Vlissingen gaat band aan met marinefregat De Ruyter

Gestart door Dennis123, 27/06/2015 | 15:11 uur

Dennis123

Ja precies! De schepen genoemd naar plaats of provincie was bekend.
Is dat met andere fregatten vernoemd naar zeehelden al gebeurd?
Kijk met zeehelden kom je al snel bij Vlissingen uit; ze hadden  ook bijvoorbeeld  Zr. Ms. Evertsen  kunnen kiezen. 
Immers een Vlissingen familie die ook de hele tijd in dienst zijn geweest van de Zeeuwse admiraliteit

Hebben de andere (huidige) fregatten ook een stedenband bijvoorbeeld?
-Tromp met Den Briel?
-Van Speijk met Amsterdam?
-Van Amstel met Gemert/Schijndel?

StrataNL

Citaat van: Dennis123 op 28/06/2015 | 20:39 uur
Heb inderdaad gezien dat wanneer een vaartuig genoemd is naar een stad of provincie er een band is soms met gebruiken en festiviteiten.
(Maar dat het dan ook wel bleef bij de mijnenjagers/patrouillevaartuigen)

Een fregat heb ik nog niet echt eerder gezien, laat staan een nieuwsbericht hierover van de burgemeester.

Omdat de meeste fregatten de naam van een zeeheld hebben misschien?

Bij de OPV's is het ook zo. Scheepsbel in het stadhuis enz.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Ace1

Citaat van: Dennis123 op 28/06/2015 | 20:39 uur
Heb inderdaad gezien dat wanneer een vaartuig genoemd is naar een stad of provincie er een band is soms met gebruiken en festiviteiten.
(Maar dat het dan ook wel bleef bij de mijnenjagers/patrouillevaartuigen)

Een fregat heb ik nog niet echt eerder gezien, laat staan een nieuwsbericht hierover van de burgemeester.

De Amsterdam had ook een band met de de stad Amsterdam. De Rotterdam heeft een band met de stad Rotterdam.

Dennis123

Heb inderdaad gezien dat wanneer een vaartuig genoemd is naar een stad of provincie er een band is soms met gebruiken en festiviteiten.
(Maar dat het dan ook wel bleef bij de mijnenjagers/patrouillevaartuigen)

Een fregat heb ik nog niet echt eerder gezien, laat staan een nieuwsbericht hierover van de burgemeester.

Lex

Citaat van: Dennis123 op 27/06/2015 | 15:11 uur
Gebeurd dit vaker dat er een stedenband met een fregat aangegaan word?
Als je kijkt naar de naamgeving van de schepen, dan is er altijd een band met een provincie of stad. En dat is al jaren zo.
Citaat van: Dennis123 op 27/06/2015 | 15:11 uur
Ben wel benieuwd wat met een ligplaats in Vlissingen bedoeld word. Als ik het zo lees is dat voor meer dan het gebruikelijke onderhoud/garantie werk.
Zoals ik het lees gaat het om een bezoek aan Vlissingen buiten onderhoudsperiodes om.

JdL

als het kosten scheelt en de gewone man wat meer het nut ziet van defensie
waarom dan niet?
kunnen we de marinedagen ook een keer op een andere plek houden als den helder ;)
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Ros

Hetzelfde als een lammetje adopteren maar dan iets anders........ :cute-smile:

Dennis123

Zag gister het volgende artikel: http://www.pzc.nl/regio/zeeuws-nieuws/vlissingen-gaat-band-aan-met-marinefregat-de-ruyter-1.5034213

Gebeurd dit vaker dat er een stedenband met een fregat aangegaan word?
Dacht eigenlijk dat dit meer iets is dat de Belgische Marinecomponent toepast.

Ben wel benieuwd wat met een ligplaats in Vlissingen bedoeld word. Als ik het zo lees is dat voor meer dan het gebruikelijke onderhoud/garantie werk.