Leger krijgt weer tanks

Gestart door Gozo, 15/09/2015 | 15:27 uur

Mourning

Citaat van: ARM-WAP op 03/10/2015 | 18:50 uur
Wat een joke, die laatste alinea in dat Jane's artikel met Hennis' stelling dat die samenwerking de European operational capabilities verbetert.
Indien Nederland haar pz-battalions gewoon niet had afgestoten waren die capabilities nog better geweest (gebleven).

En omdat het zo'n onsterflijk belachelijke zin is, heeft Jane's haar "gequoot".


Klopt!
"The only thing necessary for Evil to triumph is for good men to do nothing"- Edmund Burke
"War is the continuation of politics by all other means", Carl von Clausewitz, Vom Kriege/On War (1830).

ARM-WAP

Wat een joke, die laatste alinea in dat Jane's artikel met Hennis' stelling dat die samenwerking de European operational capabilities verbetert.
Indien Nederland haar pz-battalions gewoon niet had afgestoten waren die capabilities nog better geweest (gebleven).

En omdat het zo'n onsterflijk belachelijke zin is, heeft Jane's haar "gequoot".

JdL

Is er al bekend wanneer het oranje eskadron wordt opgericht en wanneer de eerste tanks instromen?
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

Harald

Dutch mechanized brigade to be integrated into German panzer division

The Royal Netherlands Army's 43 Mechanized Brigade will be integrated into the Bundeswehr's 1st Panzer Division, German Defence Minister Ursula von der Leyen and her Dutch counterpart, Jeanine Hennis-Plasschaert, told their respective parliaments on 15 September.

A formal agreement to this effect will be signed later this year, with integration work starting at the end of the year or beginning of 2016, and the unit becoming operational at the end of 2019.

Before it is integrated into the 1st Panzer Division, 43 Mechanized Brigade will be reinforced by German 414 Panzer Battalion, which will include a Dutch Leopard 2A6 tank company with 100 personnel based in Bergen-Hohne, Germany. The remainder of 43 Mechanized Brigade will stay in the Netherlands.

To ensure commonality, Germany will upgrade the Netherlands' 16 remaining Leopard 2A6 tanks to A7 standard and pool them with its own Leopard 2 tanks. The Netherlands will lease the tanks necessary to form a company of 18 Leopard 2s.

The Dutch army's 11 Airmobile Brigade is already integrated into the German Division Schnelle Kräfte rapid deployment force.

Hennis-Plasschaert described the planned integrated division as, "another groundbreaking step in Dutch-German co-operation ... which will greatly improve European operational capabilities."

http://www.janes.com/article/54636/dutch-mechanized-brigade-to-be-integrated-into-german-panzer-division

Zander

Citaat van: A.J. op 20/09/2015 | 00:11 uur
I know, maar ik meen me te herinneren dat de lui die op de tank zaten bij 103 de rechte achtergrondjes hadden. Maar goed, Seedorf is ook al ff geleden voor mij, kan er naast zitten.

Dat zou zomaar kunnen hoor. Toen  Ik er bij kwam waren de tanks weg en zat 103 in Soesterberg.
People are sheep

A.J.

Citaat van: Zander op 19/09/2015 | 23:53 uur
Inde tijd van de verkenning bataljons was dat niets bijzonders.
102, 103 en 104 hadden namelijk ook tanks in de bewapening.
Deze waren samen met de tirailleurs(cavalerie infanteristen) en de mortieren voor het vertragend gevecht op de Noord-Duitse laagvlakte.

I know, maar ik meen me te herinneren dat de lui die op de tank zaten bij 103 de rechte achtergrondjes hadden. Maar goed, Seedorf is ook al ff geleden voor mij, kan er naast zitten.

Zander

Citaat van: A.J. op 19/09/2015 | 23:32 uur
Zwaluwstaarten op een tank?

Inde tijd van de verkenning bataljons was dat niets bijzonders.
102, 103 en 104 hadden namelijk ook tanks in de bewapening.
Deze waren samen met de tirailleurs(cavalerie infanteristen) en de mortieren voor het vertragend gevecht op de Noord-Duitse laagvlakte.
People are sheep

A.J.

Citaat van: Zander op 19/09/2015 | 22:54 uur
Het OTK peloton(Opleiden Trainen Kennisbehoud) valt onder 43 BVE en dus onder het 4e Regiment Huzaren Huzaren van Boreel.
Boreel is en blijft dus voorlopig (helaas)het enige actieve cavalerie regiment bij de Nederlandse krijgsmacht. Misschien dat er in de toekomst een uitbreiding van het aantal tanks in zit en dat men dan een regiment reactiveert.

