Amerikaanse militaire transporten over Nederlands grondgebied

Gestart door Airpower, 17/02/2003 | 12:56 uur

Wout

Ach ja, het is de sp he. Maar goed dat ik in de VVD rotjeknor zit, anders hadden die transporten niet eens mogen aankomen in de rotterdamse haven  ::) Komt natuurlijk niet door mij maar ik heb wel die ene persoon die anders voorstelde het vuur onder de schoenen gelegd...

Caspar

Een oorlogsvrij gebied ;D. Het moet echt niet gekker worden nou hoor! :D :D

Airpower

Als het aan de SP in Doetinchem ligt niet door de gemeente Doetinchem :-\ Zij willen dat de gemeente Doetinchem een oorlogsvrij gebied wordt. Dus geen wapentransporten door de gemeente.

Wat ze tegenwoordig allemaal al niet verzinnen  ::)
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com

Airpower

Amerikaanse militaire transporten over Nederlands grondgebied

17-02-2003

Op korte termijn zullen de Verenigde Staten gebruik maken van uiteenlopende Nederlandse faciliteiten voor de doorvoer van militair materieel en personeel. Ons land zal hierbij in het kader van "Host Nation Support" steun verlenen. Naast politie zullen bij de bewaking en beveiliging van transporten militairen van de Koninklijke marechaussee en mogelijk ook van andere krijgsmachtdelen worden ingezet. Uit veiligheidsoverwegingen zullen vooraf geen mededelingen worden gedaan over het tijdstip waarop en de route waarlangs de transporten plaatsvinden.

De transporten van Amerikaans militair materieel en personeel door Nederland vinden plaats conform de geldende afspraken tussen Navo-bondgenoten (de Host Nation Support-overeenkomst). Om de activiteiten in goede banen te leiden is, onder de verantwoordelijkheid van de minister van Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties, een Host Nation Support-overlegstructuur in het leven geroepen. In deze overlegstructuur zijn alle betrokken departementen en instanties vertegenwoordigd. Defensie treedt op als contactpunt voor de Amerikaanse krijgsmacht.

Bron: www.mindef.nl
Flying isn't dangerous. Crashing is what's dangerous
Milaviapress.com