nieuwe squadrons RAF

Gestart door JdL, 12/08/2016 | 22:13 uur

Sparkplug

Citaat van: JdL op 13/08/2016 | 16:42 uur
De OCU gaat dus naar Marham, maakt dus plaats vrij op Lossiemouth. De vraag is of deze plek ingenomen wordt door de P-8's of dat er ruimte is voor een extra fast jet sqn. Lossiemouth zou dus 1 van de 2 nieuwe squadrons kunnen huisvesten, maar in de onderstaande link heeft men het erover dat er naast de 2 frontline squadrons ook een trainingsquadron bij komt; klopt dit?
http://www.fox2.co.uk/viewtopic.php?t=31674&mode=print&sid=e822d3fee7ce63c5e7139d09a75b3e8f

Dat topic werd vlak voor de bekendmaking van SDSR 2015 gestart. Uiteindelijk komen maar twee Typhoon squadrons erbij.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

JdL

Citaat van: Sparkplug op 13/08/2016 | 13:24 uur
Per juli 2019 komt de F-35B OCU op eigen bodem.
https://www.flightglobal.com/news/articles/uk-details-operational-conversion-unit-plan-for-f-35-408306/

De 56th Fighter Wing op Luke AFB richt zich op de F-35A opleiding.
De OCU gaat dus naar Marham, maakt dus plaats vrij op Lossiemouth. De vraag is of deze plek ingenomen wordt door de P-8's of dat er ruimte is voor een extra fast jet sqn. Lossiemouth zou dus 1 van de 2 nieuwe squadrons kunnen huisvesten, maar in de onderstaande link heeft men het erover dat er naast de 2 frontline squadrons ook een trainingsquadron bij komt; klopt dit?
http://www.fox2.co.uk/viewtopic.php?t=31674&mode=print&sid=e822d3fee7ce63c5e7139d09a75b3e8f
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Sparkplug

Citaat van: JdL op 13/08/2016 | 12:52 uur
Maakt de kansen voor no 74 groter. ;)We gaan het zien, gaat de RAF de operational conversion trouwens op eigen bodem doen of kiezen ze net als Nederland voor de VS? (luke AFB)

Per juli 2019 komt de F-35B OCU op eigen bodem.
https://www.flightglobal.com/news/articles/uk-details-operational-conversion-unit-plan-for-f-35-408306/

De 56th Fighter Wing op Luke AFB richt zich op de F-35A opleiding.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

JdL

Citaat van: Sparkplug op 13/08/2016 | 12:25 uur
De RAF heeft op dit moment geen operationeel tiger squadron.
Maakt de kansen voor no 74 groter. ;)
Citaat van: Sparkplug op 13/08/2016 | 12:25 uur
No. 15(R) Squadron RAF zouden ze als F-35B OCU kunnen gebruiken. Een andere optie is het opgeheven No. 20(R) Squadron RAF (voormalig Harrier OCU).
We gaan het zien, gaat de RAF de operational conversion trouwens op eigen bodem doen of kiezen ze net als Nederland voor de VS? (luke AFB)
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Sparkplug

Citaat van: JdL op 13/08/2016 | 11:54 uur
Heeft de UK momenteel überhaupt wel een squadron in de tiger club?

De RAF heeft op dit moment geen operationeel tiger squadron.

Citaat van: JdL op 13/08/2016 | 11:54 uur
Wat denk je trouwens van 15R sqn?  deze zal iig weg gaan uit Lossiemouth als de Tornado's eruit gaan.

No. 15(R) Squadron RAF zouden ze als F-35B OCU kunnen gebruiken. Een andere optie is het opgeheven No. 20(R) Squadron RAF (voormalig Harrier OCU).
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

JdL

Citaat van: Sparkplug op 13/08/2016 | 11:28 uur
Over een squadron met een flinke historie gesproken. Het zou wat zijn als No. 74 Squadron RAF terugkeert.
Laten we het hopen, maar er zijn meerdere bekende squadrons die een kans maken. Heeft de UK momenteel überhaupt wel een squadron in de tiger club?
Citaat van: Sparkplug op 13/08/2016 | 11:28 uur
RAF Leeming zou een optie kunnen zijn. Zie ook deze link met alle RAF vliegbases e.d.
http://www.raf.mod.uk/organisation/stations.cfm
Leeming had 2 tornado ADV sqn's dus ze hebben de ruimte, verder komen de andere typhoon squadrons regelmatig naar Leeming om te oefenen, dus het zou me niets verbazen.
Citaat van: Sparkplug op 13/08/2016 | 11:28 uur
RAF Marham zal voor heel veel geld worden verbouwd om als thuisbasis van de F-35B te kunnen dienen. Het is maar de vraag of een tweede F-35B vliegbasis dezelfde aanpassingen krijgt.
Dat is zeker waar, dus als er behoefte zou komen aan een extra basis zou het groot onderhoud, STOVL training enz wss op Marham uitgevoerd worden lijkt me.

