Het Combat Support Ship (CSS)

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 06/06/2015 | 14:10 uur

Ace1

#53
Citaat van: Lex op 18/07/2016 | 22:00 uur
Dit lezende rijst de vraag: Wat verstaat men onder een [relatief] simpele tanker?  :angel:

Een dubbelwandige tanker tussen de 16.000 en 20.000 ton met 2 Ciws erop een hangaar waar minimaal 2 heli's en maximaal 3 heli's inpassen en minimale topsnelheid van 20 knopen en een maximale topsnelheid van 22 knopen. met daarbij een gatekeeper systeem eraan toegevoegd.

Ace1

Citaat van: Jooop op 21/08/2016 | 12:47 uur
Volgens twitter accounts dat ik volg kost de Pakistaanse bevoorrader $90mln.

Is dat niet een beetje goedkoop voor zo'n groot schip of normaal (kenners?)

De arbeidskosten zijn daar een stuk lager dan hier, de Amsterdam is gebouwd voor 80 miljoen gulden maar dat is dan een enkelwands scheepromp een bevoorrader of een tanker moet tegenwoordig dubbelwandig gebouwd worden.

dudge

Citaat van: Jooop op 21/08/2016 | 12:47 uur
Volgens twitter accounts dat ik volg kost de Pakistaanse bevoorrader $90mln.

Is dat niet een beetje goedkoop voor zo'n groot schip of normaal (kenners?)

De meeste kosten zitten in de apparatuur en systemen. Vermoed dat het een redelijk Spartaans schip is, en arbeid is daar ook goedkoper. Het lijkt goedkoop, maar niet heel vreemd.

Jooop

Volgens twitter accounts dat ik volg kost de Pakistaanse bevoorrader $90mln.

Is dat niet een beetje goedkoop voor zo'n groot schip of normaal (kenners?)


Ace1

Karachi shipyard launches fleet tanker for Pakistan Navy



The Pakistan Navy's new fleet tanker that was launched on 19 August 2016

State-owned company Karachi Shipyard & Engineering Works (KSEW) has launched a 17,000-tonne fleet tanker on order for the Pakistan Navy.

The platform, said to be Pakistan's largest-ever indigenously built ship, was launched on 19 August at the company's facilities at Dockyard Road, Karachi.

The fleet tanker project is collaboration between Pakistan's Ministry of Defence Production and Turkish technology and systems engineering house Savunma Teknolojileri Mühendislik ve Ticaret (STM). Steel for the tanker was first cut on 27 November 2013, and its keel was laid on 7 March 2014, according to KSEW.

Specifications provided by the company indicate an overall length of 158.4 m, a maximum width of 22 m and a scantling displacement of over 17,000 tonnes. The platform is powered by two diesel engines driving two variable pitch propellers, and can achieve a top speed of 20 kt.

KSEW has not given any details on the vessel's cargo capacity but an image of the ship published on the company's website show two replenishment-at-sea (RAS) masts, one each on the port and starboard sides. The vessel also features a helicopter deck, allowing for vertical replenishment operations.

http://www.janes.com/article/63089/karachi-shipyard-launches-fleet-tanker-for-pakistan-navy

Ace1

Meer info over de nieuwe bevoorrader van Nieuw-Zeeland op onderstaande link vanaf blz 4 tot blz 6 te lezen.

http://www.navy.mil.nz/downloads/pdf/navy-today/nt202.pdf


Ace1

#46



jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 23/07/2016 | 16:29 uur
Ik zou daar graag nog Gatekeeper aanwillen toevoegen.


Prima, past in de lijn van een beperkt sensoren pakket.

Ace1

#44
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 18/07/2016 | 22:23 uur
Wat mij betreft: neem de Zuiderkruis/Poolster als voorbeeld en vertaal dit naar anno nu.

Hangaar voor 2 helies, voldoende brandstof,- vers water,-victualiën- en munitiecapaciteit.

Minimaal Dual RAS posities, voldoende bereik en kruisvaart van minimaal 18kts.

Beperkt sensoren pakket en beperkte bewapening - uiteraard wel CIWS x 2

Ik zou daar graag nog Gatekeeper aanwillen toevoegen.

http://thalesalerts.nl/2011/februari/gatekeeper.doc/

https://www.thalesgroup.com/sites/default/files/asset/document/tha0053_datasheet_gatekeeper_hr.pdf

Lex

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 18/07/2016 | 22:23 uur
Wat mij betreft: neem de Zuiderkruis/Poolster als voorbeeld en vertaal dit naar anno nu.
Hangaar voor 2 helies, voldoende brandstof,- vers water,-victualiën- en munitiecapaciteit.
Minimaal Dual RAS posities, voldoende bereik en kruisvaart van minimaal 18kts.
Beperkt sensoren pakket en beperkte bewapening - uiteraard wel CIWS x 2
Dank.

JdL

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 18/07/2016 | 23:44 uur
Ook de Europese marines  zullen zich moeten voorbereiden op ijs.... een (potentieel) conflict gebied in onze voor- dan wel achtertuin,  het Noordpool gebied.
+1
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#41
Citaat van: Ace1 op 18/07/2016 | 23:24 uur
En deze bevoorrader wordt aangepast om in de stille zuidzee in water kunnen opereren waar ijs drijft en dat maakt haar wat duurder dan een gewone bevoorrader.

Ook de Europese marines  zullen zich moeten voorbereiden op ijs.... een (potentieel) conflict gebied in onze voor- dan wel achtertuin,  het Noordpool gebied.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 18/07/2016 | 23:24 uur
Harald hou je rekeing met een koerswisseling van de Nieuwzeelandse Dollar tegen over de Euro?  grofweg $493 Miljoen is €317 miljoen.

Zie  Reactie #32 Gepost op: Vandaag om 06:49 pm   :angel:

Ace1

#39
Citaat van: Harald op 18/07/2016 | 17:23 uur
Laat dan een LSV19000 rond de € 400 - 450 miljoen kosten ?? , vergelijkbaar bedrag als deze voor Nieuw Zeeland.
Een LSV heeft wat extra's tov deze voor Nieuw Zeeland

Harald hou je rekening met een koerswisseling van de Nieuwzeelandse Dollar tegen over de Euro?  grofweg $493 Miljoen is €317 miljoen.
En deze bevoorrader wordt aangepast om in de stille zuidzee te kunnen opereren in water waar ijs drijft en dat maakt haar wat duurder dan een gewone bevoorrader.