Duitsland zoekt CH-53 Stallion vervanging

Gestart door Sparkplug, 03/12/2015 | 09:07 uur

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Sparkplug op 02/02/2018 | 09:40 uur
Laat Duitsland maar kijken wat de getoonde MH-47G t.o.v. de CH-53K kost. Zelfs als het alleen om een aangepaste CH-47F gaat, dan zal ook dat een meerprijs opleveren.

Ik zou de combinatie sterk overwegen: 1/3-1/2 CH-53K  en 1/2-2/3 MH-47G.

:angel: het is mij duidelijk dat dit financiële consequenties heeft en de spreadsheet adepten zullen dit zonder twijfel bekritiseren.

Sparkplug

Citaat van: Parera op 01/02/2018 | 21:57 uur
Bijtanken is ook zeker mogelijk met de CH-47 dus laat de Duitsers maar naar onze keuze overstappen dat is voor ons wat goedkoper.



Laat Duitsland maar kijken wat de getoonde MH-47G t.o.v. de CH-53K kost. Zelfs als het alleen om een aangepaste CH-47F gaat, dan zal ook dat een meerprijs opleveren.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Citaat van: andré herc op 01/02/2018 | 21:33 uur
Het zou mooi zijn als jou visie werkelijkheid wordt Parera 8)
Gaat niet gebeuren maar als je niet meer mag dromen dan is het leven ook zo saai ;) Bijtanken is ook zeker mogelijk met de CH-47 dus laat de Duitsers maar naar onze keuze overstappen dat is voor ons wat goedkoper.



andré herc

Citaat van: Parera op 01/02/2018 | 12:11 uur
Doe maar de CH-53K King Stallion met een O roundel, een opstap naar de bouw van 2 LHD's ter vervanging van de LPD's ook een project dat samen zal lopen met de Duitsers als alles volgens de huidige planning loopt. Wij hun heli's , zij onze LHD's. Een setje van 12-24? ''heavy maritime transport helicopters'' Ook mooi inzetbaar om mijnen te ruimen voor de LHD's uit. :silent:

Taken binnen de KM:
- Amphibious Assault
- Mine Clearance
- Vertical Replenishment
- (Troop) Transport
Het zou mooi zijn als jou visie werkelijkheid wordt Parera 8)
Den Haag stop met afbreken van NL Defensie, en investeer in een eigen C-17.

StrataNL

-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Harald

Citaat van: Parera op 01/02/2018 | 12:11 uur
Doe maar de CH-53K King Stallion met een O roundel, ...

;) ;D dikke duim

Parera

#93
Citaat van: Harald op 01/02/2018 | 12:01 uur
dikke duim ..  ;D
maar met welk roundel ? ... een + of O

en wel toch die nieuwe (53) "seakings" en niet die oude (mk41)  :P

Doe maar de CH-53K King Stallion met een O roundel, een opstap naar de bouw van 2 LHD's ter vervanging van de LPD's ook een project dat samen zal lopen met de Duitsers als alles volgens de huidige planning loopt. Wij hun heli's , zij onze LHD's. Een setje van 12-24? ''heavy maritime transport helicopters'' Ook mooi inzetbaar om mijnen te ruimen voor de LHD's uit. :silent:

Taken binnen de KM:
- Amphibious Assault
- Mine Clearance
- Vertical Replenishment
- (Troop) Transport

Sparkplug

Citaat van: Harald op 01/02/2018 | 12:01 uur
dikke duim ..  ;D
maar met welk roundel ? ... een + of O

en wel toch die nieuwe (53) "seakings" en niet die oude (mk41)  :P

V.w.b. de CH-53 vervanger de roundel van de Luftwaffe  ;) De Sea Kings van de marine worden door de NH90 Sea Lions vervangen.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

Citaat van: Huzaar1 op 01/02/2018 | 11:48 uur
Seakings op de Karel!
dikke duim ..  ;D
maar met welk roundel ? ... een + of O

en wel toch die nieuwe (53) "seakings" en niet die oude (mk41)  :P

jurrien visser (JuVi op Twitter)


Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

ARM-WAP

Citaat van: Sparkplug op 01/02/2018 | 09:55 uur
Germany needs in-flight refuelling for future heavy-lift helicopters
Interessant stuk... vooral omdat het aangeeft dat de King mét die capaciteit komt... Maritiem inzetbaar... Komt er dus op aan welke "Maritieme visie" de Oosterburen hebben...
En verder komen ook extra C-130J's opnieuw ter sprake... Dan toch niet alles zetten op de A400M...

Sparkplug

A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Harald

en daarbij, misschien niet geheel onbelangrijk, de CH-53K is 100% maritiem inzetbaar en de Chinook CH-47F niet
Puur op prijs zal idd de Chinook winnen en ook in samenwerking met "buurlanden" en NAVO gebruikers. Maar op presataties zal over het algeheel de King Stallion de betere zijn. 

Parera

Citaat van: Sparkplug op 18/12/2017 | 12:01 uur
Wie weet. Er zijn nog veel meer Europese CH-47 gebruikers waarmee Duitsland kan samenwerken. Echter is Duitsland soms wel eigenzinnig v.w.b. de keuze. De CH-53K maakt nog steeds kans.

Ja, zie het bewerkte bericht hieronder. Ook qua prijs is de CH-47 veel interessanter voor de Duitsers en komt het bij lange na niet aan de 4 miljard die men nodig denkt te hebben voor het project.
Maar inderdaad het zijn rare jongens die oosterburen.