Zwaluwstaarten op een tank?

Zander

Citaat van: johandeleeuw2002 op 19/09/2015 | 21:28 uur
http://www.digibron.nl/search/detail/b7fe776050afb47609447218bed13488/generaal-wijnen-over-aantreden-tanks-bij-krijgsmacht?authenticated=false#
in dit artikel verteld martin wijnen dat het oranje eskadron gaat vallen onder boreel
dus sytzama en alexander blijven helaas inactief
verder zegt hij dat de 18 geleasde tanks ondanks dat ze het y kenteken houden wel een NL vlaggetje krijgen en natuurlijk een bizon van 43 gemech


wat ik me afvraag is of we er wel gewoon onze MAG op kunnen zetten zolang we nog met de A6 moeten rondrijden
en of andere specifiek nederlandse dingen waarvan huzaar1 ons er een paar verteld heeft oa vizier afstand worden ingesteld
ik neem aan dat we niet onze eigen rookwerpers erop mogen zetten zoals de A6NL die had

hoe zit het trouwens met de bergingstanks voor het eskadron
levert NL die of lenen we die van het duitse deel van het bataljon?
we hebben nog genoeg buffels operationeel/in opslag staan

Het OTK peloton(Opleiden Trainen Kennisbehoud) valt onder 43 BVE en dus onder het 4e Regiment Huzaren Huzaren van Boreel.
Boreel is en blijft dus voorlopig (helaas)het enige actieve cavalerie regiment bij de Nederlandse krijgsmacht. Misschien dat er in de toekomst een uitbreiding van het aantal tanks in zit en dat men dan een regiment reactiveert.
People are sheep

wegmann

Mag hopen dat ze het onderhoud intussen op regel hebben...20 jaar terug stelde het niet veel voor vergeleken bij onze organisatie...iets gecompliceerder onderhoud was sterk afhankelijk van industrieteams... zelfs bij 93....

Huzaar1

Elke eenheid heft haar eigen berging. Dus dit zal Duits bergingswerk worden.
Ik ben benieuwd naar de schiettechniek die ze gaan hanteren, pelotonsindeling hierbij, en het onderhoud. ( Duitse tankeenheden hebben Eigen onderhoudsploegen, waar in NL dit de huzaren en kpls zelf deden.

Betreft de Coax en affuit lijkt me de MG3 het meest logisch.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

JdL

http://www.digibron.nl/search/detail/b7fe776050afb47609447218bed13488/generaal-wijnen-over-aantreden-tanks-bij-krijgsmacht?authenticated=false#
in dit artikel verteld martin wijnen dat het oranje eskadron gaat vallen onder boreel
dus sytzama en alexander blijven helaas inactief
verder zegt hij dat de 18 geleasde tanks ondanks dat ze het y kenteken houden wel een NL vlaggetje krijgen en natuurlijk een bizon van 43 gemech


wat ik me afvraag is of we er wel gewoon onze MAG op kunnen zetten zolang we nog met de A6 moeten rondrijden
en of andere specifiek nederlandse dingen waarvan huzaar1 ons er een paar verteld heeft oa vizier afstand worden ingesteld
ik neem aan dat we niet onze eigen rookwerpers erop mogen zetten zoals de A6NL die had

hoe zit het trouwens met de bergingstanks voor het eskadron
levert NL die of lenen we die van het duitse deel van het bataljon?
we hebben nog genoeg buffels operationeel/in opslag staan
'The goal is world peace, and to do so you must have strength' Ronald Reagan

jurrien visser (JuVi op Twitter)

#67
Citaat van: Strata op 18/09/2015 | 17:39 uur
Speciaal voor Jurrien, geen Leopards, maar toch :)


Dank! Het zal geen schokkend bedrag op de factuur zijn voor een retourtje.

StrataNL

Speciaal voor Jurrien, geen Leopards, maar toch :)

CitaatVandaag zijn de treinen geladen met het materieel wat we als bataljon meenemen naar Hohenfels voor de komende 3 weken.

https://www.facebook.com/RIJWF/posts/957867500923078
-Strata-
Je Maintiendrai! Blog: Krijgsmacht Next-Generation

Huzaar1

Citaat van: johandeleeuw2002 op 18/09/2015 | 15:25 uur
een paar jaar geleden gingen de tanks op eigen kracht over de A28
Was dat een bezuinigingsmaatregel?


? Je bedoelt die oefening naar beverloo?

En nee.. dat was natuurlijk veel duurder dan op een tropco.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"