België (vervangings trajecten) marinecomponent

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 25/05/2018 | 16:04 uur

Lex

Citaat van: Huzaar1 op 22/03/2023 | 21:51 uur
De wat? Je bedoelt de Koninklijke Marine, of Commando Zeestrijdkrachten?
Er is weer wat gevonden om over te zeuren? Net als Rutte geen actieve herinnering, terwijl verwijzingen naar Marine Component reeds veelvuldig verwijzen naar NL Zuiderburen

Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Mourning

"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

Huzaar1

Citaat van: Thomasen op 22/03/2023 | 21:53 uur
Er lopen aardig wat Belgen rond hier in Den Helder.

Maar bedoelen we dan de Belgische Marine component, of de Nederlandse koninklijke Marine?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Huzaar1

Citaat van: Lex op 22/03/2023 | 20:48 uur
Geruchten binnen de Marine Component hier in Den Helder wijzen op een zusterschip van de huidige twee.

De wat? Je bedoelt de Koninklijke Marine, of Commando Zeestrijdkrachten?
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Lex

Citaat van: Stoonbrace op 22/03/2023 | 18:38 uur
Ik had op Twitter zelfs even een brain fart over een Holland als stop gap derde patrouilleschip/aanvulling op de M-fregatten tot de levering van alle MCMV/het derde ASWF ergens in 2032. Moet niet gekker worden. ;D
Geruchten binnen de Marine Component hier in Den Helder wijzen op een zusterschip van de huidige twee.

Parera

Citaat van: ARM-WAP op 22/03/2023 | 18:42 uur
Buikgevoel => een derde in de reeks.

(mijn) Voorkeur gaat idd uit naar wat groter
- met zwaarder kaliber dezelfde 40 mm als op de vMBV's. .50 / MAG kan als backup/secundair en
- UAV-is zeker geen luxe
Zeker als al die windmolenparken "beschermd" moeten worden.

Ik hoop dat we ook in het vMFF-'dossier' vooruitgang boeken.

Ik denk ook wel dat het een 3e schip gaat worden, een alternatief kan nog zijn een ''half zuster'' in de vorm van de Confiance klasse van de Franse marine. Deze is op basis van hetzelfde ontwerp maar enkele meters langer (60,80 m) waarbij wel het grotere kaliber (20 mm) geplaatst is maar er ongetwijfeld ook een 40 mm past. Ook heeft het wat meer dek ruimte.

ARM-WAP

Citaat van: Parera op 22/03/2023 | 18:21 uur
Nu nog afwachten of het dezelfde klasse gaat worden (wat ik wel verwacht) of een single ship class met waarbij wat meer mogelijke wensen van de marine component meegenomen kunnen worden zoals een groter kaliber kanon (40 mm) en/of een UAV dek + hangaar.
Buikgevoel => een derde in de reeks.

(mijn) Voorkeur gaat idd uit naar wat groter
- met zwaarder kaliber dezelfde 40 mm als op de vMBV's. .50 / MAG kan als backup/secundair en
- UAV-is zeker geen luxe
Zeker als al die windmolenparken "beschermd" moeten worden.

Ik hoop dat we ook in het vMFF-'dossier' vooruitgang boeken.

Stoonbrace

Citaat van: Harald op 22/03/2023 | 18:21 uur
Die van het plaatje ? ... mooi  :big-smile:

https://www.vrt.be/vrtnws/nl/2023/03/21/extra-patrouilleschip-voor-marine-derde-schip-is-meer-dan-welk/

Ik had op Twitter zelfs even een brain fart over een Holland als stop gap derde patrouilleschip/aanvulling op de M-fregatten tot de levering van alle MCMV/het derde ASWF ergens in 2032. Moet niet gekker worden. ;D

Parera

Citaat van: Stoonbrace op 22/03/2023 | 17:55 uur
Derde patrouilleschip bevestigd.

Nu nog afwachten of het dezelfde klasse gaat worden (wat ik wel verwacht) of een single ship class met waarbij wat meer mogelijke wensen van de marine component meegenomen kunnen worden zoals een groter kaliber kanon (40 mm) en/of een UAV dek + hangaar.


Stoonbrace


Stoonbrace


Huzaar1

"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Harald