Embraer KC-390

Gestart door andré herc, 04/09/2010 | 20:03 uur

silvester herc

ik wil hier wel effe opmerken net zoals ik eerder gedaan heb in de andere tropic vervanging Hercules dat de C-390 elke keer vergeleken wordt met de kort Hercules en niet met de langere versie C-130J Super ik vind de C-390 net een vergrote versie van de C-295 maar dan met  straalmotoren en ik heb hem van nabij bekeken mocht hem niet van binnen bekijken wel mocht ik in de Japanse C-2  ;) dat net een kleine versie van de C-17 is  zie mijn eigen foto's van Fairford 2019!!

Wim1955

De minister zei tijdens de begrotingsbehandeling letterlijk: We gaan weer investeren in de Hercules. Hij zei het maar 1x maar volgens mij is de keuze wel gemaakt. De nieuwe toestellen worden in 2026 verwacht.

Ace1


Huzaar1

Citaat van: Ace1 op 17/11/2021 | 17:32 uur
Embrear  heeft bij de ontwikkeling van de C-390 gebruik gemaakt van de techniek van de Embrear  E-2 Series en de motoren komen van de Airbus A320. Overigens staat Embrear bekend om instandhouding, ondersteuning en ontwikkeling van het produkt. Niet voor niets vliegen er meer dan 200 Embraer EMB 314 Super Tucano bij meer als 15 luchtmachten.

Nog steeds niet te vergelijken met die van de amerikanos.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Ace1

#131
Citaat van: Huzaar1 op 17/11/2021 | 11:05 uur
Ik zie heel wat uitdagingen als we gaan afwijken van de 'norm'. We zijn te klein daarvoor. De aanschafprijs is maar een fractie van de kosten. Instandhouding, ondersteuning en ontwikkeling van het product tijdens haar leven wegen zwaarder. Bij een probleem met een c130 kun je de VS bellen voor een antwoord. Bij Embrear vragen ze je w.s het te komen aankaarten en verhelpen.

Embrear  heeft bij de ontwikkeling van de C-390 gebruik gemaakt van de techniek van de Embrear  E-2 Series en de motoren komen van de Airbus A320. Overigens staat Embrear bekend om instandhouding, ondersteuning en ontwikkeling van het produkt. Niet voor niets vliegen er meer dan 200 Embraer EMB 314 Super Tucano bij meer als 15 luchtmachten.

Huzaar1

Citaat van: Oorlogsvis op 17/11/2021 | 10:49 uur
Toch moet de luchtmacht eens serieus gaan kijken naar de KC-390 en zich niet blindstaren op de dure C-130's
je heb wel 3 KC-390 voor de prijs van 2 C-130 volgens mij.

Ik zie heel wat uitdagingen als we gaan afwijken van de 'norm'. We zijn te klein daarvoor. De aanschafprijs is maar een fractie van de kosten. Instandhouding, ondersteuning en ontwikkeling van het product tijdens haar leven wegen zwaarder. Bij een probleem met een c130 kun je de VS bellen voor een antwoord. Bij Embrear vragen ze je w.s het te komen aankaarten en verhelpen.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

Toch moet de luchtmacht eens serieus gaan kijken naar de KC-390 en zich niet blindstaren op de dure C-130's
je heb wel 3 KC-390 voor de prijs van 2 C-130 volgens mij.

Ace1

Embraer begins production of the first KC-390 Millennium for Hungary

Embraer successfully concluded the Hungary Critical Design Review (CDR) and began the structural assembly of its first KC-390 Millennium. A ceremony held at Embraer's Gavião Peixoto facility, witnessed by Hungarian government and Embraer representatives, marked the start of production of the first KC-390 Millennium for Hungary.

In the coming weeks, parts will be assembled to generate the structural panels and frames for the main components of the fuselage and semi-wings. The first aircraft is scheduled to be delivered in 2024.

In November 2020, the Hungarian government signed a contract with Embraer for the acquisition of two C-390 Millennium multi-mission transport aircraft, in its Air-to-Air Refueling (AAR) configuration, designated KC-390. The acquisition is part of the process to strengthen the capabilities of the Hungarian Defence Forces.

