Jihadi’s hebben nu modern wapentuig

Gestart door Lex, 01/02/2014 | 18:03 uur

Harald

Citaat van: Lex op 02/02/2014 | 20:44 uur
Ook wellicht bekend als "Flight Guard".

Flight Guard is an Elta Systems Ltd's brand name for a family of airborne systems for protecting civilian aircraft against man-portable air-defense systems

Description

Elta's Flight Guard is a missile detection and avoidance system that is installed on more than 200 military aircraft and helicopters as well as on several VIP commercial aircraft, and has been also installed in aircraft of the El Al, Arkia and Israir fleets that fly to high risk destinations.

In September 2003, a year after an attempt was made to shoot down an Arkia Israel Airlines Boeing 757 in Mombasa, Kenya in 2002, the Israeli Ministry of Transportation selected Elta Systems to perform advanced flight tests of Flight Guard for protecting its commercial aircraft. Part of the funding was used to obtain certification of the system by Israel's Civil Aviation Authority (CAA).

The system chosen comprised a radar-based missile approach warning system (MAWS) and countermeasure dispensing system. The system was chosen since it is specifically designed to defend low-flying aircraft against MANPADs, such as those utilized in the attack in Kenya. The automated system uses doppler radar to detect incoming missiles, before firing IMI-designed civilian flares to decoy incoming infrared-homed missiles.

Controversy

The system has proved controversial, with both the FAA[citation needed] and Switzerland raising fire hazard safety concerns. The Swiss have stated that any aircraft with the system installed will be grounded, despite uncovering a plot to down an El Al aircraft in that country; other European countries have indicated that they might follow suit.

Future development

Although Flight Guard was approved by the CAA and several other countries, the Israel authority decided to buy laser-based jamming system called Multi-Spectral Infrared Countermeasure (MUSIC) which began development in 2008, that does not use flares. As of Nov 2009, few commercial aircraft have anti-aircraft missile protection systems, and these rely on flares as the countermeasure.

http://en.wikipedia.org/wiki/Flight_Guard


Wat zijn de problemen dat vliegtuigen hiermee uitgerust zijn en de redenen dat landen die de vliegtuigen weigeren !! ?

A.J.

Citaat van: SMI de Boer op 02/02/2014 | 19:06 uur
:omg: das nieuw voor mij dat zo'n klm Boeing bijvoorbeeld flairs en afweer heeft.


Ik geloof ook niet dat dat ergens gesuggereerd wordt.

Lex

Citaat van: Thomasen op 02/02/2014 | 21:52 uur
Gezien het aantal toestellen alleen al van Westerse grotere maatschappijen vraag ik mij ernstig af of alle toestellen met dergelijke systemen uitgerust zijn. Zonder enige achtergrond kennis verwacht ik eigenlijk dat het meerendeel niet met dergelijke systemen is uitgerust.
Ik heb geen idee, maar het is wel zo dat toestellen daarmee uitgerust door IATA/ICAO geweigerd worden op de meeste vliegvelden en in/boven het luchtruim van de lidstaten.

dudge



Citaat van: Lex op 02/02/2014 | 20:44 uur
Ook wellicht bekend als "Flight Guard".

Gezien het aantal toestellen alleen al van Westerse grotere maatschappijen vraag ik mij ernstig af of alle toestellen met dergelijke systemen uitgerust zijn. Zonder enige achtergrond kennis verwacht ik eigenlijk dat het meerendeel niet met dergelijke systemen is uitgerust.


Lex

Citaat van: Harald op 02/02/2014 | 20:04 uur
van El Al toestellen heb ik dit wel gehoord/gelezen, .....
Ook wellicht bekend als "Flight Guard".

Harald

Citaat van: SMI de Boer op 02/02/2014 | 19:06 uur
:omg: das nieuw voor mij dat zo'n klm Boeing bijvoorbeeld flairs en afweer heeft.

van El Al toestellen heb ik dit wel gehoord/gelezen, maar KLM ??  ... :hrmph:

SMI de Boer

 :omg: das nieuw voor mij dat zo'n klm Boeing bijvoorbeeld flairs en afweer heeft.
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Elzenga

Citaat van: A.J. op 02/02/2014 | 14:48 uur
Als die Russen en Chinezen de kunst een beetje afgekeken hebben van het westerse systeem (Stinger) dan blijven ze nergens met hun tegenmaatregelen zoals flares ed.
Dat blijft een wapenwedloop in zichzelf ja. Maar men is intensief bezig om iets tegen deze dreiging te kunnen doen...zeker landen die bovenaan de lijst van terroristische doelwitten staan.

A.J.

Citaat van: Elzenga op 02/02/2014 | 14:06 uur
die toestellen hebben over het algemeen al middelen aan boord tegen zo'n aanval..als ook de meeste van El Al. Blijkbaar hebben de meeste terroristen het drukker elders en doen veiligheidsdiensten hun werk...laat dat aub zo blijven.

Als die Russen en Chinezen de kunst een beetje afgekeken hebben van het westerse systeem (Stinger) dan blijven ze nergens met hun tegenmaatregelen zoals flares ed.

KapiteinRob

Citaat van: ZitStuk op 02/02/2014 | 14:33 uur
de wereld staat in brand...

beetje k*t dat het geld op is, anders konden we er wat aan doen...

1. Wat Ronald zegt; het geld is niet op, maar wordt verkeerd besteed (over de balk gegooid).
2. We willen (durven) er niets aan (te) doen. We bemoeien ons alleen met zaken die relatief weinig gevaar opleveren en waar we naïef de wereldverbeteraar proberen te spelen. O.m. door onze mores op te (willen) leggen.

Elzenga

Citaat van: ZitStuk op 02/02/2014 | 14:33 uur
de wereld staat in brand...

beetje k*t dat het geld op is, anders konden we er wat aan doen...
het geld is niet op!! Er wordt alleen steeds minder aan defensie besteed. Is een keuze...geen moetje.

ZitStuk

de wereld staat in brand...

beetje k*t dat het geld op is, anders konden we er wat aan doen...
De ogen van een vrouw horen te zijn als de voeten van een infanterist, Groot, Zwart en Vochtig

Elzenga

Citaat van: Ros op 02/02/2014 | 14:10 uur
Vlak voor het landen of tijdens de start zullen deze systemen niet veel uit kunnen halen. De tijd tussen vuren en impact is veel te kort.
zeker...minimum afstand Sa-7 is 500 meter en hoogte 18 meter. Maar je kunt in ieder geval deel van de dreiging wegnemen. Dat geldt alleen voor toestellen met zo'n beschermings-systeem..

jurrien visser (JuVi op Twitter)

Citaat van: Ros op 02/02/2014 | 14:10 uur
Vlak voor het landen of tijdens de start zullen deze systemen niet veel uit kunnen halen.

Dat denk ik ook en voor een "hoofdprijs" vuur je er toch gewoon twee uit de achterklep van een pick-up.

Ros

#15
Citaat van: Elzenga op 02/02/2014 | 14:06 uur
die toestellen hebben over het algemeen al middelen aan boord tegen zo'n aanval..als ook de meeste van El Al. Blijkbaar hebben de meeste terroristen het drukker elders en doen veiligheidsdiensten hun werk...laat dat aub zo blijven.

Vlak voor het landen of tijdens de start zullen deze systemen niet veel uit kunnen halen. De tijd tussen vuren en impact is veel te kort.