thuisfront en defensie

Gestart door JKC, 23/08/2014 | 19:43 uur

JKC

#1
hallo

ik ben nieuw hier. en lees graag ervaringen/meningen over 'je partner bij defensie'.
Mijn vriend is door alle keuringen voor het KCT heengekomen. Komt uit de bouw (crisis, ellende) heeft een jaar in een fabriek gewerkt en zijn dieptepunt gezien. Heeft ook door de jaren heen vaker aan defensie gedacht, maar nooit de stap genomen, en ook nooit echt besproken. Na het er samen over gehad te hebben, waarop ik er mee in stemde heeft hij zich ook direct aangemeld en begint hij in oktober.
Regelmatig is het natuurlijk een gespreksonderwerp, en hoor ik veel verschillende meningen, positief maar ook negatief.
Zelf stap ik er vrij nuchter in, en zie ik het positief tegemoet. Maar ook besef ik me dat er genoeg kan gebeuren in wat voor zin dan ook.
Zelf werk ik in de zorg en denk ik uiteraard heel snel aan PTSS!! .. Nu is het natuurlijk nog maar afwachten of hij door de hele opleiding heen komt. Wel weet ik haast zeker dat hij de rode baret sws wel haalt.

Wie kan/wil mij meer vertellen over dit 'onderwerp'! (zelf al veel gelezen, maar toch dacht ik, ik start een topic)