Osprey aan boord Zr.Ms. Johan de Witt

Gestart door Ace1, 22/10/2015 | 16:02 uur

Harald

Some European countries are taking a look at the V-22

According to Reuters, some Europeans have expressed their interest in the Bell/Boeing V-22 Osprey. At the Dubai airshow, the program's manager said three or four countries had expressed strong interest in the aircraft.

Col. Dan Robinson added that the U.S. Navy hopes to bundle its future order for the tiltrotor with foreign orders under a five-year deal to take advantage of a 10 percent discount.

http://alert5.com/2015/11/12/some-european-countries-are-taking-a-look-at-the-v-22/

uitgebreider artikel, zie LINK
http://www.reuters.com/article/2015/11/10/dubai-airshow-navy-idUSL1N1351B820151110#tdRWYdiXU0DBhkbZ.97

Lex

Citaat van: Micheltje op 30/10/2015 | 18:50 uur
Als je goed gaat lezen bij marineschepen.nl dan zie je onderin bij specificaties dan lees je dat de Osprey erbij staat als mogelijke Helicopter/vliegtuig.

Als je het mij vraagt dan is er sprake van een nieuw project in de maak
Het lid Strata heeft gelijk in zijn reactie op je opmerking.
Zie bijvoorbeeld de reden waarom in korte tijd de Osprey beproevingen heeft gedaan op achtereenvolgens DMAN & JWIT: http://www.marinecorpstimes.com/story/military/2015/06/17/marines-conduct-osprey-testing-on-dutch-ships/28821637/

StrataNL

Citaat van: Micheltje op 30/10/2015 | 20:38 uur
Deels klopt het ja.
De Osprey komt zeker niet verwacht ik, maar naar wat ik weet onderzoeken ze een dergelijke toestel voor de toekomst.
Naar wat ik gelezen heb zijn ze op zoek naar een toestel met hogere snelheden, maar wel dezelfde capaciteiten

Ja zulke exotische toestellen zijn ook de toekomst, we gaan naar quadrotors met vouwbare vleugels etc. maar dat is voorbij het Osprey tijdperk.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Micheltje

Deels klopt het ja.
De Osprey komt zeker niet verwacht ik, maar naar wat ik weet onderzoeken ze een dergelijke toestel voor de toekomst.
Naar wat ik gelezen heb zijn ze op zoek naar een toestel met hogere snelheden, maar wel dezelfde capaciteiten

StrataNL

Citaat van: Micheltje op 30/10/2015 | 18:50 uur
Als je goed gaat lezen bij marineschepen.nl dan zie je onderin bij specificaties dan lees je dat de Osprey erbij staat als mogelijke Helicopter/vliegtuig.

Als je het mij vraagt dan is er sprake van een nieuw project in de maak

Niet mee eens. Lees je blijkbaar anders dan ik. Het gaat puur om kwalificatie om met elkaar te kunnen oefenen/opereren, meer niet. We krijgen geen Ospreys, nu niet, nooit niet. Zou volkomen onlogisch zijn.
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Micheltje op 30/10/2015 | 18:50 uur
Als je goed gaat lezen bij marineschepen.nl dan zie je onderin bij specificaties dan lees je dat de Osprey erbij staat als mogelijke Helicopter/vliegtuig.

Als je het mij vraagt dan is er sprake van een nieuw project in de maak

Lijkt me vooralsnog onwaarschijnlijk al zou ik 6-8 Osprey met name tbv de Johan de Witt, de Karel Doorman en paars gebruik toejuichen.

Misschien ontstaat enige ruimte als de Cougars zo rond 2023/24 het velt moeten ruimen.

Micheltje

Als je goed gaat lezen bij marineschepen.nl dan zie je onderin bij specificaties dan lees je dat de Osprey erbij staat als mogelijke Helicopter/vliegtuig.

Als je het mij vraagt dan is er sprake van een nieuw project in de maak

Elzenga

#16
Ook Israel gaat de Osprey invoeren. Door deze oefeningen kunnen ook Nederlandse schepen worden gebruikt bij het overbrengen van Amerikaanse speciale (mariniers)eenheden mocht er ergens een nieuwe calamiteit ontstaat zoals in Benghazi. Men neemt verschillende maatregelen om daar nu sneller op te kunnen reageren militair...dus ook via marineschepen van bondgenoten.

Sparkplug

Citaat van: Zeewier op 30/10/2015 | 12:22 uur
Nederland heeft recent de contracten getekend voor 17 nieuwe CH-47F Chinooks. Dus van D'tjes naar F'jes.
In plaats van 17 (oorspronkelijke aanvraag) worden 14 nieuwe CH-47F gekocht. Het totaal is dan 20 CH-47F (6 + 14).

Het blijft natuurlijk wel mooi om te zien hoe een buitenlands toestel zoals de V-22 vanaf een Nederlandse schip vliegt.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Zeewier

Citaat van: Micheltje op 30/10/2015 | 11:41 uur
Zijn dit geen voortekenen dat Marine bezig is met het verwerven van mogelijk nieuwe luchttransport middelen
Dat zouden de Amerikanen wel willen maar daar is geen sprake van van Nederlandse zijde. De Osprey is thuis op de San Antonio-klasse LPD's, dus dit was een gelijksoortige oefening. Naar ik weet is de Japanse JMSDF de enige happige.

Nederland heeft recent de contracten getekend voor 17 nieuwe CH-47F Chinooks. Dus van D'tjes naar F'jes.

Micheltje

Zijn dit geen voortekenen dat Marine bezig is met het verwerven van mogelijk nieuwe luchttransport middelen

Lex


Elzenga

Citaat van: Lex op 22/10/2015 | 22:28 uur
Bij zowel de landing op JWIT als DMAN gebeurde het op de aft spot.
Haal(de) ik ze door elkaar? :angel:

Lex

Bij zowel de landing op JWIT als DMAN gebeurde het op de aft spot.

Elzenga

Uniek is dit niet trouwens...de Johan de Witt heeft in de Middellandse zee..op doortocht..al eerder een Osprey aan boord gekregen..in het kader van de Amerikaanse interventiee-enheden die een drama als in Benghazi moeten voorkomen. (of zijn dit oude beelden?)