De CV90

Gestart door battle10, 06/05/2011 | 06:30 uur

Leo2

Citaat van: A.J. op 12/12/2011 | 00:53 uur
Citaat van: Hyperion op 11/12/2011 | 16:10 uur

PTRL overschot bleek helaas niet te werken op het kanon van de CV90. Maar de fabrikant heeft hiervoor gratis vervangende munitie geleverd.

Het PRTL overschot wordt gewoon weggeschoten met de CV90, wees maar niet bang. ;)

PRTL overschot wordt niet meer weggeschoten met de CV90, BSH heeft alles overgenomen.


Ton
Voor sommige mensen is morgen altijd de drukste dag.

ZitStuk

Zolang hansje geen zakgeld meer krijgt van MP Rutte pakken we alle "leuke extraatjes" mee
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

ARM-WAP

Ik vind dat toch wel een ontwerp-/constructiefout dat een kanon met hoge vuurkadans een vuurcyclus heeft die begint met een gekamerde patroon. Zo wordt de kans op cook-offs toch wel vele malen groter.

Heb dat zelf nog (verschillende malen) meegemaakt met .50 ook. Wanneer je al een 10- 15-tal kisten van 100 er doorgejaagd hebt,zelfs met de voorgeschreven loopwissels begint het toch wel heel warmpjes te worden.
Bij het einde van een run werd dan de bolt latch release gedeblokkeerd en de gekamerde patroon afgevuurd.
De "bolt/stukken" bleven dan achteraan/open.

ZitStuk

maar het is wel degelijk mogelijk om met de prutl munitie te knallen. Alleen iets vaker storing.

Vergelijk de aankoop van de cv90 met een koffiezetapparaat. Je hebt thuis nog 2000 senseo koffiepads liggen. Wat ga je kopen? Een senseo of een nespresso waar je eerst weer 2000 van die cupjes bij moet kopen
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

A.J.

Citaat van: Sandgroper op 12/12/2011 | 18:15 uur
Wat behelst de nieuwe technologie van het CV90 kanon & munitie vergeleken met de Pruttel?

Bij de pruttlel is geladen toestand vergelijkbaar met de MAG (patroon op aanbrengvlak, afsluiter achterste stand) Bij de CV90 (correct me if i'm wrong) geladen toestand als bv een diemaco, afsluiter voorste stand met patroon in de kamer.

De stalen huls zit bij de CV90 dus in de kamer en door de hitte van de loop (uitzetting) komt hij klem te zitten. Wat bij de PRTL dus niet aan de orde was.

Koper zet ook uit, maar is veel zachter en zal dus minder snel klem zitten.

SMI de Boer

Op de pruttel zaten toch geen transponders... Jawel, die had die wel...

PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Sandgroper

Citaat van: SMI de Boer op 12/12/2011 | 17:35 uur
Citaat van: HM op 12/12/2011 | 17:13 uur
Citaat van: ZitStuk op 12/12/2011 | 15:59 uur
idd. Het werkt niet helemaal 100% maar is dan gewoon schietvoorraad voor schietoefeningen etc.

Wat werkt er niet aan? En is de oude voorraad echt de reden geweest voor de 35mm op CV90?
Dat kan haast niet gezien de technologie die bij het kanon en de nieuwe munitie hoort.

Het is wel zo dat er dus lekker veel oefenvoorraad overbleef
Wat behelst de nieuwe technologie van het CV90 kanon & munitie vergeleken met de Pruttel?

A.J.

Citaat van: HM op 12/12/2011 | 17:13 uur

Wat werkt er niet aan? En is de oude voorraad echt de reden geweest voor de 35mm op CV90?

Heeft voor zover ik weet te maken met de stalen huls (PRTL) ipv een koperen huls.

En het is nooit zo expliciet uitgesproken, maar dat vermoeden is er wel.

SMI de Boer

Citaat van: HM op 12/12/2011 | 17:13 uur
Citaat van: ZitStuk op 12/12/2011 | 15:59 uur
idd. Het werkt niet helemaal 100% maar is dan gewoon schietvoorraad voor schietoefeningen etc.

Wat werkt er niet aan? En is de oude voorraad echt de reden geweest voor de 35mm op CV90?
Dat kan haast niet gezien de technologie die bij het kanon en de nieuwe munitie hoort.

Het is wel zo dat er dus lekker veel oefenvoorraad overbleef
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

HM

Citaat van: ZitStuk op 12/12/2011 | 15:59 uur
idd. Het werkt niet helemaal 100% maar is dan gewoon schietvoorraad voor schietoefeningen etc.

Wat werkt er niet aan? En is de oude voorraad echt de reden geweest voor de 35mm op CV90?
Alleen berusting kan ons verslaan

A.J.


SMI de Boer

Ze komen gewoon aan...
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

ZitStuk

idd. Het werkt niet helemaal 100% maar is dan gewoon schietvoorraad voor schietoefeningen etc.
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

A.J.

Citaat van: Hyperion op 11/12/2011 | 16:10 uur

PTRL overschot bleek helaas niet te werken op het kanon van de CV90. Maar de fabrikant heeft hiervoor gratis vervangende munitie geleverd.

Het PRTL overschot wordt gewoon weggeschoten met de CV90, wees maar niet bang. ;)

Lynxian

Citaat van: Hyperion op 11/12/2011 | 16:10 uur
Citaat van: VanBlaricum op 11/12/2011 | 15:51 uur
Citaat van: SMI de Boer op 11/12/2011 | 15:32 uur
Citaat van: Oorlogsvis op 06/10/2011 | 10:07 uur
Ik vindt de CV90 ook een fantastisch voertuig om te zien...alleen ...geef mij maar een Leopard !
CV90 komt met 120mm

worden tot heden in ieder geval niet geexporteerd, en ik zou verbaasd zijn als we die aanschaffen, volgens mij is de munitie namelijk niet
hetzelfde als ik die heb verschoten met de leo2. Munitie was bij de cv90 ook de reden dat we voor t kaliber hebben gekozen van kanon wat er nu opzit.. ( prtl overschot )

PTRL overschot bleek helaas niet te werken op het kanon van de CV90. Maar de fabrikant heeft hiervoor gratis vervangende munitie geleverd.
Door onze gierigheid gaat de fabrikant nu gratis de juiste ammunitie leveren? Kunnen we misschien die fabrikant wat taart toesturen, want dit vindt ik wel erg sportief?