Voorlichting 25 Augustus 2015 Bergen (NH)

Gestart door Wallace, 17/07/2015 | 10:41 uur

peroxidetim

Idem voor dit jaar:

maar mijn idee isd at de opleidingen en keruringen niet uit het operationele budget van de NATRES komt.
Dus opleiden tot moment indiensttreding kan wel.

Citaat van: Wallace op 27/08/2015 | 16:36 uur
Er is niet gesproken over budget voor de amo. Wel over de bezuinigingen. Geen idee wat de plannen (nu) zijk.
Nil volentibus arduum

Wallace

Er is niet gesproken over budget voor de amo. Wel over de bezuinigingen. Geen idee wat de plannen (nu) zijk.

Gozo

Citaat van: Wallace op 26/08/2015 | 16:28 uur
Wat er hier al vermeld werd klopt. Had al het één en ander 'ingelezen' en de hele presentatie was al min of meer bekend. Ondanks dat was het toch een leuke avond en ga er voor( was al beslist vóórdat ik de voorlichting zou bijwonen).

Er werd gezegd dat er binnen een week de 1e mail zou binnenkomen om te solliciteren. Verder had ik al een account op 'werkenbijdefensie' en is volledig ingevuld.

Wat rest nu is afwachten..... Het zou tussen de 3 en 6 maanden duren voordat er een aanstelling zou zijn om daadwerkelijk 'op te komen'

Ik ben reuze benieuwd....en kan stikem niet wachten op de keuringen, amo etc.

Van de groep van 16 man waren er 16 'ja's' op de vraag of ze de sollicitatieprocedure zouden ingaan. Nu de vraag of er dan ook daadwerkelijk alle 16 een plek krijgen.

We wachten af.....

Ben benieuwd of er budget vrij gemaakt kan worden, nu de CLAS heeft gezegd dat de reservisten niet meer ingezet kunnen worden dit jaar. Gaan ze dan wel nog investeren in AMO's? Is daar iets over gezegd in Bergen?

Wallace

Wat er hier al vermeld werd klopt. Had al het één en ander 'ingelezen' en de hele presentatie was al min of meer bekend. Ondanks dat was het toch een leuke avond en ga er voor( was al beslist vóórdat ik de voorlichting zou bijwonen).

Er werd gezegd dat er binnen een week de 1e mail zou binnenkomen om te solliciteren. Verder had ik al een account op 'werkenbijdefensie' en is volledig ingevuld.

Wat rest nu is afwachten..... Het zou tussen de 3 en 6 maanden duren voordat er een aanstelling zou zijn om daadwerkelijk 'op te komen'

Ik ben reuze benieuwd....en kan stikem niet wachten op de keuringen, amo etc.

Van de groep van 16 man waren er 16 'ja's' op de vraag of ze de sollicitatieprocedure zouden ingaan. Nu de vraag of er dan ook daadwerkelijk alle 16 een plek krijgen.

We wachten af.....

Gozo

Gewoon solliciteren. Kan nog en je kan dienen tot 60 dacht ik. Dan heb je nog even. Je hebt een proeftijd van 6 maanden na aanstelling, dus dat weet je zeker of je je terecht hebt aangemeld, anders blijf je spijt houden. In mijn ARB (Amo voor reservisten) was 9 procent 40 jaar of ouder. 

N. Kerkhof

Hi,

Zelf kom ik niet naar Bergen maar heb vorig jaar december elders een voorlichting gekregen. In principe is het allemaal oud nieuws voor de mensen die zich goed hebben ingelezen en de youtube filmpjes even hebben bekeken maar het is natuurlijk wel erg leuk om even te proeven aan de sfeer.
Ook ik wist van tevoren al dat ik zou solliciteren en had voor ik naar de voorlichting ging thuis alles al besproken en afgesproken dat we dit beide wilden.
Het was dus direct solliciteren na de voorlichting. Oktober volgt voor mij het PO...

Wallace

Ik ben eens benieuwd wie er gaan naar de voorlichtingsavond op 25 Augustus in Bergen. Daarbij de vraag wat jullie verwachten en de vraag of jullie al overtuigd zijn van deelname/sollicitatie. Ik zelf ben er uit. Ik wacht voor mijn gevoel al te lang en nu de kans zich voordoet grijp ik 'm met beide handen. Daar komt bij dat mijn leeftijd (49 jaar) nu ook gaat meetellen...qua maximale leeftijd om te dienen. Op sportief gebied zit het zeer goed. Ik doe aan (top)sport en maak me niet druk om de fysieke eisen.

Ik hoor graag wat jullie ervan vinden/denken

Marcel