vergelijk hier je spierkracht en conditie met andere leden en gasten

Gestart door maarten23j, 08/06/2008 | 21:17 uur

maarten23j

zijn de huidige eisen nu zo versoepeld is het niet meer te vergelijken met 5 jaar terug

pewe64

Citaat van: Iris op 10/06/2008 | 21:12 uur
Dit overkwam me zaterdag:

Crosstrainer level 16 (kan niet hoger :'() 20 minuten lang.
Hierna ''rust'' (krachttraining)
40 minuten geschaatst vrijwel continuë hartslag 186.

Maandag zie ik wel of het goed genoeg is (politiekeuring, vragen pb me maar)

Met deze conditie naar de politiekeuring?

Die keuringsartsen worden gek als ze deze resultaten zien.
De meeste politie-agenten zijn mietjes. ( geloof me, ik kan het weten)

maarten23j


SGT B.


sgt Rob


Iris

︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

sgt Rob

Citaat van: Graspol Iris op 19/06/2008 | 22:24 uur
3:54 gehad op de sporttest van de Politie.

Zoiets moeten ze ook invoeren voor het leger, heb je veel meer aan (hindernissen ipv dat stomme fietsje).
2 seconden te langzaam...

Iris

3:54 gehad op de sporttest van de Politie.

Zoiets moeten ze ook invoeren voor het leger, heb je veel meer aan (hindernissen ipv dat stomme fietsje).
︻┳テ=一

This is my rifle. There are many like it but this one is mine!

Na 5 jaar lezen op defensieforum, eindelijk gesolliciteerd!

19-9-2011 gesolliciteerd voor matroos operationele dienst
20-9 contact gehad met werving en selectie
??-9 persoonlijke vragenlijst ingevul

maarten23j

mijn voorkeur voor het leger komt niet voort uit het kijken van rambo films  ;D,nee ben me wel bewust van de werkelijkheid ,want anders maak je de keus niet om het leger in te gaan want anders kun je het beter niet doen  8)

paul1011

Citaat van: maarten23j op 13/06/2008 | 21:44 uur
eigenlijk een drie daagse keuring opzich,lijkt me zwaar ,maar goed niet voor niks kct :)

De realiteit van het KCT is wellicht wat minder "sexy" dan de media je doen geloven. Daarom wil men graag duidelijkheid scheppen in wat het precies inhoudt om Commando te zijn voordat allerlei romantische waanbeelden (al dan niet gevoed door Hollywood en/of Discovery Channel) voor een desceptie zorgen die de KCT feitelijk niet aan te rekenen is.
"A prisoner of war is a man who tries to kill you and fails, and then asks you not to kill him." - Winston Churchill

maarten23j

eigenlijk een drie daagse keuring opzich,lijkt me zwaar ,maar goed niet voor niks kct :)


sgt Rob

Er zijn wat dingetjes bij het KCT die de romantiek rond het korps wat vertroebelen, ga ik niet over uitwijden. Kan via PB

sgt Rob

Kennismakingsdagen van het Korps Commandotroepen

In het verleden is gebleken dat veel mensen om de verkeerde redenen en met een verkeerd beeld met de opleiding gestart zijn. Hierdoor moesten er velen onnodig vroeg de opleiding beëindigen. De realiteit tijdens de opleiding bleek anders dan een spannend verhaal, een mooi geschreven boek of een film over de commando's.

Om deze reden heeft het Korps Commandotroepen de zogenaamde  Kennismakingsdagen  in het leven geroepen. Tijdens deze drie-daagse kennismakingsperiode maakt de kandidaat in woord, beeld en geluid kennis met het KCT. Aan het einde van deze drie-daagse kan de kandidaat zelf bepalen op basis van zijn eigen ervaring of het KCT wel of niet iets voor hem is. Daarnaast krijgen alle kandidaten een persoonlijk eindgesprek. In dit eindgesprek wordt aangegeven of de kandidaat, op basis van zijn prestaties tijdens de Kennismakingsdagen, een positief of een negatief advies krijgt met betrekking tot het solliciteren bij het KCT. Een positief advies is één jaar geldig.

Deelname aan de Kennismakingsdagen is voor zowel militairen als burgers verplicht als zij willen solliciteren voor een functie als commando speciale operaties.


Bron: http://www.korpscommandotroepen.nl/index.php?l=nl&p=118

maarten23j

als je goed bent gekeurd voor cluster4 betekent dat dan dat je ook naar het kct kan of krijg je er dan nog een zwaardere keuring overheen