Russian destroyer design revealed

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 16/05/2015 | 17:10 uur

Harald

Nog een foto van de achterzijde van de Mock-up, foto niet geheel scherp maar wel duidelijk de hangar en heli te zien


Harald

Russian destroyer design revealed



A new class of destroyer for the Russian Navy is currently under development by the Krylov State Research Center (KSRC), IHS Jane's was told during a visit to the company.

The new design is called Project 23560E or Shkval (Squall), KSRC's deputy director, Valery Polyakov, who added that a scale model of the design is going to be exhibited for the first time during the International Maritime Defence Show 2015 in St Petersburg from 1-5 July.

"The Project 23560E destroyer is intended to conduct operations in off-shore maritime and oceanic zones, to destroy land and naval targets, to provide combat stability to naval forces, to maintain area anti-air and anti-missile defence, and to complete peacetime tasks in all zones of the world's oceans," said Polyakov.

The Project 23560E destroyer has full-load displacement of 15,000-18,000 tons, a length of 200 m, beam of 23 m, draft of 6.6 m, high speed of 32 kt, cruise speed of 20 kt, endurance of 90 days, and a crew of 250-300.

https://engineeringrussia.wordpress.com/2015/05/19/russian-destroyer-design-revealed/

Harald

Citaat van: Thomasen op 20/05/2015 | 11:20 uur
Lijkt wel of dat ding geen heli's mee neemt.
If anything een opvallende keuze.

Volgens mij zie ik er 1 op het achterdek staan


dudge

Lijkt wel of dat ding geen heli's mee neemt.
If anything een opvallende keuze.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Russian Navy Future Leader Class Destroyers To Be Fully Nuclear-Powered

Tuesday, 19 May 2015

According to ITAR-TASS citing a source in the defense industry, Russia's Defense Ministry has amended a technical assignment for developing the Leader-type missile destroyer for the Navy, which will have a nuclear power unit as the sole option.

"The Navy's command has given up the development of the Leader ship with a gas turbine power unit. In accordance with the amendments in the technical assignment approved by the Defense Ministry, the conceptual designing involves only one option with a nuclear power unit," the source said.

This decision is prompted by the need to have an offshore maritime zone ship that can sail to unlimited distances, he said.

The Severnoye design bureau in St. Petersburg in northwest Russia is preparing the technical design, which is expected to "be completed in 2016," the source said.

The Leader-type destroyers are set to replace Project 956 and Project 1155 ships. The Russian Navy intends to order 12 new destroyers, six for the Northern and six for the Pacific Fleet.

Sources in the defense industry told TASS news agency the industry was ready to develop reactors for new destroyers but a nuclear power unit would cost more than the gas turbine version.

The cruise missiles Caliber and Onyx or their modifications, as well as S-500 air defense systems capable of destroying targets in outer space, were previously mentioned as possible armaments for the Leader-type destroyers.

A source in the defense industry told TASS the Russian Navy could get the next-generation lead destroyer no sooner than 2023-2025.

Zie link:

http://www.navyrecognition.com/index.php?option=com_content&task=view&id=2737


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Master Mack op 18/05/2015 | 21:54 uur
Tja China die bouwen de grootste krijgsmacht ter wereld op en dat is niet alleen voor vlagvertoon. Als daar een economische zeepbel knapt en de boel dondert in elkaar dan begin je een oorlog om je volk in toom te houden dat doen wel meer landen. Er gebeurd een hoop achter de horizon en voor onze krijgsmacht is weer 5 vooor 12. Investeren zeg ik

1 voor 12  :sick:

Master Mack

Tja China die bouwen de grootste krijgsmacht ter wereld op en dat is niet alleen voor vlagvertoon. Als daar een economische zeepbel knapt en de boel dondert in elkaar dan begin je een oorlog om je volk in toom te houden dat doen wel meer landen. Er gebeurd een hoop achter de horizon en voor onze krijgsmacht is weer 5 vooor 12. Investeren zeg ik

