Wie komt hoelaat en waar op voor de Landmacht.

Gestart door Defensieforum, 26/03/2005 | 20:19 uur

shirley27

Wat ook een idee is, als je het ervoor over hebt natuurlijk is een goedkoop hotelletje te pakken en er de dag ervoor erheen gaan, er overnachten en dan gewoon op keuring gaan. Zo kan je ook lekker uitgerust en rustig aan je dag beginnen.

Toen ik op keuring moest ben ik bij Hotel Y De Boulevard geweest, het is het goedkoopste van het goedkoopst, ziet er niet uit.. maar voor een overnachting kan het wel, en het bespaart je een hoop tijd en gedoe.

Ik vind het namelijk wel erg vroeg als je uit groningen moet komen, dus misschien kan je de keuring later pakken als je naar amsterdam belt om het even te vragen, dat kan altijd natuurlijk..

metusz

Citaat van: onderofficier op 09/08/2012 | 22:37 uur
Citaat van: metusz op 09/08/2012 | 22:16 uur
weet iemand misschien ook als je bij de keuring een dag eerder mag/kan ik moet namelijk de 22e om 6.45 uur. Ik kom uit Groningen en ik moet +- 2.30 uur reizen en mijn eerste trein gaat om 5.00 uur je ziet het dus wel dat gaat niet lukken.

Het is niet meer mogelijk om een dag van te voren te komen en dan te blijven overnachten op de kazerne. Dit in de kader van de bezuinigingen.  Het enige wat je kan doen is bellen met het verzoek om later gekeurd te worden. 


Hmmm dan word het lastig, het zit namelijk zo ik vertrek in september voor 6 maanden naar het buitenland. Ik bel morgen wel erheen en vraag het wel even na hoe het nu moet.

onderofficier

Citaat van: metusz op 09/08/2012 | 22:16 uur
weet iemand misschien ook als je bij de keuring een dag eerder mag/kan ik moet namelijk de 22e om 6.45 uur. Ik kom uit Groningen en ik moet +- 2.30 uur reizen en mijn eerste trein gaat om 5.00 uur je ziet het dus wel dat gaat niet lukken.

Het is niet meer mogelijk om een dag van te voren te komen en dan te blijven overnachten op de kazerne. Dit in de kader van de bezuinigingen.  Het enige wat je kan doen is bellen met het verzoek om later gekeurd te worden. 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Lex

Citaat van: metusz op 09/08/2012 | 22:16 uur
weet iemand misschien ook als je bij de keuring een dag eerder mag/kan ik moet namelijk de 22e om 6.45 uur. Ik kom uit Groningen en ik moet +- 2.30 uur reizen en mijn eerste trein gaat om 5.00 uur je ziet het dus wel dat gaat niet lukken.
Neem van te voren contact op met A'dam, om eea te regelen.

metusz

weet iemand misschien ook als je bij de keuring een dag eerder mag/kan ik moet namelijk de 22e om 6.45 uur. Ik kom uit Groningen en ik moet +- 2.30 uur reizen en mijn eerste trein gaat om 5.00 uur je ziet het dus wel dat gaat niet lukken.

metusz

vandaag mail binnen gekregen dat ik 22-08 mag komen voor de keuring, zijn er meer mensen?

metusz

Citaat van: nemo1986 op 21/12/2011 | 00:57 uur
Weer even beschikking tot internet.

Heb afgelopen vrijdag telefoon gekregen en kan eerder instromen bij LMB, 30-01-2012 al!

Sneller dan ik had verwacht, dus nog harder eraan trekken betreft conditioneel.

heel veel succes maandag :big-smile:
ik hoop dat ik dat volgend jaar ook kan zeggen.

nemo1986

Weer even beschikking tot internet.

Heb afgelopen vrijdag telefoon gekregen en kan eerder instromen bij LMB, 30-01-2012 al!

