24/7 militair?

Gestart door onderofficier, 01/07/2011 | 06:43 uur

Rups

Eigenlijk vind ik het wel on topic. Als de vrouw de onderscheidende factor is tussen wel "militair zijn" en niet "militair zijn"...

Maar ik zal me gedeisd houden.  8)

NatRes
Voorlichting: 25-04

KapiteinRob

Of een (mannelijke) militair zich anders gedraagt als hij zijn (een) vrouw bij zich heeft, heeft n.m.m. niets te maken met het topic.

Rob
Forumbeheerder

Rups

Citaat van: SMI de Boer op 21/03/2012 | 21:20 uur
Citaat van: onderofficier op 21/03/2012 | 06:59 uur
Citaat van: Rups op 20/03/2012 | 23:28 uur
Ik ben in elk geval 24/7 mij en daar zijn mijn baan en neventaken een aspect van.

100 punten   ;D


Maar (het zal niet anders zijn dan in het bedrijfsleven) lopen er bij defensie personen (voornamelijk mannen) rond die anders zijn dan als hun partner (vrouw) er bij is.  Die zijn dus ergens niet hun zelf.   Ik verbaas / verwonder me er elke keer weer over. 


Uberhaupt, als  er een vrouw bij is

Ah. dus dat is de crux. 24/7 militair tenzij er vrouwen bij zijn. en de definitie van militair ligt anders... namelijk ...
NatRes
Voorlichting: 25-04

Laurens

Citaat van: Kapitein Rob op 20/03/2012 | 09:31 uur
Als je als militair iemand te hulp schiet, moet je eerst even een rijtje punten afstrepen van het lijst "proportioneel geweld gebruiken", want als je niet uitkijkt, wordt je er als militair (want geoliede gevechtsmachine....) nog eens extra op afgerekend dat je iemand een klap voor z'n harsens geeft bij de verdediging van een derde......

Dat principe gaat ook op voor elke burger

SMI de Boer

Citaat van: onderofficier op 21/03/2012 | 06:59 uur
Citaat van: Rups op 20/03/2012 | 23:28 uur
Ik ben in elk geval 24/7 mij en daar zijn mijn baan en neventaken een aspect van.

100 punten   ;D


Maar (het zal niet anders zijn dan in het bedrijfsleven) lopen er bij defensie personen (voornamelijk mannen) rond die anders zijn dan als hun partner (vrouw) er bij is.  Die zijn dus ergens niet hun zelf.   Ik verbaas / verwonder me er elke keer weer over. 


Uberhaupt, als  er een vrouw bij is
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: Rups op 20/03/2012 | 23:28 uur
Ik ben in elk geval 24/7 mij en daar zijn mijn baan en neventaken een aspect van.

100 punten   ;D


Maar (het zal niet anders zijn dan in het bedrijfsleven) lopen er bij defensie personen (voornamelijk mannen) rond die anders zijn dan als hun partner (vrouw) er bij is.  Die zijn dus ergens niet hun zelf.   Ik verbaas / verwonder me er elke keer weer over. 
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Rups

In het bedrijfsleven kan je natuurlijk ook niet honderduit praten over wat je doet. Ontwikkelingen in je product, strategische zetten binnen de markt, manieren om je concurrenten te overtroeven voor ze goed en wel weten dat er uberhaupt gespeeld wordt... dat werkt beter zonder voorkennis bij je tegenpartij en dus is lekken niet bepaald de bedoeling. Bedrijfsgeheim heet dat. Uiteindelijk is de Nederlandse staat ook gewoon een uit de kluiten gewassen bedrijf.

Ik ben IT'er. ook in het weekend, en op feestjes en partijen. En dan merk ik dat ik af en toe in eens iemands computer sta te repareren.  :crazy:

Ik ben in elk geval 24/7 mij en daar zijn mijn baan en neventaken een aspect van.
NatRes
Voorlichting: 25-04

SMI de Boer

Citaat van: Tanker op 20/03/2012 | 15:06 uur
De minimi-schutter die op vrijdagmiddag met zijn minimi de trein instapt...... :devil:

in het slechtste geval zit je een weekend met je bud opgescheept als je de gill of l96 meeneemt
PAINF. Ahoewa

De enige manier om een strijd te eindigen is door hem te winnen.
Vrijheid is niet vanzelfsprekend

onderofficier

Citaat van: dudge op 20/03/2012 | 14:57 uur
ja, vraag op een zaterdag maar eens wat iemand doet, dan volgt een 'ik ben .....', ook als men even vrij is.
Dus iedeen is 24/7 in dienst van zijn / haar beroep.    En het is dus niet specifiek voor behouden aan militairen.

Citaat van: dudge op 20/03/2012 | 14:57 uur
Inderdaad, maar geef dus aan, waar de meeste Nederlanders dat makkelijk kunnen, kun je dat als militair niet, omdat je een vertrouwensfunctie bij de overheid vervuld.
Die vertrouwensfunctie is niet gelijk.   Zelfs onder bijv. chauffeurs zit er al een verschil.  Denk aan de VIP chauffeur die rond rijd vanuit DenHaag of een 4-tonner chauffeur. 

Er zijn ook zat vertrouwensfuncties binnen niet-overheid.

Citaat van: dudge op 20/03/2012 | 14:57 uur
Het gebruik van softdrugs moet je ook uit je hoofd laten, ook al ben je buiten dienst tijd.
Of een goede advocaat nemen, stiekum doen   e.d.   