Elzenga

Citaat van: Master Mack op 18/05/2015 | 12:15 uur
Het ziet er in mijn beleving een beetje topzwaar uit. Vind de voor opbouw wel een beetje op de Japanse zware kruisers/slagschepen uit WO2 lijken met hun Pagode mast/brug opbouw. En met die vergelijking wil ik ook meteen de overeenkomst met het onderschatten van de Japanse ontwerpen van hun schepen maken. Als je veel heb van misschien minder vooruitstrevende aard kan je wel degelijk oorlogen winnen WO2 Rusland -Duitsland.
Als je uitgaat van een gebrek aan luchtoverwicht...waar de Russen meer mee te kampen hebben bij gebrek aan genoeg vliegdekschepen... is die hoogte misschien juist wel handig. Het viel me tenminste op dat ook bij het type 45 Daringklasse en Horizon-destroyers de boel aardig de hoogte in gaat...ik neem aan dat hierdoor het bereik van de radar en sensoren verder ligt(?)..of is dit verwaarloosbaar? en heeft dit een andere reden?..

Mourning

Citaat van: Zander op 18/05/2015 | 12:44 uur
Ik vind de Chinese marinebouw een spannender gegeven

Absoluut! Trouwens is dit niet feitelijk de vervanger van de Kirov's? Of worden die nog gemoderniseerd? Of is dat recent reeds gebeurt? Dat zijn (raket)slagkruisers, dit betreft een destroyer (nu ja, in ieder geval in naam dan) toch een schip met normaliter een andere rol...

Maar goed als de Russen hier, net als met die Supercarrier, vele miljarden (want daar gaat het met gemak om) in willen pompen?  :lol: :lol: :lol: Doe maar zou ik zeggen! Beter dan dat ze met geavanceerde opvolgers van de Akula's, Sierra's, Oscars en verbeterde Kilo's massaal aan de slag gaan.... lijkt me. Of nog erger: die miljarden pompen in een opvolger van bijv. de Backfire of hun luchtmacht fatsoenlijke aantallen PAK FA's geven, dan wel bij hun Landmacht de investeringen in moderne hardware nog verder opschroeven... dat zijn zaken waar ik nerveuzer van zou worden...
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#21
Citaat van: Zander op 18/05/2015 | 12:44 uur
Ik vind de Chinese marinebouw een spannender gegeven

Die zijn idd bezig met een seriematige productie die door vrijwel geen ander land zijn bij te houden.

Zander

Ik vind de Chinese marinebouw een spannender gegeven
People are sheep

Master Mack

Mee eens Zander. hun WO 2 tempo kwa tanks gaan ze zeker niet halen laat staan voor de bouw van nieuwe schepen. En inderdaad de vraag is of dit ontwerp ooit van de tekentafel af komt.

Zander

Mack, dan is de vraag hoeveel gaan ze er bouwen. Ik zie er nog niet snel één varen laat staan een heel eskader.
People are sheep

Master Mack

Het ziet er in mijn beleving een beetje topzwaar uit. Vind de voor opbouw wel een beetje op de Japanse zware kruisers/slagschepen uit WO2 lijken met hun Pagode mast/brug opbouw. En met die vergelijking wil ik ook meteen de overeenkomst met het onderschatten van de Japanse ontwerpen van hun schepen maken. Als je veel heb van misschien minder vooruitstrevende aard kan je wel degelijk oorlogen winnen WO2 Rusland -Duitsland.

Huzaar1

#16
Gaan ze weer.
Overigens, de Armata is nog niet klaar. Wat we hebben gezien is een product wat nog jaren nodig heeft voordat het überhaupt door eenheden kan worden gebruikt, laat staan operationeel gereed is. Ik kan wat voertuigen opnoemen welke dat bij ons ook nog niet zijn, terwijl we ze al jaren hebben.

De Russen gaan veel geld uitgeven. Ik ben benieuwd of dit gebouwd wordt. Ik ben geen maritieme kenner, maar ik vind de boot er belachelijk uitzien.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"