Raketaanval in omgeving Nederlands kamp Kaboel

Gestart door Caspar, 01/02/2003 | 19:32 uur

Tigger


-Peter-

Wel begrijpelijk ja dat het dan even schrikken is. Maar het viel gelukkig allemaal weer mee dit keer  ;D En nou maar hopen dat er geen volgende keer komt  8)
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Tigger

Was wel schrikken, toen ik 's ochtends mijn bed uit kwam en teletekst aan zette.
Gelukkig is het allemaal goed gegaan. Die idioten daar ook.... :-\

-Peter-

Dat lijkt mij ook ja, anders is het nou niet bepaald nieuwswaardig  ;D
Een land is niet sterk als zij oorlog kan voeren, zij is pas sterk wanneer zij oorlog kan voorkomen...

Caspar

#1
CitaatIn de omgeving van het Nederlands-Duitse ISAF-kamp in Kaboel in Afghanistan, zijn vrijdagavond vier raketten ingeslagen. Er vielen geen gewonden. Dit laat het ministerie van Defensie zaterdag weten.

De raketten sloegen in tussen de 200 en 2000 kilometer vanaf het kamp. Uit voorzorg heeft het personeel enige tijd in schuilplaatsen doorgebracht. Er is vastgesteld dat de raketten uit zuid-oostelijke richting kwamen. Er is niet bekend of het ISAF-kamp het doel van de raketten was.

Ook wordt nog onderzocht om welk type raket het gaat. Er zijn geen aanwijzingen dat de dreiging tegen de ISAF-troepen toeneemt. Eerder kwamen in april, september en oktober 2002 raketten neer in de omgeving van het kamp. Ook toen vielen er geen gewonden.
 

Bron: www.nieuws.nl

Tussen de 200 en 2000 kilometer??  ;D Zal wel 200 tot 2000 m moeten zijn neem ik aan.