Wat denk je trouwens van 15R sqn?  deze zal iig weg gaan uit Lossiemouth als de Tornado's eruit gaan.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Sparkplug

Citaat van: JdL op 13/08/2016 | 11:10 uur
No 111 kan denk ik niet missen, zeker niet als de nieuwe sqn's gestationeerd worden in Schotland. No 74 maakt denk ik ook best een kans, was ook lid van de NATO tigers.

Over een squadron met een flinke historie gesproken. Het zou wat zijn als No. 74 Squadron RAF terugkeert.

Citaat van: JdL op 13/08/2016 | 11:10 uur
Leuchars is vol gestopt met army dus daar zullen ze niet terugkeren, veel Engelse spotters denken aan Leeming. Zeker nu de rol van no 100 sqn onder druk staat.

RAF Leeming zou een optie kunnen zijn. Zie ook deze link met alle RAF vliegbases e.d.
http://www.raf.mod.uk/organisation/stations.cfm

RAF Marham zal voor heel veel geld worden verbouwd om als thuisbasis van de F-35B te kunnen dienen. Het is maar de vraag of een tweede F-35B vliegbasis dezelfde aanpassingen krijgt.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

JdL

#5
Citaat van: Sparkplug op 13/08/2016 | 10:11 uur
Wat mij betreft terugkeer van No. 43 Squadron RAF en No. 111 Squadron RAF met de Typhoon  ;D
No 111 kan denk ik niet missen, zeker niet als de nieuwe sqn's gestationeerd worden in Schotland. No 74 maakt denk ik ook best een kans, was ook lid van de NATO tigers.

Wat denk jij van de bases? Coningsby zou al vol zitten en Lossiemouth zal ook niet veel ruimte over hebben na de komst van de P-8's. Leuchars is vol gestopt met army dus daar zullen ze niet terugkeren, veel Engelse spotters denken aan Leeming. Zeker nu de rol van no 100 sqn onder druk staat.

Citaat van: Sparkplug op 13/08/2016 | 10:11 uur
Vraag mij af of 138 stuks werkelijk haalbaar is. Er werd wel al gesproken om over de totale gebruiksduur 138 stuks te hebben en dat er een flink aantal als reserve zullen dienen.
Ik verwacht zelf rond de 60 stuks, genoeg om 1 carrier operationeel te houden zoals het voornemen is binnen de huidige SSDR. Dit zal allemaal op Marham passen maar wat als men besluit dat de 2 carriers tegelijk operationeel kunnen zijn. Dan zullen het toch minimaal 80 stuks+reserve worden en dat wordt denk toch krap.
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Sparkplug

Dan kun je ook denken aan No. 42 Squadron RAF of No. 201 Squadron RAF v.w.b. de P-8A.

Wat mij betreft terugkeer van No. 43 Squadron RAF en No. 111 Squadron RAF met de Typhoon  ;D

Vraag mij af of 138 stuks werkelijk haalbaar is. Er werd wel al gesproken om over de totale gebruiksduur 138 stuks te hebben en dat er een flink aantal als reserve zullen dienen.
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

JdL

Citaat van: DvdW op 12/08/2016 | 22:16 uur
.......  :cute-smile:
Een serieuze reactie had ik ook niet verwacht van jou. ;D
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

DvdW

The beauty of grace is that it makes life not fair...

ת'תקווה בלב נועל, עם חזק לא נתקפל
כי לא נולד הבן זונה שיעצור את ישראל

JdL

#1
In de SSDR van 2015 is aangegeven dat men de volle 138 F-35's wil bestellen, P-8's gaat aanschaffen en dat er 2 extra typhoon squadrons zullen worden opgericht.
Ik ben altijd een fan geweest van de RAF en vind het  leuk om te speculeren over squadrons en bases.

Misschien niet het meest serieuze topic, maar welke nummers denken jullie dat de squadrons krijgen en waar zullen ze gestationeerd worden.

begreep dat voor de P-8 veel mensen aan 120 sqn denken en de basis Lossiemouth is al bekend.

Vwb de typhoons; Coningsby zou vol zitten, de extra squadrons op Lossiemouth of toch een derde typhoon basis en welke nummers maken het meeste kans om opgericht te worden, 111 sqn?

Verder kan ik me niet voorstellen dat alle 138 F-35's (als ze er uberhaupt komen) op Marham passen, wat zou een extra basis kunnen zijn? En zullen de huidige Tornado squadrons op de F-35 overgaan of wordt het voordeel gegeven aan meer bekende inactieve squadrons?

ben benieuwd naar jullie info en gedachtes. ;D
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan