Internationale ontwikkelingen maritiem

Gestart door Parera, 17/04/2018 | 18:32 uur

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Sparkplug

Second America-Class Amphib USS Tripoli Commissions

https://news.usni.org/2020/07/15/second-america-class-amphib-uss-tripoli-commissions


Amphibious assault ship Tripoli (LHA-7) sails the Gulf of Mexico during builder's trials held in July 2019. HII Photo
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Huzaar1

En hier kan ook geen 1 op 1 vergelijking worden gedaan. De Italianen opereren met name op de middelandse zee dunkt me, veel kleinere afstanden dus veel meer situaties mogelijk waarbij meerdere schepen of verhandelingen tegelijk op 1 locatie te dienen worden verricht ipv onze bevoorrader die naar her en der vaart en daar zijn klanten op bais van veel langere termijnsplanning afhandeld.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

Citaat van: Master Mack op 05/07/2020 | 01:03 uur
Yep de Doorman 1 kraan.

De tweede kraan is uit bezuigings reden wegbezuinigd, wel is er aan de linkerkant een plaats gereserveerd om daar in de toekomst een tweede kraan te plaatsen als het budget dit toelaat.

Master Mack


Ace1

Citaat van: Master Mack op 03/07/2020 | 23:36 uur
Ze bezuinigen in iedergeval niet op het aantal kranen

Je bedoeld 4 bevoorradingmasten en 2 kranen?

Master Mack

Ze bezuinigen in iedergeval niet op het aantal kranen

Parera

#1117
De Italiaanse marine is begonnen met zeeproeven voor het nieuwe LSS Vulcano







Via www.naviearmatori.net

De website heeft ook een mooi archief met Nederlandse marine schepen met ruim 100 foto's van de huidige en oude marine.

http://www.naviearmatori.net/ita/album-866-1.html

Huzaar1

De Australische verhouding tussen industrie, gebruiker en ontwerper zit zeer slecht in elkaar vernoed ik.

Dit is het zoveelste gefaal, naast een aantal 'vreemde' keuzes zoals de Tiger aanschaf.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald

Overweight Australian Frigate Design Heads Back to Drawing Board   ( ... oeps .. :confused:  :hrmph: )

Sinking Feeling: Frigate Heads Back to Drawing Board

While Australia originally said it would pick an in-service design for its new frigates, it finally selected the Type 26 design, whose Australian variant has now reportedly grown from 8,800 to 10,000 tonnes, sparking concerns over its cost and performance.

The [Australian] navy's A$35 billion fleet of new frigates is undergoing design changes because they have become too heavy, risking a cost blowout for taxpayers and potentially compromising their performance.

The Defence Department confirmed BAE System's Hunter class frigate has become longer, while its weight has increased.

BAE Systems conceded the frigate may have to swell in size but insisted it would still meet the navy's requirements.

The Australian Financial Review understands senior naval officers are beginning to have misgivings, although the relationship is nowhere near as strained as it is with the French submarine designer Naval Group.

The government selected BAE Systems in June 2018 to build nine frigates in Adelaide, ahead of Spanish shipbuilder Navantia and Italian shipbuilder Fincantieri.

Both European shipbuilders had put forward designs based on ships already in service with their respective navies, but BAE's Type 26 was a new design and at that stage only had one ship under construction for the Royal Navy.

The initial design, as pitched to the government, gave the frigate a weight of 8800 tonnes when fully loaded and length of 149.9 metres.

https://www.afr.com/politics/federal/sinking-feeling-frigate-heads-back-to-drawing-board-20200625-p55639

Parera

U.S. Navy Issues RFI For Large Surface Combatant
https://www.navalnews.com/naval-news/2019/02/u-s-navy-issues-rfi-for-large-surface-combatant/

LSC moet de vervanger worden van de Ticondaroga klasse kruisers en de oudere Arleigh Burke klasse jagers.



Australia Issues 2020 Defense Strategic Update And 2020 Force Structure Plan
https://www.navalnews.com/naval-news/2020/07/australia-issues-2020-defense-strategic-update-and-2020-force-structure-plan/


De Australiers willen inzetten op maritime strike (TLAM?) + ASuW's en 9 Hunter (type 26) klasse fregatten, daarnaast de 12 onderzeeboten & ook interessant voor ons 2 nieuwe ''multi-role sealift and replenishment ships''.



