Tarten de Turken de NAVO?

Gestart door Zander, 23/02/2017 | 09:39 uur

Parera

Citaat van: Thomasen op 11/09/2018 | 10:57 uur
Niet direct. Maar is wel teken aan de wand, ook al wordt dat ontkent, voor welke kant men verwacht dat het opgaat.
Langzaamaan moet er ook vooruit gekeken worden. Als de bases in Turkije hun waarde verliezen, dan zal er in de regio toch iets gevonden moeten worden. Immers, het blijft een regio van significant belang.
Ik vermoed dat men daar binnen de NAVO al (enige tijd) voor aan het plannen is. De B-61's die nu in Turkije liggen kunnen dan ook in Griekenland geplaatst worden, die hebben er vroeger al gelegen maar zijn daar sinds 2001 weg gehaald. Ook heeft de NAVO de laatste jaren natuurlijk uitgebreid en zijn er verschillende landen rond de zwarte zee toegetreden tot de NAVO dus ook daar kan de aanwezigheid gegarandeerd blijven. Wel een struikel punt is de toegang tot de zwarte zee die ligt in Turkse handen en om nu een bijna 300 km lang kanaal door Griekenland te graven is een beetje een dure oplossing.

Een andere optie voor de NAVO om de Turkse basissen richting Azië te vervangen is toch het laten lid worden van Georgië. Een zeer gevoelige stap zeker voor de Russen en een die een conflict zou kunnen veroorzaken maar wel iets om te overwegen mocht Turkije wegvallen.

StrategNL


Harald

US, Greece look at increasing military presence amid tension with Turkey   ( gaat dit de spanningen verhogen ? )
https://www.militarytimes.com/news/your-military/2018/09/04/us-greece-look-at-increasing-military-presence-amid-tension-with-turkey/

A.J.

Citaat van: Ros op 03/09/2018 | 14:27 uur
Het geld gaat m.i. winnen. De Turken geven straks de predikant met een mooie smoes terug aan de VS en de deal kan gewoon doorgaan. Kans is wel groot dat de Russen alles van de F-35 komen te weten, als zij het al niet weten ?

Zolang Turkije het S-400 systeem wil gaan aanschaffen/ plaatsen gaat er geen F-35 komen.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#241
Citaat van: StrategNL op 03/09/2018 | 19:32 uur
http://www.thedrive.com/the-war-zone/19268/u-s-pacific-command-boss-mentions-potential-sale-of-f-35-to-india-report

En straks ook gewoon haar F-35s. Trump en Erdogan drukken ondertussen nog even armpje rond de dominee en geestelijk (sekte) leider, tot ze beiden tevreden zijn met het resultaat. En Marcon blijft maar bellen.. 8)


India Denies Interest in F-35 Joint Strike Fighter @Diplomat_APAC

http://thediplomat.com/2018/03/india-denies-interest-in-f-35-joint-strike-fighter/

Waarbij ik me realiseer dat dit slechts momentopnames zijn, het kan zo maar veranderen.

StrategNL

#240
Citaat van: Sparkplug op 03/09/2018 | 18:49 uur
En als India en Griekenland op dit moment echt de intentie hadden gehad om de F-35 aan te schaffen, dan had DSCA vanzelf laten weten of de VS goedkeuring zou geven. Tot dan is het allemaal giswerk.

In de tussentijd krijgt Turkije gewoon hun bestelde CH-47F Chinooks geleverd.
http://www.thedrive.com/the-war-zone/19268/u-s-pacific-command-boss-mentions-potential-sale-of-f-35-to-india-report

En Turkije krijgt straks ook gewoon haar F-35s. Trump en Erdogan drukken ondertussen nog even armpje rond de dominee en geestelijk (sekte) leider, tot ze beiden tevreden zijn met het resultaat. En Marcon blijft maar bellen.. 8)

 

Sparkplug

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 03/09/2018 | 17:24 uur
Aanname, gebaseerd op de onderbuik en zoals we weten: assumption is the mother of all f*ck-ups.

Als is het correct dat India minder enthousiast is over een eventuele SU-57 variant.

En als India en Griekenland op dit moment echt de intentie hadden gehad om de F-35 aan te schaffen, dan had DSCA vanzelf laten weten of de VS goedkeuring zou geven. Tot dan is het allemaal giswerk.

