Klein kaliber vuurwapens

Gestart door Sparkplug, 05/01/2017 | 19:15 uur

Huzaar1

Citaat van: Sparkplug op 14/10/2020 | 09:44 uur
De selector lever (safe-semi-auto) was oorspronkelijk alleen aan de linkerkant en nu aan beide kanten (ambidextrous). Dit maakt het voor linkshandige schutters alleen maar gemakkelijker. Qua inwendige werking verandert er niets. De trekkergroep, bolt en bolt carrier zijn nog steeds dezelfde.

Weet je dat zeker? Het is mogelijk, er is genoeg aftermarket spul hiervoor verkrijgbaar, maar zelf heb ik bij de C7NLD en de C8NLD alleen de oorspronkelijke magazijnpal gezien.

Het is te lang geleden.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Sparkplug

Citaat van: Poleme op 13/10/2020 | 22:58 uur
Leg eens uit, dat het qua bediening een ander wapen is.

De selector lever (safe-semi-auto) was oorspronkelijk alleen aan de linkerkant en nu aan beide kanten (ambidextrous). Dit maakt het voor linkshandige schutters alleen maar gemakkelijker. Qua inwendige werking verandert er niets. De trekkergroep, bolt en bolt carrier zijn nog steeds dezelfde.

Citaat van: Huzaar1 op 13/10/2020 | 23:21 uur
Nou, magazijnpal was nu aan 2 zijden te bedienen staat me bij

Weet je dat zeker? Het is mogelijk, er is genoeg aftermarket spul hiervoor verkrijgbaar, maar zelf heb ik bij de C7NLD en de C8NLD alleen de oorspronkelijke magazijnpal gezien.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

A.J.

Citaat van: Huzaar1 op 14/10/2020 | 09:03 uur
Wanneer 'volgt'  de NATO ? Het wordt gewoon een binnen de NATO geaccepteetde maatvoering. Maar de NATO standaard zoals eerst is er niet meer. Zoveel clubs doen al wat ze willen.

Komt vanzelf een STANAG van.

Citaat
NL is er iig totaal niet mee bezig. Ook niet in de komende 10 jaar. Had dit anders allang voorbij zien komen bij Dmunb.

Nederland wil al heel lang een ander kaliber en als er een STANAG is gaan we die kant gewoon op. Maar het heeft natuurlijk niet een heel hoge prio.

Huzaar1

Citaat van: A.J. op 13/10/2020 | 21:14 uur
Ik denk dat de NATO wel gaat volgen maar als Nederland het in hetzelfde tempo doet als de overstap naar 5.56 wordt het op zijn minst 2040...

Wanneer 'volgt'  de NATO ? Het wordt gewoon een binnen de NATO geaccepteetde maatvoering. Maar de NATO standaard zoals eerst is er niet meer. Zoveel clubs doen al wat ze willen.

NL is er iig totaal niet mee bezig. Ook niet in de komende 10 jaar. Had dit anders allang voorbij zien komen bij Dmunb.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Robert2

Citaat van: A.J. op 13/10/2020 | 21:14 uur
Ik denk dat de NATO wel gaat volgen maar als Nederland het in hetzelfde tempo doet als de overstap naar 5.56 wordt het op zijn minst 2040...
Zegt natuurlijk niks over het kaliber, maar gezien hoe lang er met een KKW wordt gedaan, zal er vast met een schuin oog naar worden gekeken..

(opklik voor groot)

Huzaar1

Citaat van: Poleme op 13/10/2020 | 22:58 uur
Leg eens uit, dat het qua bediening een ander wapen is.

Nou, magazijnpal was nu aan 2 zijden te bedienen staat me bij, vuurselector was aangepast. En de bijgeleverde aimpoints vereisten een andere schiet techniek en liet meer vrijheid toe in houdingen. Maargoed, wij bij 11tank schoten vanuit de heup  8)
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Poleme

Citaat van: Sparkplug op 13/10/2020 | 21:45 uur
Cosmetisch en qua bediening (ambidextrous) is het een ander wapen. Zijn de serienummers van de geupgrade NLD versies ook veranderd of zijn die nog origineel?
Leg eens uit, dat het qua bediening een ander wapen is.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

A.J.

Citaat van: Sparkplug op 13/10/2020 | 21:45 uur
Cosmetisch en qua bediening (ambidextrous) is het een ander wapen. Zijn de serienummers van de geupgrade NLD versies ook veranderd of zijn die nog origineel?

Ik zou het niet weten. De loop is alvast wel dikker.

Sparkplug

Citaat van: A.J. op 13/10/2020 | 21:33 uur
Dat is me bekend. Maar het is natuurlijk een compleet ander wapen dan de C7/8/A1.

Cosmetisch en qua bediening (ambidextrous) is het een ander wapen. Zijn de serienummers van de geupgrade NLD versies ook veranderd of zijn die nog origineel?
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

A.J.

Citaat van: Sparkplug op 13/10/2020 | 21:26 uur
Diemaco (Canada) werd overgenomen door Colt (VS) en heet nu Colt Canada. Colt Canada heeft alles geupgrade naar C7NLD/C8NLD/LOAWNLD.

https://www.coltcanada.com/upgrades.html

Dat is me bekend. Maar het is natuurlijk een compleet ander wapen dan de C7/8/A1.

Sparkplug

Citaat van: A.J. op 13/10/2020 | 21:20 uur
Het is na de Diemaco nu de Colt...

Diemaco (Canada) werd overgenomen door Colt (VS) en heet nu Colt Canada. Colt Canada heeft alles geupgrade naar C7NLD/C8NLD/LOAWNLD.

https://www.coltcanada.com/upgrades.html



A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

A.J.

Citaat van: Sparkplug op 13/10/2020 | 21:18 uur
Mocht het inderdaad 2040 worden, dan is de C7/C8 langer in Nederlandse dienst geweest dan de FAL/FALO.

Het is na de Diemaco nu de Colt...

A.J.

Citaat van: Lex op 13/10/2020 | 21:15 uur
Tsja .....  :( :( :( :( :(

Uitgaande van de STANAG 5.56 standaard kaliber in 1980 en de invoering van de Diemaco in Nederland 15 jaar later...

Sparkplug

Citaat van: A.J. op 13/10/2020 | 21:14 uur
Ik denk dat de NATO wel gaat volgen maar als Nederland het in hetzelfde tempo doet als de overstap naar 5.56 wordt het op zijn minst 2040...

Mocht het inderdaad 2040 worden, dan is de C7/C8 langer in Nederlandse dienst geweest dan de FAL/FALO.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Lex

Citaat van: A.J. op 13/10/2020 | 21:14 uur
Ik denk dat de NATO wel gaat volgen maar als Nederland het in hetzelfde tempo doet als de overstap naar 5.56 wordt het op zijn minst 2040...
Tsja .....  :( :( :( :( :(