Sneller dan ik had verwacht, dus nog harder eraan trekken betreft conditioneel.

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: nemo1986 op 16/12/2011 | 13:21 uur
Gister GO en sportonderzoek gehad en goedgekeurd voor cluster 4:)

Kreeg de vraag of ik naar KCT wou, maar dat aanbod afgeslagen omdat ik van mezelf weet dat ik dat nu niet ga trekken. Een grote droom, maar op dit moment niet realistisch. Ik krijg vandaag als het goed is telefoon met de mededeling of ik naar LMB mag met uitzondering van de KMD of dat ik alsnog naar PAINF ga.

In ieder geval zou m`n opkomst datum van zowel LMB of PAINF 02-04-2012 worden. Genoeg tijd om me voor te bereiden.
Opkomst kazerne LMB is natuurlijk Oranjekazerne te Schaarsbergen en AMO zou worden bij schoolbat-Zuid te Oirschot.

In ieder geval blij dat de inspanning, 4 jaar weer tobben en twijfelen om terug te gaan en bijna 1½ jaar wachten beloond word met alsnog een goeie keuringsresultaat.

:D

Gefeliciteerd, veel plezier en succes!

nemo1986

Gister GO en sportonderzoek gehad en goedgekeurd voor cluster 4:)

Kreeg de vraag of ik naar KCT wou, maar dat aanbod afgeslagen omdat ik van mezelf weet dat ik dat nu niet ga trekken. Een grote droom, maar op dit moment niet realistisch. Ik krijg vandaag als het goed is telefoon met de mededeling of ik naar LMB mag met uitzondering van de KMD of dat ik alsnog naar PAINF ga.

In ieder geval zou m`n opkomst datum van zowel LMB of PAINF 02-04-2012 worden. Genoeg tijd om me voor te bereiden.
Opkomst kazerne LMB is natuurlijk Oranjekazerne te Schaarsbergen en AMO zou worden bij schoolbat-Zuid te Oirschot.

In ieder geval blij dat de inspanning, 4 jaar weer tobben en twijfelen om terug te gaan en bijna 1½ jaar wachten beloond word met alsnog een goeie keuringsresultaat.

:D

Hans87

Citaat van: Mathijs op 15/07/2011 | 14:05 uur
Ik begin 17 augustus aan de KMA.

Welk wapen/dienstvak? En KOO of MWO?

Ik zou ook de 17e beginnen maar ben door wat vervelende omstandigheden niet in staat om mn scriptie af te ronden. En aangezien de februari lichting volledig wordt gereserveerd voor militairen kan ik pas over een jaar beginnen... Maar wel mn keuringen al rond en getekend!

Mathijs


paulvanwanrooij

er bestaat nu iets:
de belangstellende bank, voor mensen die nog geintresseerd zijn in een baan bij defensie.....
de mensen die daar in zitten ''krijgen'' voorrang op een kans voor een baan, alleen word er binnen deze bank ook weer onderscheid gemaakt
op werkervaring (eerdere ervaring binnen defensie)

zit zelf ook in de belangstellende bank, voor mij is VeVa geen optie(KMS certificaat is al behaald)

scoutz0r

#680
Citaat van: SMI de Boer op 08/02/2011 | 06:57 uur
Mocht je heel fanatiek zijn ga je VeVa doen, met de meeste kans op een baan
Heb zelfs gehoord dat momenteel alleen nog VeVa word toegelaten binnenkort i.v.m bezuinigingen.

VeVa is wat mij betreft wel een aanrader om op het moment aan een baan bij defensie te komen.
alleen moet je jezelf goed bedenken of je leiding wilt geven of niet.

Niv 2. zonder leiding geven.                         duur : anderhalf jaar.
Niv 3. Met leiding geven ( Onderofficier)        duur : 2 en een half jaar.

SMI de Boer

Mocht je heel fanatiek zijn ga je VeVa doen, met de meeste kans op een baan
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend