Spanningen in Venezuela

Gestart door jurrien visser (JuVi op Twitter), 16/02/2014 | 13:02 uur

Parera


Sparkplug

Navy Destroyer Performs Freedom of Navigation Operation Off Venezuelan Coast

https://news.usni.org/2020/10/01/navy-destroyer-performs-freedom-of-navigation-operation-off-venezuelan-coast


Colombian Air Force KFIR fighter jets fly over the Arleigh-Burke class guided-missile destroyer USS William P. Lawrence (DDG 110) during a joint exercise with Colombian Air Force and 12th Air Force (Air Forces Southern) while conducting partner nation interoperability training Sept. 18, 2020. U.S. Navy Photo
A fighter without a gun . . . is like an airplane without a wing.

-- Brigadier General Robin Olds, USAF.

Parera

Venezuela kondigd de aankoop van C802 ASuW raketten aan voor de korvetten gebouwd door Navantia.

https://mobile.twitter.com/ConflictsW/status/1309639183003201536

ARM-WAP

Citaat van: Oorlogsvis op 24/08/2020 | 21:29 uur
Dat ding kan je nooit goed richten met die golfen ..het is een joke dat ding erop
Citaat van: Huzaar1 op 25/08/2020 | 00:02 uur
Een schip beweegt continue! Ze raken nog geen olifant op het land met zo'n ding joh.
In het weer en met die zeegang van in die foto valt dat best wel mee indien het schip wat snelheid maakt...
Natuurlijk verhoogt een trefkans met
- stabilisatie     en
- externe vuurleiding
maar een beetje ervaren schutter kan wel wat schade veroorzaken binnen het bereik van dat ding.
Ik zou alvast niet op/in het target willen zitten  ;)

Die opstelling is alvast veel beter dan wat decennia op de bak van onze MCMV's stond (20 mm modèle F2

Huzaar1

Citaat van: Parera op 30/07/2020 | 17:09 uur
De ZU-23 is op zichzelf geen slecht wapen systeem en ook wel operationeel inzetbaar maar in deze vorm kan ik je alleen maar gelijk geven dat het er voor de sier en voor de show naar het volk op zit. Misschien effectief tegen langzame luchtdoelen zoals een kleine civiele 1 prop of helikopter maar daar houd het ook wel op ook.

Een schip beweegt continue! Ze raken nog geen olifant op het land met zo'n ding joh.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Oorlogsvis

Citaat van: Parera op 30/07/2020 | 17:09 uur
De ZU-23 is op zichzelf geen slecht wapen systeem en ook wel operationeel inzetbaar maar in deze vorm kan ik je alleen maar gelijk geven dat het er voor de sier en voor de show naar het volk op zit. Misschien effectief tegen langzame luchtdoelen zoals een kleine civiele 1 prop of helikopter maar daar houd het ook wel op ook.
Dat ding kan je nooit goed richten met die golfen ..het is een joke dat ding erop

Parera

#1679
Het nieuws is al enkele dagen oud maar hierbij dan toch;

Via https://twitter.com/ConflictsW
CitaatMaduro during an interview today "I gave the order to the defense minister to assess the full potential of Iran's military technology" He also said 'many things that are being done "are protected" and have to be done in silence, because we are living in a brutal war.' #Venezuela

Het zou gaan om de Zolfaghar SRBM (door ontwikkeling van Fateh-110), een lange afstandsraket met een bereik van 700 km. Een door ontwikkeling van deze raket is de Dezful met een bereik van 1000 km. Dit zou Venezuela een compleet nieuwe militaire capaciteit geven en ook voor Nederland kan dit verstrekkende gevolgen hebben rondom de beveiliging van de West.

Opvallend is dat er 2 maanden geleden een vrachtschip vanuit Iran aangekomen is in Venezuela, officieel had dit schip voedsel bij voor een Iraanse supermarkt maar het blijkt dat het schip (MV Golsan) dus pas vandaag 2 maanden later vertrokken is uit Venezuela. De kans is groot dat het schip op de terug weg een lading goud of andere lading mee terug neemt naar Iran.


Parera

Citaat van: Huzaar1 op 30/07/2020 | 15:25 uur
Dat zit er dus op voor de sier. Wat een farce.

De ZU-23 is op zichzelf geen slecht wapen systeem en ook wel operationeel inzetbaar maar in deze vorm kan ik je alleen maar gelijk geven dat het er voor de sier en voor de show naar het volk op zit. Misschien effectief tegen langzame luchtdoelen zoals een kleine civiele 1 prop of helikopter maar daar houd het ook wel op ook.

Huzaar1

Dat zit er dus op voor de sier. Wat een farce.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

#1676
Venezuela heeft enkele dagen geleden op zee weer een marine oefening gehouden, dit keer is met een serie luchtdoelraketten (waarschijnlijk Igla of RBS-70's MANPADS ) vanaf een van hun marine schepen (PO-13), erg opvallend op de foto's is dat het 35 mm kanon vervangen is door een dubbelloops ZU-23. Ook het fregat F-22 Almirante Brión nam deel aan de oefening en raketlancering. Volgens de berichten hebben ze ale Rheinmetall 35 mm's vervangen door de ZU-23's op 3 van de OPV's.

Geen geld meer voor een normale luchtverdediging ? Dan verbouw je de schepen met goedkopere minder effectieve systemen :angel: Laat ze dat in Den Haag maar niet zien straks geeft het ze nog ideeën.









Foto's via @PETRO_NOTICIA


Parera

Het is ze gelukt om het oefendoel van enkele dagen geleden te zinken. :silent:



Het is niet bekend gemaakt op welke manier de tanker gezonken is maar volgens geruchten zou het om een KH-31 antischeepsraket gaan. Dit is gebaseerd op een vernieuwde video (met oude beelden) gecombineerd met beelden van de zinkende tanker.

https://twitter.com/ArmadaFANB/status/1264888449691258880

In Caracas is de Iraanse vlag gehesen


Poleme

Rond 1600 uur zag ik op Al-Jazeera dat de eerste tanker al een Venezolaanse haven was binnen gelopen.
Nulla tenaci invia est via - Voor de doorzetter is geen weg onbegaanbaar.

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 24/05/2020 | 13:15 uur
Ik ben verbaasd dat ze dat kanon gebruiken, volgens mij heeft dat apparaat bij de Duitsers nooit echt fatsoenlijk geopereerd.

Het is ook een kanon dat we terug zien op de vMFF concepten van de KM. En die geruchten heb ik hier op het forum vaker gehoord maar naar mijn weten hebben de Denen en Indonesië er ook geen problemen mee. Het kan natuurlijk ook aan de Duitsers zelf liggen die 9 van de 10 keer iets over compliceren.

En de Duitsers zijn het toch weer aan het gebruiken voor het MANTIS en de Skyranger op de boxer.

Huzaar1

Ik ben verbaasd dat ze dat kanon gebruiken, volgens mij heeft dat apparaat bij de Duitsers nooit echt fatsoenlijk geopereerd.
"Going to war without France is like going deer hunting without your accordion" US secmindef - Jed Babbin"

Parera

Citaat van: Huzaar1 op 24/05/2020 | 12:05 uur
Waar zie je kanon in vreemde positie staan? :)

Het 35 mm kanon boven op de hangaar staat zijwaarts gedraaid richting de stuurboord kant  (?) van het schip, hierdoor lijkt het alsof het kanon zelf ontbreekt op de toren.