Wissel hier info omtrent de EMMV met elkaar uit

Gestart door Nick, 29/06/2005 | 16:23 uur

Reinier

Citaat van: Severide op 26/11/2020 | 23:58 uur
Avond!
Ik heb misschien een hele gekke vraag.
Ik vroeg mij af of het in de opleiding verplicht is om verstrekte ondergoed te dragen of dat dit je eigen keuze is zolang het maar een tactische kleur is?
Hoe zo? Vind je die kaki pendekkers mooi dan?  ;D

Huzaar1

Citaat van: Severide op 26/11/2020 | 23:58 uur
Avond!
Ik heb misschien een hele gekke vraag.
Ik vroeg mij af of het in de opleiding verplicht is om verstrekte ondergoed te dragen of dat dit je eigen keuze is zolang het maar een tactische kleur is?

Ligt aan je kader. Maar dat zal nu wel helemaal burger zijn. En defensie verstrekt nu ook boxershorts.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Severide

Avond!
Ik heb misschien een hele gekke vraag.
Ik vroeg mij af of het in de opleiding verplicht is om verstrekte ondergoed te dragen of dat dit je eigen keuze is zolang het maar een tactische kleur is?

Lex

Degenen die de belevenissen van 91, op 12 augustus 2013, opgekomen marinemensen in spe willen volgen via Twitter, kunnen dat doen via @1stapindemarine

Katsu

Ze doen niet meer aan vooropkomsten, je gaat dag 2 of 3 je spullen halen.

Randypolderman

Hoe zit het eigenlijk met de vooropkomst? (misschien een domme vraag) Want ik zit een paar bloggen te lezen, en die mensen hebben het erover dat ze een week van tevoren al een vooropkomst hadden.
Ik moet 26 september opkomen, maar ik heb daar nog niks over gehoord.

groetjes Randy

Katsu

Citaat van: Superfarmer op 02/09/2011 | 19:48 uur
Mij viel de volharding ontzettend mee, totaal niet zwaar. We hebben alleen veel gelopen en dat was het wel, introbivak was vele malen zwaarder.

Mee eens! Introbivak is zeker zwaar omdat je dan nog niet gewend bent aan het lopen (vooral op de kisten; blaren!). Bij de volharding was het stukje over het strand klote, maar zelfs de eindmars daarna is nog goed te doen.

Superfarmer

Mijn verhaal over de emmv..

Ik ben op 13 december 2010 begonnen aan de emmv, de eerste week was nog redelijk relaxed. We hebben die eerste week alleen onze 1ste Conditie test gehad en voor de rest hebben we vooral theorie gehad ( Rangen en standen). Daarna wel gelijk 2 weken kerstverlof...

Maar na de vakantie was het relaxte er wel af, We begonnen nu ook met, infex,zwemlessen, en verschillende theorievakken.

op de eerste dinsdag na het verlof hadden we de kleine mars(6km.) en die was de zwaarste van alle marsen die ik gehad heb, dan kwam omdat veel minder goed getrainde collega´s gaten lieten vallen zodat je constant aan het hardlopen was.

Gelijk na het marsen moesten we van het groene kader al ons psu inpakken in onze plunjezakken en deze mee naar beneden nemen, daar aangekomen moesten we met die zakken een paar rondjes om het voetbalveld rennen en daarna moesten we op handen en voeten het  exercitie terrein over lopen...Na deze avond zijn er gelijk (6) lui afgehaakt.

Bivak hadden wij pas in week 4
http://kronolith.tweakblogs.net/blog/6025/introbivak.html#more

verslag van een collega ( die een beetje overdrijft )

Je gaat natuurlijk ook gewoon hele leuke dingen doen tijdens de opleiding
- wapen infex
- c7 theorie
- c7 praktijk ----> mooiste van de hele opleiding
- Pt ---> dat is wel zwaar, maar als je er op terugkijkt is het toch ook wel erg leuk
- Beukbergen ---> naar de priesters en dominee´s
- en natuurlijk de leuke avonden met je collega´s

Mij viel de volharding ontzettend mee, totaal niet zwaar. We hebben alleen veel gelopen en dat was het wel, introbivak was vele malen zwaarder.


Succes voor de mensen die bezig zijn of spoedig beginnen

yelloow

Nee godzijdank niet, vind lopen en afniften in het veld gewoon niet heel erg leuk  ;)

StormTrooper

Citaat van: yelloow op 17/07/2011 | 13:24 uur
Ik denk dat dit de POOST is (praktische onder officier selectie test) voor de enge groene mannetjes van het korps. Sindskort kun je daar ook op een versnelde manier onderofficier worden.
Enge groene mannetjes? Afgekeurd zeker?  :silent:

yelloow

Ik denk dat dit de POOST is (praktische onder officier selectie test) voor de enge groene mannetjes van het korps. Sindskort kun je daar ook op een versnelde manier onderofficier worden.

KapiteinRob

Citaat van: WDH89 op 17/07/2011 | 12:50 uur
ik ben vorig jaar met een keuring van 3 dagen bezig geweest voor onderofficier KM en daar hadden we al ongeveer 10km moeten marsen met tussendoor allerlei oefeningen(jerrycan 25L vol water op-en neer een trap op etc) waardoor we aan het eind behoorlijk kapot waren! En dat was dus alleen nog maar de keuring ;) We begonnen met 15 man, na 3dagen was ik nog samen met 6 anderen over :P

Vertel daar eens wat meer over, want ik heb daar nog nooit van gehoord. Een keuring als burger? Als militair? Indien dat laatste, wat voor (sub)dienstgroep?

WDH89

#47
Lijkt mij inderdaad meer iets voor een schietclub KMAR1995 als je als 16jarige wapens zo belangrijk vind... Wie bij een defensie onderdeel wil vanwege het 'schieten en wapens' moet nog eens goed nadenken, er komt heel wat meer bij kijken!

En bij KM krijg je heel wat meer afmattende onderdelen dan een eindmars van 18km, ik ben vorig jaar met een keuring van 3 dagen bezig geweest voor onderofficier KM en daar hadden we al ongeveer 10km moeten marsen met tussendoor allerlei oefeningen(jerrycan 25L vol water op-en neer een trap op etc) waardoor we aan het eind behoorlijk kapot waren! En dat was dus alleen nog maar de keuring ;) We begonnen met 15 man, na 3dagen was ik nog samen met 6 anderen over :P

Laurens

Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 19:54 uur
Citaat van: dudge op 06/03/2011 | 19:49 uur
Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 18:58 uur
Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 18:58 uur
Gebruik je ook wapens?
Bedankt ,Maar bij weke functies gebruik je dan wel wapens?

Wapen technische dienst? Moet jij trouwens niet gewoon een schietclub aan gaan schrijven?


Ja hoe oud moet je daar dan voor zijn?

Afhankelijk van de club, soms kunnen kinderen al met luchtbuksen knallen. Denk dat de meeste banen pas scherp laten schieten vanaf 16 of 18 jaar. Maar vind je dat wapen dan zo belangrijk?

KMAR1995

Citaat van: dudge op 06/03/2011 | 19:49 uur
Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 18:58 uur
Citaat van: KMAR1995 op 06/03/2011 | 18:58 uur
Gebruik je ook wapens?
Bedankt ,Maar bij weke functies gebruik je dan wel wapens?

Wapen technische dienst? Moet jij trouwens niet gewoon een schietclub aan gaan schrijven?


Ja hoe oud moet je daar dan voor zijn?