Citaat van: dudge op 20/03/2012 | 14:57 uurEr zijn gewoon wat beperkingen aan dingen waar je wel en niet over kunt praten, en die gelden ook buiten diensttijd, en dat is niet alleen voor militairen, maar voor de meeste ambtenaren.
In het bedrijfsleven kan men honderd-uit praten  wat men doet,  ik denk het even niet.     Denk je dat een cassiere mag praten over de veiligheidsmaatregelen die in de winkel zijn?  Ik denk het niet. 
Maar het staat wel interessant wat je nu zegt:  ik ken die miltairen ook   een hoop blabla en vooral zeggen dat ze dingen doen waar ze niet over mogen praten.

Citaat van: Tanker op 20/03/2012 | 15:06 uur
De minimi-schutter die op vrijdagmiddag met zijn minimi de trein instapt...... :devil:

Die is in iedergeval zeker van een zitplaats   ;D
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Freggel

Citaat van: Kapitein Rob op 20/03/2012 | 09:31 uur
Als je als militair iemand te hulp schiet, moet je eerst even een rijtje punten afstrepen van het lijst "proportioneel geweld gebruiken", want als je niet uitkijkt, wordt je er als militair (want geoliede gevechtsmachine....) nog eens extra op afgerekend dat je iemand een klap voor z'n harsens geeft bij de verdediging van een derde......

Eens. Met je stelling althans. Niet met de vertaling de de rechterlijke macht vaak in deze richting doet. Ik ken niet zoveel militairen die daadwerkelijk een geoliede gevechtsmachine zijn door " het militair zijn"

We hebben in het recente verleden overigens ook proportionaliteit bij diverse zaken gezien waar een burger op trad.
Erg dubbel, vooraf in het moment niet altijd snel en juist in te schatten en achteraf na langdurig juridisch gesteggel . . . vaak verrassende uitspraken

Tanker

Citaat van: Kapitein Rob op 20/03/2012 | 09:31 uur
Als je als militair iemand te hulp schiet, moet je eerst even een rijtje punten afstrepen van het lijst "proportioneel geweld gebruiken", want als je niet uitkijkt, wordt je er als militair (want geoliede gevechtsmachine....) nog eens extra op afgerekend dat je iemand een klap voor z'n harsens geeft bij de verdediging van een derde......

Of men moet de militair zijn dienstwapen mee naar huis geven net zoals bij de politie dat gebruikelijk is, maar geloof niet dat daar veel mensen om staan te springen.
De minimi-schutter die op vrijdagmiddag met zijn minimi de trein instapt...... :devil:

onderofficier

Citaat van: dudge op 20/03/2012 | 10:01 uur
Je bent in ieder geval wel 24/7 militair. Of je in dienst bent in de uren dat je niet betaald wordt is een andere discussie, ik denk van wel, omdat het dienstverband niet beëindigd word.

Van een cassiere wordt het dienstverband ook niet per dag beëindigt / begonnen is deze dan ook 24/7 cassiere?

Citaat van: dudge op 20/03/2012 | 10:01 uur
Als militair zit een vakantie in Wit-Rusland, Iran of Noord-Korea er gewoon niet in. Ook kun je 24/7 aangesproken worden op je militair zijn.

Gewoon aanvragen en dan is er altijd een mogelijkheid dat het toegestaan wordt. (het is wel een papieren rompslomp met kans op briefing en debriefing maar het is wél de moeite waard) 
Het is ook verschillend per functie waar je niet heen mag.
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

KapiteinRob

Als je als militair iemand te hulp schiet, moet je eerst even een rijtje punten afstrepen van het lijst "proportioneel geweld gebruiken", want als je niet uitkijkt, wordt je er als militair (want geoliede gevechtsmachine....) nog eens extra op afgerekend dat je iemand een klap voor z'n harsens geeft bij de verdediging van een derde......

onderofficier

Citaat van: Freggel op 20/03/2012 | 08:59 uur
Niet zozeer het domein van de militair alleen. Van de militair wordt mogelijk wel meer " verwacht"  maar als burger kun je worden veroordeeld op basis van twee artikelen uit het Wetboek van Strafrecht (zie kader Wetten). Als je iemand voor wie je verantwoordelijk bent opzettelijk in een hulpeloze toestand brengt of laat, kun je tot twee jaar celstraf krijgen of een geldboete. Ben je ervan getuige dat iemand in levensgevaar verkeert, help je niet en gaat deze persoon vervolgens dood, dan kun je worden veroordeeld tot drie maanden celstraf of een geldboete.

112 bellen is ook al helpen   
Tegenslag is de beste gelegenheid om te tonen dat je karakter hebt; vele tonen (helaas) aan dat ze weinig karakter hebben.

Freggel

#71
Niet zozeer het domein van de militair alleen. Van de militair wordt mogelijk wel meer " verwacht"  maar als burger kun je worden veroordeeld op basis van twee artikelen uit het Wetboek van Strafrecht. Als je iemand voor wie je verantwoordelijk bent opzettelijk in een hulpeloze toestand brengt of laat, kun je tot twee jaar celstraf krijgen of een geldboete. Ben je ervan getuige dat iemand in levensgevaar verkeert, help je niet en gaat deze persoon vervolgens dood, dan kun je worden veroordeeld tot drie maanden celstraf of een geldboete.