Peruvian Navy decommissions ex HNLMS De Ruyter

Gestart door dudge, 27/09/2017 | 18:51 uur

bergd

Citaat van: Master Mack op 17/02/2022 | 19:25 uur
Ik zou nog wel willen defensievrienden maar de drukte in mijn huidige functie en mijn inzet voor 1 van de forten in de stelling van Amsterdam zorgen voor te weinig tijd in een dag. Gezin, werk, hobby's en mijn netwerk voor de kruiser ligt al een tijdje stil. Hans is er niet meer bij, dus mijn hoop is gevestigd op de investeerder die een paar jaar terug interesse toonde. En met Mnr v/d Most is voor de crisis in 2008 ook serieus contact geweest maar het asbest in de Rotterdam en het financiële drama wat daar uit volgde heeft die kansen toen al getorpedeerd. Met de hand op mijn hart ik heb geen idee of de investeerder waar ik de naam niet van noem nog interesse heeft maar dat zou in mijn beleving de enige kans zijn om haar terug te halen naar Nederland. Maar voor het overleven van het schip lijkt mij op dit moment de beste kans behoud in Peru. Helaas.
Dankjewel

Master Mack

Ik zou nog wel willen defensievrienden maar de drukte in mijn huidige functie en mijn inzet voor 1 van de forten in de stelling van Amsterdam zorgen voor te weinig tijd in een dag. Gezin, werk, hobby's en mijn netwerk voor de kruiser ligt al een tijdje stil. Hans is er niet meer bij, dus mijn hoop is gevestigd op de investeerder die een paar jaar terug interesse toonde. En met Mnr v/d Most is voor de crisis in 2008 ook serieus contact geweest maar het asbest in de Rotterdam en het financiële drama wat daar uit volgde heeft die kansen toen al getorpedeerd. Met de hand op mijn hart ik heb geen idee of de investeerder waar ik de naam niet van noem nog interesse heeft maar dat zou in mijn beleving de enige kans zijn om haar terug te halen naar Nederland. Maar voor het overleven van het schip lijkt mij op dit moment de beste kans behoud in Peru. Helaas.

Harald

'Financiering voor behoud kruiser De Ruyter voor groot deel rond'

Marineschepen.nl kwam na de berichtgeving van eergisteren in contact met initiatiefnemers om de oude kruiser Almirante Grau/ De Ruyter te behouden. "Het is een schande als het niet zou lukken", schrijft een van hen. De kans dat het schip dat ooit in Rotterdam werd gebouwd, behouden blijft, lijkt groot. Oud-marinemannen die aan boord zijn geweest zijn enthousiast, maar er wordt ook gewaarschuwd voor de hoge kosten.

..../....

https://marineschepen.nl/nieuws/Financiering-voor-behoud-kruiser-De-Ruyter-voor-groot-deel-rond-170222.html

Harald

Citaat van: bergd op 17/02/2022 | 12:08 uur
Misschien iets voor Hennie van der Most?
als oud "old iezerboer" misschien ?
of als object bij zijn Attractiepark Rotterdam aan de andere kant van het water ligt de SS Rotterdam....  ;)
dan ligt hij ook bij zijn "geboorte" plek, Wilton-Feijenoord.

Maar weet niet of je het schip dan/daar de juist eer mee doet..

bergd

Misschien iets voor Hennie van der Most?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Een reactie van Olof van Joolen (Telegraaf) heb ik al.

"Is zeker een leuk verhaal! Als er een serieus initiatief is, wil ik er wel wat mee doen"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Huzaar1 op 16/02/2022 | 22:25 uur
Ook een goede ingang. Wellicht kan iedereen met een bepaald netwerk van waarde zich melden bij Mack.

Prima. Ik heb een uitstekend netwerk. Dus Mack als je wil (ik gooi vast een balletje op bij Thales)

Huzaar1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 16/02/2022 | 22:17 uur
Misschien moeten we types als Olof van Joolen voor het karretje spannen of een bedrijf als Thales wat dit jaar haar eeuwfeest vier en hiervoor het Scheepvaartmuseum afhuurt/ (veel oud Thales werk op dat schip)

Ook een goede ingang. Wellicht kan iedereen met een bepaald netwerk van waarde zich melden bij Mack.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Misschien moeten we types als Olof van Joolen voor het karretje spannen of een bedrijf als Thales wat dit jaar haar eeuwfeest vier en hiervoor het Scheepvaartmuseum afhuurt/ (veel oud Thales werk op dat schip)

bergd

Citaat van: Master Mack op 16/02/2022 | 17:41 uur
Het idee was om het asbest er in Peru uit te halen en haar als retour reis in sleep over te varen. Er gelden enorm strenge invoerregels in de EU voor asbest dus hier eruit halen is eigenlijk kwa kosten kansloos. Museumschip/nautisch conferentieoord toeristische trekpleister was het plan. Amsterdam wilde de toeristen meer uit het centrum hebben vandaar Amsterdam noord of Zaanstad. De laatste investeerder had ik enorm veel vertrouwen in. Hij had het budget en de liefde voor Nederlands nautisch erfgoed maar of ze er nog in geïnteresseerd zijn weet ik echt niet. Ze is juist nog in redelijke authentieke staat zelfs de messing bordjes zijn nog in het Nederlands. Het zou prachtig zijn maar helaas hoop doet leven zullen we maar zeggen.
Het zou fantastisch zijn als dit stukje geschiedenis bewaard kan worden. Je inspanning wordt zeer gewaardeerd, belangrijk om hiervoor te lobbyen 👍

