja' die ik eerder op internet in de vragenlijst invulde???

Het veranderen van antwoorden is niet aan te raden.
De psycholoog heeft de antwoorden van de vragenlijst.   Dus als je dan "nee" zou zeggen als die vraag gesteld zou worden dan is het vreemd.
De uitleg die je nu hier typt, kan je daar ook zeggen.  Dat je gepest werd is echt geen reden om afgekeurd te worden.  Ze kijken naar meer dingen.  Er wordt gekeken naar het totaal plaatje.  Dus ook of je het eea hebt verwerkt.   

En lang haar mag ook bij defensie.  Pesten niet.   ;)       
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

RJT

Eind maart heb ik mijn keuring en nou vraag ik me iets af.
Als ik het me goed herinner vroegen ze op de psychologische vragenlijst die je online in moet vullen iets over of je vroeger wel eens gepest was. Ik heb daar 'ja' ingevuld omdat ik ergens in een grijs verleden wel eens gepest werd omdat ik, jawel, lang haar had.
Stel; ze zouden op de keuring die ik in maart heb vragen of ik wel eens gepest werd en ik zou 'nee' invullen (omdat het hier niet om hardgrondig pesten ging) mij kunnen afkeuren omdat het in strijd is met de 'ja' die ik eerder op internet in de vragenlijst invulde???

onderofficier

Citaat van: Witteveen op 25/08/2011 | 13:15 uur
Wanneer is de lichamelijke keuring?

op maandag, dinsdag, woensdag, donderdag én vrijdag tussen 08.00 en 16.00 uur  (uitgezonderd de pauzes)    ;D
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Enforcer

Citaat van: Witteveen op 25/08/2011 | 13:15 uur
Wanneer is de lichamelijke keuring? Heb de psycologische al gehad een aantal weken terug! Opleiding start 21november

Zul je aan de keuringsinstantie moeten vragen. Hier krijg je daar geen antwoord op, wie zou het hier moeten weten?!

Welke opleiding start dan?

Witteveen

Wanneer is de lichamelijke keuring? Heb de psycologische al gehad een aantal weken terug! Opleiding start 21november

8ereek

wat ik nou nou afvraag ik weet dat je voor bewaker grondobjecten cluster 4 nodig hebt.

Wat is het nou voor Bewaking - VMBO GL/TL, dus onderofficier bewaking? Is dat ook een cluster4?
Weet niet of iemand mij hier antwoord op kan geven.

Bij voorbaat dank

grid

Hallo
Mijn school geeft de laatste 2 jaar in de vakgebieden ICT alleen maar rekenles. Dit beschouw ik dus niet als wiskunde.
Welke wiskunde is het makkelijkste uit het onderste om aan te bevelen?

Wederom bedankt!

Toelichting op de vacature:
-HAVO of VWO met minimaal een 6 als eindcijfer voor Nederlands, Engels en Wiskunde A of B;
-MBO niveau 4, er moet examen zijn gedaan in de vakken Nederlands, Engels en wiskunde;

Nikehercules

Citaat van: grid op 06/04/2011 | 14:58 uur
Volgens de school zelfs helemaal niet in het MBO.

Dan slaat je school de plank volledig mis, want op het MBO wordt er wel degelijk wiskunde gegeven.

grid

Hallo,
Ik bezit een diploma MBO ICT-beheerder niveau 4. Dit heb ik gehaald zonder wiskunde.
Bij sommige vacatures voor in aanmerking te komen bij de luchtmacht is MBO 4 met wiskunde vereist.
Het gaat hier dus om wiskunde op MBO niveau 4 of in de havo gehaald. In het MBO waar ik les heb gekregen geven ze geen wiskunde. Volgens de school zelfs helemaal niet in het MBO.

Hoe kan ik toch in aanmerking komen voor het vak wiskunde? En wat moet ik dan halen? Wiskunde A of B?
Bij voorbaat dank!
Mark

Lex

Citaat van: Kapitein Rob op 01/07/2010 | 23:42 uur
Waarwom zouden de vliegertesten voor KM en KLu verschillen? Het is toch allemaal DHC geworden?
Yep, het is idd DHC geworden; maar het is mogelijk dat er een onderscheid in de aaname eisen/testen gemaakt wordt vwb het vliegen in een Apache en een Lynx/NH-90/Cougar.

KapiteinRob

#318
Waarom zouden de vliegertesten voor KM en KLu verschillen? Het is toch allemaal DHC geworden?

Lex

Citaat van: Nina22 op 01/07/2010 | 18:53 uur
Ik vroeg me af of het dezelfde testen zijn die je ook bij de luchtmacht moet doen.
Ik zou het niet weten, maar in het geval van vliegen op een heli, denk ik dat de testen elkaar niet veel zullen ontlopen.

Nina22

Citaat van: Lex op 30/06/2010 | 16:22 uur
E.e.a. hangt ook af van het type waar je op wil vliegen en je vooropleiding.
Heb je hier al naar gekeken?

Hoi Lex,

Ja hier heb ik al naar gekeken. Ik voldoe aan de eisen die gesteld worden.
Zelf zou ik het liefst vliegen op een heli (apache), maar als anders wordt bepaald dan heb ik daar ook geen problemen mee. Iedereen heeft toch een voorkeur lijkt me.

Hier de site waar ik wat informatie gevonden had? http://www.werkenbijdemarine.nl/vervolg.php?pageID=94
Ik vroeg me af of het dezelfde testen zijn die je ook bij de luchtmacht moet doen.


Mvg Nina

Lex

#315
E.e.a. hangt ook af van het type waar je op wil vliegen en je vooropleiding.
Heb je hier al naar gekeken?