Hoog Risico Beveiliging Schiphol

Gestart door KMAR1995, 27/03/2011 | 19:00 uur

MichelvH90


Alsafewijs

Citaat van: Michelvh op 18/06/2011 | 17:51 uur
Goeiedag allemaal,

Ik ben zelf werkzaam binnen het HRB van de marechaussee op schiphol en zal dus een beetje opheldering geven over de werkzaamheden binnen deze groep.
Ik zal voornamelijk de, voor de burger ook, zichtbare taken noemen en daar bij uitleggen wat de burger ook ziet. Hetgeen wat de burger niet ziet zal ik natuurlijk ook niet uitleggen.

Het HRB zijn bestaansrecht is het beveiligen van de luchtvaartmaatschappij EL-AL. Deze luchtvaartmaatschappij word al sinds 1980 geloof ik bedreigd en soms ook geteisterd door terrorisme.

Wat doen wij?
Check-in beveiligen.
Gate beveiligen.
Beveiligen van het vliegtuig tot die is opgestegen en of geland is.


Meer kan ik hier uiteraard niet over vertellen.

Verder rijden en lopen wij onze patrouilles binnen en buiten terminals van schiphol. Wij letten hier dan op terrorisme gerelateerde "afwijkingen".  Je zou denken dat wij dit niet vaak tegen komen... en dat klopt ook. Gelukkig maar.

Verder is het wel zo dat mocht dit bovenstaande wel het geval zijn, wij de genen zijn die hier op mogen en gaan acteren.
Vandaar de MP5.

Waarom gebeurd er niks op schiphol?
Er gebeuren echt wel dingen op schiphol... alleen word niet alles naar buiten naar de media gebracht, dit om angstgevoel bij de passagiers te meiden. Het is ook weer niet zo dat het iedere dag raak is.. je moet hierbij denken aan 1 of 2 en in hoogste uitzondering meerdere keren per jaar. Er gebeurd niks omdat wij op schiphol genoeg acties houden die het onmogelijk maken voor terroristen om hun eventuele voorbereidingen te doen. Onze uitstraling, het GVT (gevechts tenue) samen met de MP5 soort voor het zo geheten "Window Dressing".

Mochten jullie opmerkingen of aanvulleningen of toch nog vragen hebben, lees ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Michel



Dank voor de duidelijke uitleg. Nu hopen dat het nog steeds mogelijk is om in deze tak te gaan werken. Ps. Valt dit onder politie taken? Mvg

Michelvh

Goeiedag allemaal,

Ik ben zelf werkzaam binnen het HRB van de marechaussee op schiphol en zal dus een beetje opheldering geven over de werkzaamheden binnen deze groep.
Ik zal voornamelijk de, voor de burger ook, zichtbare taken noemen en daar bij uitleggen wat de burger ook ziet. Hetgeen wat de burger niet ziet zal ik natuurlijk ook niet uitleggen.

Het HRB zijn bestaansrecht is het beveiligen van de luchtvaartmaatschappij EL-AL. Deze luchtvaartmaatschappij word al sinds 1980 geloof ik bedreigd en soms ook geteisterd door terrorisme.

Wat doen wij?
Check-in beveiligen.
Gate beveiligen.
Beveiligen van het vliegtuig tot die is opgestegen en of geland is.


Meer kan ik hier uiteraard niet over vertellen.

Verder rijden en lopen wij onze patrouilles binnen en buiten terminals van schiphol. Wij letten hier dan op terrorisme gerelateerde "afwijkingen".  Je zou denken dat wij dit niet vaak tegen komen... en dat klopt ook. Gelukkig maar.

Verder is het wel zo dat mocht dit bovenstaande wel het geval zijn, wij de genen zijn die hier op mogen en gaan acteren.
Vandaar de MP5.

Waarom gebeurd er niks op schiphol?
Er gebeuren echt wel dingen op schiphol... alleen word niet alles naar buiten naar de media gebracht, dit om angstgevoel bij de passagiers te meiden. Het is ook weer niet zo dat het iedere dag raak is.. je moet hierbij denken aan 1 of 2 en in hoogste uitzondering meerdere keren per jaar. Er gebeurd niks omdat wij op schiphol genoeg acties houden die het onmogelijk maken voor terroristen om hun eventuele voorbereidingen te doen. Onze uitstraling, het GVT (gevechts tenue) samen met de MP5 soort voor het zo geheten "Window Dressing".

Mochten jullie opmerkingen of aanvulleningen of toch nog vragen hebben, lees ik het graag!

Met vriendelijke groet,

Michel

KMAR1995

Citaat van: Laurens op 27/03/2011 | 23:31 uur
Citaat van: KMAR1995 op 27/03/2011 | 19:13 uur
Ik wil later ook bij het HRB Team

Citaatben ik toch aan het denken om bij de Landmacht of Marine te gaan.
CitaatWelke functies heb je precies bij de Cavalerie verkenning
CitaatHaha mijn belangstelling voor de Koninklijke Marechaussee begint steeds en steeds minder te worden

.....?

CitaatEczeem, operaties ,gebroken ledematen ,Littekens en je lichamelijke houding, als je 1 jaar medicatie vrij bent

En last gehad van bronchitis en astma. Ik wil je niet ontmoedigen maar wat denk je zo zelf als je dit lijstje leest?

Dat ik niet wist wat ik wou
maar nu ben ik er uit en wil solliciteren bij de Marechausse en trouwens ik heb allen last gehad van acute bronchitis ,Eczeem,

Laurens

Citaat van: KMAR1995 op 27/03/2011 | 19:13 uur
Ik wil later ook bij het HRB Team

Citaatben ik toch aan het denken om bij de Landmacht of Marine te gaan.
CitaatWelke functies heb je precies bij de Cavalerie verkenning
CitaatHaha mijn belangstelling voor de Koninklijke Marechaussee begint steeds en steeds minder te worden

.....?

