Opvolging M fregatten

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 20/02/2011 | 14:05 uur

dudge

Citaat van: jurrien visser op 02/03/2013 | 18:39 uur
Tijdens de verkiezingscampagne in Vlissingen was het idd Samsom die voor de achterban riep om extra fregatten (de vraag is alleen wat hij met "extra" en "fregattten" bedoeld)

Erger dan met de VVD kan het niet, die van 6 MPF's 4 OPV's maakte....

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#629
Citaat van: Flyguy op 02/03/2013 | 18:05 uur
Was het niet Samson die meer fregatjes wilde?  ;)

Tijdens de verkiezingscampagne in Vlissingen was het idd Samsom die voor de achterban riep om extra fregatten (de vraag is alleen wat hij met "extra" en "fregatten" bedoeld)

Flyguy

Citaat van: jurrien visser op 02/03/2013 | 16:55 uur
Misschien is het ook maar beter om even onder de radar te blijven.
Was het niet Samson die meer fregatjes wilde?  ;)

Het lijkt mij ook dat ze nog niets los gaan laten.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Flyguy op 02/03/2013 | 16:53 uur
Nog lang wachten dus. :'(

Misschien is het ook maar beter om even onder de radar te blijven.

Flyguy


StrataNL

Er wordt gesproken over "fregat 2022". Een presentatie van DSNS in 2016 is dan realistisch. Fingers crossed voor de visie!!
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Flyguy op 02/03/2013 | 09:57 uur
Zou er met de nieuwe defensie visie ook meer nieuws komen omtrent de vervanging van de M's?

Dat is natuurlijk slechts een onderdeel van de visie maar laten we hopen dat er wordt ingezet op een meer martieme bijdrage die Nederland kan leveren voor zich zelf, de Navo en Europa.

De onofficiële planning van DSNS is om in 2016 het ontwerp van de M opvolger te presenteren, laten we hopen dat het aanstaande ontwerp niet in de koelkast verdwijnt, maar dat ook in de nieuwe "visie"  de bouw van minimaal 4 nieuwe schepen doorgang kan vinden, waarbij het basis ontwerp wellicht als vertrekpunt kan dienen voor de LCF opvolger na 2025.

Flyguy

Zou er met de nieuwe defensie visie ook meer nieuws komen omtrent de vervanging van de M's?

AK74

Het verschil tussen de brug van de Leander Klasse en de Van Speijk Klasse zit hem in het feit dat de brug op de Van Speijk breder was, waardoor je vanaf (vanuit)
de brug naar achter kon kijken. Dit kon bij de Leander niet. Hier moest men naar buiten, of afgaan op observaties van derden.....

StrataNL

Een davit is een davit, zit weinig verschil in, behalve dat die van de JWitt bij SMST vandaan komen en die van de Britten niet.... :big-smile:

Bij een brug gaat het vooral om het gebruiksgemak.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald

Citaat van: Thomasen op 17/12/2012 | 11:00 uur
Citaat van: Ace1 op 17/12/2012 | 00:56 uur
Ros welke brug van beide Fregatten vindt jij beter?

Moet je er dan niet een foto van de brug bij plaatsen?

Waarbij ik me overigens af vraag hoeveel je kunt aflezen aan zo'n foto. Laat staan als leek.
Bij veel van dat soort dingen moet je er mee werken om te weten wat prettig, effectief en efficiënt is.

Zo zie ik als landrot bijvoorbeeld heus wel hoe de brug van een OPV moderner is dan de brug van een LCF. Maar, de revolutionaire ontwikkelingen waar menig marineman wild van lijkt te worden moeten mij uitgelegd worden.

Hetzelfde geld voor de Davids, je kunt er zo weinig aan aflezen. Gaat toch om eigenschappen, snelheid, effectiviteit, kracht enz.

en dat is precies (denk ik) wat Ace1 bedoelt, wat je ziet en hoe het eruit ziet en of iets mooi of niet mooi is (zo betrekkelijk dat woord) zegt niets over eigenschappen, snelheid, effectiviteit, kracht enz. ... functioneelheid, capaciteiten

dudge

Citaat van: Ace1 op 17/12/2012 | 00:56 uur
Ros welke brug van beide Fregatten vindt jij beter?

Moet je er dan niet een foto van de brug bij plaatsen?

Waarbij ik me overigens af vraag hoeveel je kunt aflezen aan zo'n foto. Laat staan als leek.
Bij veel van dat soort dingen moet je er mee werken om te weten wat prettig, effectief en efficiënt is.

Zo zie ik als landrot bijvoorbeeld heus wel hoe de brug van een OPV moderner is dan de brug van een LCF. Maar, de revolutionaire ontwikkelingen waar menig marineman wild van lijkt te worden moeten mij uitgelegd worden.

Hetzelfde geld voor de Davids, je kunt er zo weinig aan aflezen. Gaat toch om eigenschappen, snelheid, effectiviteit, kracht enz.

Ace1

#618
Citaat van: Ros op 16/12/2012 | 15:12 uur
Gaat het om de moderne uitstraling of wat het apparaat kan en moet doen.............?

Ros ik zal je verschillen laten zien tussen Britse en Nederlandse schepen.
Een Brits Leander Fregat en daaronder een van Van Speijkklasse Fregat die gebasseerd zijn op het  Brits Leander Fregat.
Ros welke brug van beide Fregatten vindt jij beter?





Hier onder een Davits voor een LCVP aan boord van de Bulwark en Ocean en Johan de Witt. Ross welk Davits ontwerp vind jij het beste voor een LCVP?








Harald

#617
Eens wat verder gegoogled naar de Absalon klasse en deze link gevonden met een scheeps-type vergelijking als LCS (Littoral Combat Ship)

Littoral Combat Ship = Expeditionary frigate = A frigate sized warship designed to operate off foreign shores in a light-                                                                                               amphibious power projection role with a focus on close-to-shore operations

LCS- So why doesn't USA clone Absalon?

http://noticiarionaval.blogspot.nl/2008/07/lcs-so-why-doesnt-usa-clone-absalon.html

Harald

Citaat van: Elzenga op 16/12/2012 | 14:00 uur
Ik kan me ook voorstellen dat we met de Duitsers een nieuw MF-fregat ontwerpen. Met daarin de lessen van de ZP, Absalon, Fremm, type 26 en Duitse fregatten. Men hen ligt het ontwerp wat meer op 1 lijn. 

Dat denk ik ook en zou uit standaardisatie en kosten oogpunt gunstig zijn.

mijns inziens dan ook kijken naar de lessen/ontwerp van de Absalon en type 26 (het eerste ontwerp met RHIB / CB90 in de achtersteven) een goede basis zijn. Al moet ik zeggen dat een max van 24/26 knopen bij de Absalon te laag is.