Salaristabellen Defensie.

Gestart door Defensieforum, 19/12/2005 | 21:47 uur

Dantji

Wat ik heb begrepen:

Het ligt ook aan je salaris wat je verdiend in je burgerbaan.
Daarom is er bij elke rang / stand nog een schaalverdeling, daar zit wel een max aan per rang/stand.

yelloow

Volgens mij wordt je nu na ongeveer 20 weken marn2 en na 36 (16 week later dus) marn1. Van een takenboek is geen sprake behalve als je versneld de vvo in wil.

KapiteinRob

Simpel gesteld kun je gewoon doortellen. Dus 26=7, 27=8 etc. Je begint als matroos/marinier 3, dus je kunt meteen in de tabel zien wat je verdient. Ik ben inmiddels een paar jaar buiten het personeels- en opleidingengebied werkzaam, dus kan je nu niet precies vertellen wanneer je M2 en M1 wordt. Het was ooit zo dat je na 9 maanden M2 werd en na weer eens 9 maanden, vermits je je takenboek af had, M1. Ik zou dat uit kunnen zoeken, maar ik zit voorlopig even niet achter intranet. Dus wellicht dan iemand anders daar sneller een antwoord op kan geven.  ;)

ARvL

Citaat van: Kapitein Rob op 14/11/2011 | 15:39 uur
Citaat van: ARvL op 14/11/2011 | 14:18 uur
In die tabel van de KM staan allerlei matrozen rangen, maar met welke rang kun je een marinier bij het Korps Mariniers vergelijken?

Matroos 3 = marinier 3
Matroos 2 = marinier 2
Matroos 1 = marinier 1

BTW: het is een stand, geen rang.  ;)

Een schepeling van 25 jaar valt inderdaad onder "6".

Ok, dankjewel:) Dat is precies hetzelfde dus? Wanneer ben je dan 3e/2e/1e stand? Heeft dat met je opleiding te maken of is dat na een bepaald aantal dienstjaren oid?
Dus eigenlijk is de vraag: als je 25 bent en de opleiding begint, hoeveel verdien je dan ongeveer? En hoe loopt dat de eerste tijd op?

Sorry hoor voor alle vragen, maar ik ben echt een volledige leek op dit gebied (vandaar ook de rangen/standen verwarring :confused:). Ik kan wel een beetje hulp gebruiken met het lezen van de tabel blijkt...;)

KapiteinRob

Citaat van: ARvL op 14/11/2011 | 14:18 uur
In die tabel van de KM staan allerlei matrozen rangen, maar met welke rang kun je een marinier bij het Korps Mariniers vergelijken?

Matroos 3 = marinier 3
Matroos 2 = marinier 2
Matroos 1 = marinier 1

BTW: het is een stand, geen rang.  ;)

Een schepeling van 25 jaar valt inderdaad onder "6".

ARvL

In die tabel van de KM staan allerlei matrozen rangen, maar met welke rang kun je een marinier bij het Korps Mariniers vergelijken?
En houdt het dan in dat als je 25 bent je onder salarisnummer 6 valt (21=2 + 4 jaar = 6)?
Mijn vriend denkt er nl. over na om zich aan te melden voor de selectieprocedure, maar we hebben een hypotheek te betalen dus hij kan er niet al teveel op achteruit gaan. Een beetje is niet erg, want dit is wel wat hij heel graag wil!

Cigarz

Citaat van: SMI de Boer op 23/02/2011 | 00:09 uur
Citaat van: Cigarz op 22/02/2011 | 20:41 uur
Als het niet zo triest was, zou ik er om kunnen lachen. Maar je hebt helemaal gelijk... :'(

net als jij altijd
Ben blij dat ik niet meer de enige ben die dat vind...

SMI de Boer

Citaat van: Cigarz op 22/02/2011 | 20:41 uur
Als het niet zo triest was, zou ik er om kunnen lachen. Maar je hebt helemaal gelijk... :'(

net als jij altijd
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

Cigarz

Citaat van: SMI de Boer op 22/02/2011 | 12:24 uur
Wat nieuwere salaristabellen staan inmiddels hier

Salaris

Maar ik denk dat je beter hiervoor kan kiezen

Klik

Als het niet zo triest was, zou ik er om kunnen lachen. Maar je hebt helemaal gelijk... :'(

SMI de Boer

#127
Wat nieuwere salaristabellen staan inmiddels hier

Salaris

Maar ik denk dat je beter hiervoor kan kiezen

Klik
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

superboerjan

Citaat van: Smoffler op 21/04/2010 | 13:16 uur
Citaat van: Kapitein Rob op 21/04/2010 | 12:41 uur
Citaat van: Smoffler op 21/04/2010 | 08:17 uur
Als je aan je opleiding begint en je hebt al ervaring in het bedrijfsleven met een lekker salaris, valt er dan enigerwijs in te schatten in welke salarisschaal je binnenkomt? Of begint iedereen gewoon bij 1?

Dat je niet veel eenvoudiger een antwoord op dergelijke vragen kan krijgen......
Citaat van: Smoffler op 20/04/2010 | 10:28 uur
heel mijn familie zit bij defensie dus ik weet aardig wat af van het rijlen en zeilen!
Die hebben geen ervaring met instromen, zijn allemaal netjes begonnen na hun schooltijd.
Dus hebben ook geen idee waar ik terecht zal komen.
Maargoed ook deze vraag zal ik op de voorlichting op 20 Mei kunnen stellen!

Op je 21e krijg je dacht ik salarisnummer 2. Daarna elk jaar 1 salarisnummer hoger.

wechi

Hallo iedereen,
Zou iemand mij kunnen vertellen in welke schaal je begint als je opleiding wachtmeester afhebt en 23 jaar bent?
En dit is voor Mar1 hetzelfde?

Smoffler

Citaat van: Kapitein Rob op 21/04/2010 | 12:41 uur
Citaat van: Smoffler op 21/04/2010 | 08:17 uur
Als je aan je opleiding begint en je hebt al ervaring in het bedrijfsleven met een lekker salaris, valt er dan enigerwijs in te schatten in welke salarisschaal je binnenkomt? Of begint iedereen gewoon bij 1?

Dat je niet veel eenvoudiger een antwoord op dergelijke vragen kan krijgen......
Citaat van: Smoffler op 20/04/2010 | 10:28 uur
heel mijn familie zit bij defensie dus ik weet aardig wat af van het rijlen en zeilen!
Die hebben geen ervaring met instromen, zijn allemaal netjes begonnen na hun schooltijd.
Dus hebben ook geen idee waar ik terecht zal komen.
Maargoed ook deze vraag zal ik op de voorlichting op 20 Mei kunnen stellen!

KapiteinRob

Citaat van: Smoffler op 21/04/2010 | 08:17 uur
Als je aan je opleiding begint en je hebt al ervaring in het bedrijfsleven met een lekker salaris, valt er dan enigerwijs in te schatten in welke salarisschaal je binnenkomt? Of begint iedereen gewoon bij 1?

Dat je niet veel eenvoudiger een antwoord op dergelijke vragen kan krijgen......
Citaat van: Smoffler op 20/04/2010 | 10:28 uur
heel mijn familie zit bij defensie dus ik weet aardig wat af van het rijlen en zeilen!

Smoffler

Als je aan je opleiding begint en je hebt al ervaring in het bedrijfsleven met een lekker salaris, valt er dan enigerwijs in te schatten in welke salarisschaal je binnenkomt? Of begint iedereen gewoon bij 1?

Geld is niet belangrijk maar ik moet wel mijn hypotheek kunnen blijven betalen!
25 jr. en ± 5 jaar ervaring.