Poleme

In januari 2019 keurde de VS de Singaporeaanse aanschaf van initieel 4 F-35B's goed, met een optie op 8 verdere F-35B's.
Singapore gaat deze gebruiken, om minder afhankelijk te zijn van haar nu nog 3 vliegbases, een wordt er gesloten, omdat ze de grond nodig hebben voor civiele toepassingen.  Sommigen daar, stellen zelfs een kleine carrier voor, uitgerust met F-35B's.

In juli 2019 besloot het Zuid-Koreaanse MinDef tot aanschaf van een 27.200 - 30.000 ton metende 'helikopter dek amfibisch landingsschip'.  Dit wordt in de jaren 30 in dienst gesteld, maar Z-Korea wil hier wel F-35B's op kunnen inzetten.  Deze LPH-II is ruwweg 2x zo groot als zijn LPH-I voorgangers.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Sparkplug

Japan begins refitting first of two Izumo-class carriers to support F-35B operations

30 JUNE 2020 00:00 GMT+0

by Kosuke Takahashi

Tokyo has begun the process of converting the first of two Japan Maritime Self-Defense Force (JMSDF) Izumo-class helicopter carriers into aircraft carriers capable of supporting the operations of the short take-off and vertical landing (STOVL) F-35B Lightning II Joint Strike Fighter (JSF).

As confirmed by Janes on 30 June, the Japan Marine United (JMU) Corporation recently started conducting refit work on JS Izumo at the company's Isogo shipyard in Yokohama City.

Janes understands that the modifications will be made in two main stages meant to coincide with the vessel's periodic refit and overhaul programmes, which take place every five years.

While initial modifications are taking place during the refit and overhaul planned for this fiscal year, the final changes are only expected to be made during the vessel's next overhaul in FY 2025, after which a series of tests and sea trials are expected to follow.

The 248 m-long, 24,000-tonne Izumo class has been built with weight considerations for the F-35B in various parts, including the stowage, elevators, and flight deck. However, further modifications are needed such as reinforcing the flight deck to support additional weight, placing additional guidance lights, and fitting the ship with heat-resistant deck spots for vertical landings, among other things.

It is still unclear, however, whether a ski-jump will be added.

Already a Janes subscriber? Read the full article via the Client Login


JMSDF helicopter carrier JS Izumo is seen here on 30 June undergoing a refit at the JMU Corporation's Isogo shipyard in Yokohama City. The JMSDF has begun the process of converting Izumo into an aircraft carrier capable of supporting F-35B operations. (Kosuke Takahashi)

https://www.janes.com/defence-news/news-detail/japan-begins-refitting-first-of-two-izumo-class-carriers-to-support-f-35b-operations
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Indonesiƫ heeft de bewapening gekozen voor hun Iver Huitfeldt hulls


  • 1x 76 mm kanon
  • 1x 35 mm kanon
  • 2x 12,7 mm FN M3
  • 2x3 Leonardo A244S torpedo's
  • 2x 4 Exocet MM-40 block 3
  • 16x VLS cell VL-MICA
  • 2x Torpedo Decoy System


Via http://defense-studies.blogspot.com/2020/06/spek-persenjataan-iver-class-selesai.html

De Aster-15 en Aster-30 opties zijn op dit moment niet ingevuld en kunnen waarschijnlijk in de toekomst ook niet worden ingevuld (tenzij FFBNW Sylver A50/A70 VLS) maar de hoofdreden is dat ze geen andere schepen hebben met dezelfde raketten.

Naar mijn mening hadden ze net zo goed kunnen investeren in extra SIGMA 10514's want deze hulls gaan niet heel veel extra toevoegen als ik kijk naar de gekozen SEWACO. Het enigste verschil is de afstand die de schepen kunnen afleggen: 9300 zeemijl i.p.v. 5000 van de SIGMA's. Zoals ik eerder aangegeven heb is dit gewoon een ''droom van een of andere VIP'' geweest en die heeft dit er door heen gedrukt, zonde van het geld als je het mij vraagt.

Parera

French Navy Ageing PHMs And PSPs Patrol Vessels To Be Replaced With 10 New OPVs

https://www.navalnews.com/naval-news/2020/06/french-navy-ageing-phms-and-psps-patrol-vessels-to-be-replaced-with-10-new-opvs/

De nieuwe OPV's moeten de D'Estienne d'Orves klasse korvetten/OPV's & Flamant klasse schepen vervangen, volgens een expert die navalnews heeft gesproken word het een openbare aanbesteding. Het zou wel geniaal zijn als Damen hier aan mee doet en zou kunnen winnen :angel: Leuke order ook volgens het artikel kan het budget oplopen tot 1 miljard voor 10 schepen.