In de tussentijd krijgt Turkije gewoon hun bestelde CH-47F Chinooks geleverd.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#238
Citaat van: StrategNL op 03/09/2018 | 16:45 uur
Ja zo heb ik dat ook begrepen. Maar met Trump aan het roer veranderen de spelregels in deze. Zeker nu India minder enthousiast is over haar gemeenschappelijke 5e generatie project met Rusland.

Aanname, gebaseerd op de onderbuik en zoals we weten: assumption is the mother of all f*ck-ups.

Als is het correct dat India minder enthousiast is over een eventuele SU-57 variant.

Huzaar1

Citaat van: StrategNL op 03/09/2018 | 14:57 uur
De predikant wil Turkije graag inruilen voor Fethullah Gülen. Daarom houden ze hem nog steeds vast en geven niet in op de Amerikaanse druk..nog niet althans. Ik denk dat zowel de Russen als Chinezen al heel veel weten van de F-35. Een toestel wat de Amerikanen ook graag willen leveren aan bijvoorbeeld Griekenland en India. Ook landen met nauwe (militaire) banden met Rusland. Dus tja..zullen die geheimen dan echt relevant zijn in deze? of een drukmiddel om Turkije in de Amerikaanse invloedssfeer en (beleids)lijn te houden? Ik denk het laatste.

Je zit hier gewoon hele verhalen te verzinnen  ;D haha geniaal.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

StrategNL

#236
Citaat van: Mourning op 03/09/2018 | 15:47 uur
Ik dacht dat India nogal verbolgen was een paar jaar terug omdat de VS juist NIET de F35 wilde aanbieden in de (later door Dassault gewonnen) fighter competitie aldaar? Geloof dat een moderne versie van de F16 en F18 Super Hornet werden aangeboden.
Ja zo heb ik dat ook begrepen. Maar met Trump aan het roer veranderen de spelregels in deze. Zeker nu India minder enthousiast is over haar gemeenschappelijke 5e generatie project met Rusland.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Mourning op 03/09/2018 | 15:47 uur
Ik dacht dat India nogal verbolgen was een paar jaar terug omdat de VS juist NIET de F35 wilde aanbieden in de (later door Dassault gewonnen) fighter competitie aldaar? Geloof dat een moderne versie van de F16 en F18 Super Hornet werden aangeboden.

Correct en de Grieken hebben geen geld en hebben gekozen voor een opwaardering van hun F16 vloot naar de V versie.

Mourning

Ik dacht dat India nogal verbolgen was een paar jaar terug omdat de VS juist NIET de F35 wilde aanbieden in de (later door Dassault gewonnen) fighter competitie aldaar? Geloof dat een moderne versie van de F16 en F18 Super Hornet werden aangeboden.
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: StrategNL op 03/09/2018 | 14:57 uur
Een toestel wat de Amerikanen ook graag willen leveren aan bijvoorbeeld Griekenland en India.

Iets met een "dikke duim"  :cute-smile:

StrategNL

Citaat van: Ros op 03/09/2018 | 14:27 uur
Het geld gaat m.i. winnen. De Turken geven straks de predikant met een mooie smoes terug aan de VS en de deal kan gewoon doorgaan. Kans is wel groot dat de Russen alles van de F-35 komen te weten, als zij het al niet weten ?
De predikant wil Turkije graag inruilen voor Fethullah Gülen. Daarom houden ze hem nog steeds vast en geven niet in op de Amerikaanse druk..nog niet althans. Ik denk dat zowel de Russen als Chinezen al heel veel weten van de F-35. Een toestel wat de Amerikanen ook graag willen leveren aan bijvoorbeeld Griekenland en India. Ook landen met nauwe (militaire) banden met Rusland. Dus tja..zullen die geheimen dan echt relevant zijn in deze? of een drukmiddel om Turkije in de Amerikaanse invloedssfeer en (beleids)lijn te houden? Ik denk het laatste.

Ros

Citaat van: StrategNL op 03/09/2018 | 13:54 uur
Ik ben benieuwd wat bij de Amerikanen..en zeker bij Trump..de overhand zal krijgen in deze. Business en de vele miljarden aan dollars door de Turkse order voor de F-35 of de..ook religieus gevoede..afkeer van de huidige Turkse koers en de eigenzinnige en conservatieve Erdogan.

Het geld gaat m.i. winnen. De Turken geven straks de predikant met een mooie smoes terug aan de VS en de deal kan gewoon doorgaan. Kans is wel groot dat de Russen alles van de F-35 komen te weten, als zij het al niet weten ?