NL militair materieel voor Jordanië

Gestart door Sophietje, 22/11/2005 | 14:21 uur

EaGletje

Citaat van: Ice^ op 21/04/2006 | 13:35 uur
Citaat van: EaGletje op 20/04/2006 | 20:52 uur
de shrike en agm-88 harm mogelijkheid word er  inderdaad eruit gehaald, net als  de  mogelijkheid tot het droppen van kernwapens. verder zullen denk ik de de avionics  wat gedonwngrade worden (radar enz) tot het niveau dat de vs acht dat jordanie mag hebben om de balans in die regio niet te verstoren.

ik neem aan dat dat softwarematige veranderingen zijn?

idd, bijna alles is softwarematig. maar zouden ze het toestel echt helemaal willen downgrade, dan zal er wat hardware eruit gehaald moeten worden (oa bekabeling) maar ik denk dat ze dat niet  zullen doen.

Kosjnikov

Citaat van: Offenbach op 20/04/2006 | 19:59 uur
Goeie zet van Jordanië! Men vliegt nu nog met A en B's, dus een aantal MLU's erbij zou niet verkeerd zijn gezien de huidige spanningen in de Regio. Weet iemand trouwens wat er allemaal gedowngrade zal gaan worden alvorens ze naar Jordanië overgevlogen worden? (EaGeltje? ;))

Ook goed voor nederland :laugh: beetje extra budget is nooit verkeerd.

Ice^

Citaat van: EaGletje op 20/04/2006 | 20:52 uur
de shrike en agm-88 harm mogelijkheid word er  inderdaad eruit gehaald, net als  de  mogelijkheid tot het droppen van kernwapens. verder zullen denk ik de de avionics  wat gedonwngrade worden (radar enz) tot het niveau dat de vs acht dat jordanie mag hebben om de balans in die regio niet te verstoren.

ik neem aan dat dat softwarematige veranderingen zijn?
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

EaGletje

#25
de shrike en agm-88 harm mogelijkheid word er  inderdaad eruit gehaald, net als  de  mogelijkheid tot het droppen van kernwapens. verder zullen denk ik de de avionics  wat gedonwngrade worden (radar enz) tot het niveau dat de vs acht dat jordanie mag hebben om de balans in die regio niet te verstoren.

Ice^

Citaat van: Offenbach op 20/04/2006 | 19:59 uur
Goeie zet van Jordanië! Men vliegt nu nog met A en B's, dus een aantal MLU's erbij zou niet verkeerd zijn gezien de huidige spanningen in de Regio. Weet iemand trouwens wat er allemaal gedowngrade zal gaan worden alvorens ze naar Jordanië overgevlogen worden? (EaGeltje? ;))

ik heet geen EaGeltje maar ik weet dat de Shrike en HARM capability eruit wordt gehaald
"A good landing is one that you can walk away from. A great landing is when you can use the airplane again."

Offenbach

Goeie zet van Jordanië! Men vliegt nu nog met A en B's, dus een aantal MLU's erbij zou niet verkeerd zijn gezien de huidige spanningen in de Regio. Weet iemand trouwens wat er allemaal gedowngrade zal gaan worden alvorens ze naar Jordanië overgevlogen worden? (EaGeltje? ;))

KapiteinRob

Jordanië heeft belangstelling voor acht overtollige Nederlandse F16's en twaalf gevechtsvliegtuigen van de Belgische luchtmacht. Dat blijkt uit een intentieverklaring die donderdag in Amman tussen de drie partijen is ondertekend.

De onderhandelingen over de definitieve verkoopprijs van de twintige toestellen moeten overigens nog beginnen. Maar Jordanië streeft er naar de toestellen in 2008 in huis te hebben.
 

Bron: www.telegraaf.nl dd. 20-04-2006

EaGletje

de marine is gewoon afhankelijk van de schelde... als die  niks te doen hebben komt er weer een vage order..zoals nou die m-fregratte weg en nieuwe patrioulle boten, en strax krijge we weer fregratten, als hun maar wat te doen hebben.. het gaat om het marine  :knuppel2: niet op de schelde... de benaminge zijn ook vaag
de LCF's zijn Destroyers en geen Fregratten, maar omdat Destroyer te agressief klinkt noeme we ze fregratte... en bij ons heet een Helicarrier gewoon :D bevoorraatschip, maar ff terug op on topic, ik denk dat er wat onderdelen verwijderd zullen worden uit die F-16Bm's omdat Jordanie niet alle apparatuur ag hebben...

Matthi

Citaat van: 2ring op 24/11/2005 | 17:28 uur
Citaatja weet ik veel, zo'n grijze drijvende bak iig

Uhm...nee dat ook niet:



;) :P

gr.!

2ring
nne we krijgen un sinterklaasboot

2ring

Citaatja weet ik veel, zo'n grijze drijvende bak iig

Uhm...nee dat ook niet:



;) :P

gr.!

2ring

EaGletje

dat was een van de domste beslissigen.. nu komen ze derachter.. die Orions waren toch best handig  :o        ook hebbe ze al de vliegers de laan uitgestuurd.. en nu klagen dat de klu te weinig vliegers heeft   :idiot2:

oud_zijde

ja weet ik veel, zo'n grijze drijvende bak iig ;)
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

KapiteinRob

Citaat van: oud_zijde op 24/11/2005 | 02:37 uur
het zou me echt helemaal nix verbazen als ze gewoon worden weggegeven net als die mijnenvegers aan een of ander balkanland onder het mom van ontwikkelingshulp ofzo

Dat zou mij ook niets verbazen (al bedoel je met dit voorbeeld n.a.w. een voormalig hydrografisch opnemingsvaartuig aan een of andere Baltische staat...  ;)), aangezien "we" n.m.m. verdomde slecht zijn in het binnenhalen van euro's voor "afgedankt" defensiemateriaal. Denk ook nog maar even aan het spotprijsje dat we hebben gevraagd voor de Orions!

oud_zijde

het zou me echt helemaal nix verbazen als ze gewoon worden weggegeven net als die mijnenvegers aan een of ander balkanland onder het mom van ontwikkelingshulp ofzo

of voor 1 euro per stuk net als die duitse migs aan Polen

dat is niet per se slecht want een bondgenoot in die regio is alleen maar nuttig maar laten we ons hier echt niet rijk gaan rekenen
It is a corvette when you ask the Treasury for money, a frigate when it is launched, a destroyer when it enters service, a cruiser when it goes to war, but only a corvette if it gets sunk.

MOAB

Citaat van: EaGletje op 23/11/2005 | 18:10 uur
nou we krijgen toch wel wat geld voor die 3 Bm's, onze F-16Am/Bm-m3/4 zijn de modernste F-16's die er op moment in dienst zijn, de us gaat ook een gedeelte van de mlu update's doorvoeren op hun vloot F-16c's

En ook dat brengt ook weer pegels op. De laatste updates zijn namelijk eigendom van het Koninkrijk der Nedelanden ::)
Kein einziger Plan ueberlebt den ersten Feldschlag - Moltke der Alte
Krieg ist eine Fortsetzung der Politik, aber mit andere Mitteln - Clausewitz