Huzaar1

Citaat van: Master Mack op 16/02/2022 | 17:41 uur
Het idee was om het asbest er in Peru uit te halen en haar als retour reis in sleep over te varen. Er gelden enorm strenge invoerregels in de EU voor asbest dus hier eruit halen is eigenlijk kwa kosten kansloos. Museumschip/nautisch conferentieoord toeristische trekpleister was het plan. Amsterdam wilde de toeristen meer uit het centrum hebben vandaar Amsterdam noord of Zaanstad. De laatste investeerder had ik enorm veel vertrouwen in. Hij had het budget en de liefde voor Nederlands nautisch erfgoed maar of ze er nog in geïnteresseerd zijn weet ik echt niet. Ze is juist nog in redelijke authentieke staat zelfs de messing bordjes zijn nog in het Nederlands. Het zou prachtig zijn maar helaas hoop doet leven zullen we maar zeggen.

Mack. Goed denkwerk.
Wellicht kun je door, hier wat meer ruchtbaarheid aan te geven, dit in de juiste kanalen brengen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Master Mack op 16/02/2022 | 17:41 uur
Het idee was om het asbest er in Peru uit te halen en haar als retour reis in sleep over te varen. Er gelden enorm strenge invoerregels in de EU voor asbest dus hier eruit halen is eigenlijk kwa kosten kansloos. Museumschip/nautisch conferentieoord toeristische trekpleister was het plan. Amsterdam wilde de toeristen meer uit het centrum hebben vandaar Amsterdam noord of Zaanstad. De laatste investeerder had ik enorm veel vertrouwen in. Hij had het budget en de liefde voor Nederlands nautisch erfgoed maar of ze er nog in geïnteresseerd zijn weet ik echt niet. Ze is juist nog in redelijke authentieke staat zelfs de messing bordjes zijn nog in het Nederlands. Het zou prachtig zijn maar helaas hoop doet leven zullen we maar zeggen.

Misschien is het hele schip redden een kansloze missie maar ik hoop toch wel dat er enkele (bijzondere) delen terug naar Nederland komen voor bijvoorbeeld het NMM in Soest of het Marine Museum in Den Helder. Bijvoorbeeld de 152 mm torens & enkele van de oude Signaal radar's.

Ace1

#48
Citaat van: Master Mack op 16/02/2022 | 17:41 uur
Het idee was om het asbest er in Peru uit te halen en haar als retour reis in sleep over te varen. Er gelden enorm strenge invoerregels in de EU voor asbest dus hier eruit halen is eigenlijk kwa kosten kansloos. Museumschip/nautisch conferentieoord toeristische trekpleister was het plan. Amsterdam wilde de toeristen meer uit het centrum hebben vandaar Amsterdam noord of Zaanstad. De laatste investeerder had ik enorm veel vertrouwen in. Hij had het budget en de liefde voor Nederlands nautisch erfgoed maar of ze er nog in geïnteresseerd zijn weet ik echt niet. Ze is juist nog in redelijke authentieke staat zelfs de messing bordjes zijn nog in het Nederlands. Het zou prachtig zijn maar helaas hoop doet leven zullen we maar zeggen.

We weten allemaal dat de kosten bij de renovatie van SS (StoomSchip) Rotterdam hoog opliepen door asbest verwijdering en een onvoorziene brand.

Je hebt mail.

Master Mack

Het idee was om het asbest er in Peru uit te halen en haar als retour reis in sleep over te varen. Er gelden enorm strenge invoerregels in de EU voor asbest dus hier eruit halen is eigenlijk kwa kosten kansloos. Museumschip/nautisch conferentieoord toeristische trekpleister was het plan. Amsterdam wilde de toeristen meer uit het centrum hebben vandaar Amsterdam noord of Zaanstad. De laatste investeerder had ik enorm veel vertrouwen in. Hij had het budget en de liefde voor Nederlands nautisch erfgoed maar of ze er nog in geïnteresseerd zijn weet ik echt niet. Ze is juist nog in redelijke authentieke staat zelfs de messing bordjes zijn nog in het Nederlands. Het zou prachtig zijn maar helaas hoop doet leven zullen we maar zeggen.

bergd

#46
Om de Zeeuwen iets meer tegemoet te komen vanuit Den Haag, aardige compensatie voor de marinierskazerne in de gemeente Vlissingen om dit bijzonder stukje geschiedenis daar te laten aanleggen 😉