Leopard 3

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 02/01/2015 | 20:12 uur



pz

#597
Panthers and other Beasts

On June 25, 2022 By Corporal Frisk

Eurosatory saw some interesting developments when it comes to western tank designs – a field which honestly hasn't seen an overly impressive pace for the last few decades. Are we finally moving into a stage of more than incremental developments? Possibly, although I believe it is fair to say we are not there quite yet.

Volledig artikel (te groot voor plaatsing, zit nog wat Nederlands sentiment in):

https://corporalfrisk.com/2022/06/25/panthers-and-other-beasts/

Parera

https://twitter.com/RheinmetallAG/status/1536652042760032258?cxt=HHwWhMC4gYa5pNMqAAAA

@Huzaar1 Je hebt gelijk het is 1 op 1 het Leopard 2 chassis, Rheinmetall bied hier zelfs de mogelijkheid aan om van de oude chassis de nieuwe KF-51 Panther te maken.

Huzaar1

Kijk, ontwikkelingen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald


Harald

Hoe meer ik lees en foto's bekijk, hoe interessanter ik deze KF51 130mm begin te vinden.
Ook de extra feature met UAV's, Loutering munitie is een, voor mijn gevoel, een must ! Zeker met de extra 4de man.

Huzaar1

Citaat van: Harald op 13/06/2022 | 20:29 uur
Ook een eventuele NL vuursteun tender ?

Of 0 kans op een soortgelijk voertuig ?

Vooralsnog moeten de concepten van CLAS nog worden ingevuld. Heb eigelijk geen idee.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Nikehercules


Harald

Citaat van: Huzaar1 op 13/06/2022 | 19:20 uur
Als ze productie capaciteit hebben is dit een kanshebber voor veel tenders.
Ook een eventuele NL vuursteun tender ?

Of 0 kans op een soortgelijk voertuig ?

Huzaar1

Als ze productie capaciteit hebben is dit een kanshebber voor veel tenders.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Mourning op 13/06/2022 | 18:43 uur
Gelikt voertuig! Totaal irrelevant, maar ik vind het ook een erg "mooi" voertuig om te zien. Ik zie zo snel niets over een APS.

APS is in de toren ingebouwd volgens alle huidige info.

Mourning

Citaat van: Parera op 13/06/2022 | 16:31 uur
Zoals te verwachten is dit een flink aantal minder dan de Leopard 2 ( 27 + 15) maar het is ook een groter kaliber. Daarnaast neemt ook de autoloader een hoop ruimte in beslag.
Al met al is het helemaal geen verkeerd aantal naar mijn idee als leek.

Hier een foto van de achterkant / bovenkant van het voertuig.


Twee interessante 3D varianten waarbij ook intern een kijkje te nemen is. Het gaat dus om een 4 tal HERO 120 loitering munitions.





Gelikt voertuig! Totaal irrelevant, maar ik vind het ook een erg "mooi" voertuig om te zien. Ik zie zo snel niets over een APS.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 13/06/2022 | 17:03 uur
Interessant want 4e personeelslid is geen lafer maar een systems operator.

We zien dat zelfde gebeuren bij de KF51 waarbij de 4e persoon (optioneel) kan worden toegevoegd voor het bedienen van het RWS, de UAV en/of loyal wingmen (slechte naam voor op land).

Huzaar1

Citaat van: Parera op 13/06/2022 | 17:02 uur
Er is niet veel over geschreven maar KNDS heeft vandaag ook haar ''nieuwe MBT'' tentoongesteld op Eurosatory.

De EMBT Demonstrator




Interessant want 4e personeelslid is geen lafer maar een systems operator.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"