CitaatEczeem, operaties ,gebroken ledematen ,Littekens en je lichamelijke houding, als je 1 jaar medicatie vrij bent

En last gehad van bronchitis en astma. Ik wil je niet ontmoedigen maar wat denk je zo zelf als je dit lijstje leest?

KMAR1995

Citaat van: Ace1 op 27/03/2011 | 21:09 uur
Citaat van: KMAR1995 op 27/03/2011 | 19:27 uur
Citaat van: onderofficier op 27/03/2011 | 19:21 uur
Citaat van: KMAR1995 op 27/03/2011 | 19:13 uur
Ik wil later ook bij het HRB Team
Eerst maar langs de keuringarts met je Eczeem, operaties ,gebroken ledematen ,Littekens en je lichamelijke houding, als je 1 jaar medicatie vrij bent    8)


Is goed onderofficier (Proef ik hier een beetje haat?)

of gewoon een strontvlieg?

KMAR1995 graag wat meer respect voor gewaardeerde forumleden


Is goed

Tanker

Zo spannend is dat werk dus niet.......

Ace1

Citaat van: KMAR1995 op 27/03/2011 | 19:27 uur
Citaat van: onderofficier op 27/03/2011 | 19:21 uur
Citaat van: KMAR1995 op 27/03/2011 | 19:13 uur
Ik wil later ook bij het HRB Team
Eerst maar langs de keuringarts met je Eczeem, operaties ,gebroken ledematen ,Littekens en je lichamelijke houding, als je 1 jaar medicatie vrij bent    8)


Is goed onderofficier (Proef ik hier een beetje haat?)

of gewoon een strontvlieg?

KMAR1995 graag wat meer respect voor gewaardeerde forumleden

onderofficier

#7
Citaat van: KMAR1995 op 27/03/2011 | 19:27 uur
Citaat van: onderofficier op 27/03/2011 | 19:21 uur
Citaat van: KMAR1995 op 27/03/2011 | 19:13 uur
Ik wil later ook bij het HRB Team
Eerst maar langs de keuringarts met je Eczeem, operaties ,gebroken ledematen ,Littekens en je lichamelijke houding, als je 1 jaar medicatie vrij bent    8)


Is goed onderofficier (Proef ik hier een beetje haat?)

of gewoon een strontvlieg?

Haat? Nee hoor    het zijn je eigen woorden.......   Ik wijs je er alleen maar op.....  

Ik merk het al: ONGESCHIKT        als aankomend wachtmeester bij de KMAR eh commandant der Strijdkrachten moet je wel ergens tegen kunnen maar door je laatste opmerking kan je dit dus niet......  
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KMAR1995

Citaat van: onderofficier op 27/03/2011 | 19:21 uur
Citaat van: KMAR1995 op 27/03/2011 | 19:13 uur
Ik wil later ook bij het HRB Team
Eerst maar langs de keuringarts met je Eczeem, operaties ,gebroken ledematen ,Littekens en je lichamelijke houding, als je 1 jaar medicatie vrij bent    8)


Is goed onderofficier (Proef ik hier een beetje haat?)

of gewoon een strontvlieg?

onderofficier

#5
Citaat van: KMAR1995 op 27/03/2011 | 19:13 uur
Ik wil later ook bij het HRB Team
Eerst maar langs de keuringarts met je Eczeem, operaties ,gebroken ledematen, torsie scoliose , ongelijke schouders, Littekens en je lichamelijke houding, als je 1 jaar medicatie vrij bent    8)

Daarna Commandant der Strijdkrachten? 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Lex

Aangezien er in een tweetal topics nagenoeg dezelfde vragen worden gesteld, zijn deze twee topics versmolten tot 1 topic.

Lex
Algeheel beheerder

KMAR1995

Citaat van: dudge op 27/03/2011 | 19:04 uur
Stoer kijken 8)

Haha serieus?

Waarom kijken ze dan zo stoer?
Ik wil later ook bij het HRB Team
Alleen dan begrijp ik niet waarom je dan zo stoer moet kijken (Ik zou gewoon lachen naar mensen en gewoon normaal doen {)

KMAR1995

Beste mensen,


Ik was vrijdag 25 Maart  in Ahoy bij het skills masters gebeuren.
dat is een opleidingen beurs voor alle mensen in het VMBO.
Daarbij waren er ook mensen van defensie bij

-Koninklijke marechaussee
-Landmacht
-Korps mariniers
-Marine

Nou ging ik die mensen van de Marechausse wat vragen en toen vroeg ik ze van hoe zit het nou met dat FPS Systeem.
Toen begrepen ze niet wat ik zei en dat ze er nooit van gehoord hadden.
Daarbij kon die man mij alleen vertellen dat hij Commandant grensbewaking was op schiphol ofzo.
Dus toen vroeg ik hem van wat doen de mensen van Hoog Risico beveiliging nou precies en dit en dat.
Maar hij had geen flauw idee het enigste wat die wist is dat zij het vliegveld bewaken.


Kunnen jullie mij vertellen waarom deze mensen niks wisten?
Of mogen ze niet vertellen wat het HRB Doet?

Alvast bedankt


KMAR1995

Ik heb wat vragen omtrent het Hoog Risico beveiligen van schiphol



Wat doen deze mensen naast hun rondes lopen?
Is hun aparte opleiding zwaar? en wat doe je daar precies?
En wat zijn (El-Al vluchten?)

etc etc