The KC-390 for the Hungarian Defence Forces will be the first in the world with the Intensive Care Unit in its configuration, an essential feature to perform humanitarian missions. The aircraft fully meets the requirements of the Hungarian Defence Forces, being able to perform different types of military and civilian missions including Medical Evacuation, Cargo and Troops Transport, Precision Cargo Airdrop, Paratroopers Operations and AAR.

These KC-390 are fully NATO compatible, not only in terms of their hardware but also in their avionics and communications configuration. Furthermore, the KC-390 probe and drogue refuelling system means the aircraft is capable of refuelling the Hungarian JAS 39 Gripen, as well as other aircraft that use the same technology.

The Brazilian Air Force (FAB) existing fleet of KC-390s currently stands at four and these aircraft have exceeded 4,100 flight hours in operation, including its extensive use to transport equipment and medical supplies across the country urgently needed to address the COVID-19 situation in Brazil.

The C-390 is a tactical transport jet aircraft designed to set new standards in its category. Some of the strong aspects of the aircraft are increased mobility, rugged design, higher flexibility, state-of-the-art proven technology and easier maintenance. Flying faster and delivering more cargo, both the C-390 Millennium and the KC-390 variant are the right-sized platform for major deployment scenarios. Minimized interventions and on condition maintenance combined with highly reliable systems and components support the reduced downtime and costs, contributing to outstanding availability levels and low life cycle costs.

https://www.aviation24.be/manufacturers/embraer/embraer-begins-production-of-the-first-kc-390-millennium-for-hungary/

silvester herc

Citaat van: Harald op 15/11/2021 | 12:02 uur
Brazilian Air Force cuts KC-390 order to 15 aircraft

The Brazilian Air Force has decided to move forward with its plan to cut its order for the Embraer KC-390 tactical transport from 28 to 15 airframes

https://www.reuters.com/article/embraer-brazil-govt/update-1-embraer-shares-drop-as-brazilian-air-force-cuts-kc-390-order-idUSL1N2S31XU
Nu er minder besteld worden door de Braziliaanse Luchtmacht kan het het productie gat een beetje opgevuld worden door de order 5 voor Portugal met een optie voor een zesde en Hongarije met 2 die van Portugal is al in de eindfase[zie video]en die Hongarije is nu ook op de productie lijn om het zo maar effe te stellen!!

Ace1

#126
Citaat van: Parera op 15/11/2021 | 12:30 uur
Dat is natuurlijk wel erg pijnlijk voor Embraer. En heel erg goed voor potentiele internationale verkopen is dit ook niet.

Dat klopt maar er zijn genoeg landen met bepaalde regimes die niets met de VS willen te maken hebben of geen defensie materiaal uit de VS kunnen krijgen en dit is dan het alternatief op een militair transport toestel.

Ace1

Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/11/2021 | 17:58 uur
Ik heb hier Fokker al over gesproken.

Weel deel van Fokker heb je gesproken,  Fokker gkn aerospace of Fokker NL?

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ace1 op 15/11/2021 | 17:25 uur
Onderschat de lobby van Fokker niet, toen de Klu begin jaren 90 4 C-295's  wilde, begon Fokker een lobby voor 4 Fokker F60's kreeg deze order ook.

Ik heb hier Fokker al over gesproken.

Ace1

#123
Citaat van: jurrien visser (JuVi op Twitter) op 15/11/2021 | 14:42 uur
Ik zie NL helemaal geen actie ondernemen, ik verwacht hooguit de KC-390 zal dienen als een stalking horse om LM scherp te houden.

Onderschat de lobby van Fokker niet, toen de Klu begin jaren 90 4 C-295's  wilde, begon Fokker een lobby voor 4 Fokker F60's kreeg deze order ook.


jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Mourning op 15/11/2021 | 13:48 uur
Kunnen wij hier niet, links- of rechtsom, een ... slaatje uit slaan?

Ik zie NL helemaal geen actie ondernemen, ik verwacht hooguit de KC-390 zal dienen als een stalking horse om LM scherp te houden.

Mourning

Citaat van: Thomasen op 15/11/2021 | 12:46 uur
Als je het niet kan betalen kan je het ook niet kopen.

Kunnen wij hier niet, links- of rechtsom, een ... slaatje uit slaan?
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).